Jump to content
Sign in to follow this  
Battler

Litteratur om 2 vk

Recommended Posts

artikelförfattaren tycks ha missat att WWII är tillräkligt nytt för att vi skall kunna ha äldre släktingar som faktiskt varit med. samtidigt är det tillräkligt gammalt för att de mesta hemligstämplade matrialet skall vara släppt. Sen är Nazi referenser i popkulturen användbart då de är så tydliga för större delen av folket.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  



  • Similar Content

    • By Reservingenjör
      Kan någon vänlig själ berätta vilka som är de senaste utgåvorna (böckerna) av
      SoldF
      Sold R Mtrl P
      Sold R Mtrl G
       
      Tack!
    • By vikingman
      Fina färgbilder från huvudsakligen flygindustrin kan ses på länken nedan. De togs 1940-1943 av Alfred Palmer för the Office of War Information som var en statlig myndighet som skapats under andra världskriget för att främja patriotism, varna för utländska spioner och rekrytera kvinnor för arbete i krigsindustrin.

      http://www.dailymail.co.uk/news/article-2113035/Incredible-colour-images-factories-helping-US-war-effort-amazing-detail.html


       

      Bilderna togs med Kodachromefilm och kommer från siten Shorpy:
      http://www.shorpy.com/

       
      Office of War Information bilder hos Library of Congress: http://memory.loc.go...subjindex1.html
    • By Vildmannen
      Jeremy Clarkson tells the dramatic story of the Arctic convoys of the Second World War, from Russia to the freezing Arctic Ocean.
       
      Accompanied by moving first hand testimony from the men who served on these convoys, Clarkson reveals the incredible hazards faced by members of the Merchant and Royal Navy who delivered vital war supplies via the Arctic to the Soviet Union: temperatures of minus 50 degrees, huge icebergs, colossal waves, not to mention German U-boats and the Luftwaffe. It is no wonder that Churchill described the Arctic Convoys as 'the worst journey in the world.'
       
      Between 1941 and 1945, more than 70 convoys delivered 4 million tonnes of material to the USSR, yet one convoy in partiuclar would come to symbolise the dangers faced by the men who served on them. Codenamed PQ17, this convoy of 35 merchant ships would be described by Churchill as one of the most melancholy naval episodes of the war.
       
      Retracing the route of PQ17 from the Arctic to the Russian winter port of Archangel, Clarkson reveals how, on the night of July 4th 1942, this joint Anglo-American convoy became one of the biggest naval disasters of the 20th century. To make matters worse, the cause of the disaster lay not in the brutal conditions of the Arctic, or the military might of the Germans, but a misjudgement made in the corridors of the Admiralty in London.
       
       
       
    • By The Swede
      Jag samlar på reglementen och instruktionsböcker och tänkte dela med mig av lite glimtar från förr.
      Följande bilder kommer från "Soldatinstruktion Stridsvagnstjänst" (SoldI Strv) 1942 och "Soldatinstruktion för Pansarinfanteriet och Pansartrupperna" (SoldI Pinf P) 1952
       



       
      The Swede
    • By LtLag
      Serie på sex avsnitt om de norska motståndsmän som under andra världskriget sprängde tungvatten-fabriken i Rjukan för att förhindra att nazityskland byggde en atombomb.
       
      http://www.svt.se/kampen-om-tungvattnet
       
       
×