Jump to content

Recommended Posts

Posted

R90 görs av Dobsom och säljs i de flesta sportbutiker (Intersport, Stadium m.fl) Tror däremot inte att försvaret har köpt in sådana. Dock så brukar de finnas på en del personalbutiker motsv. med förbandslogotyper och likn. // Creative :blink:

Posted

Nu blev jag nyfiken, utveckla gärna lite om detta R90.

Eller är det vanliga poplinställ blå-gul?

Posted

Fick en med plutonens namn tryckt på ryggen under GU, ser lite prydligare ut (samt är 100% mer funktionellt) vid fysen än kungens blå. F21´s samt K4:as kadetter får även dom R90 (säkert många fler!)

Posted
Fick en med plutonens namn tryckt på ryggen under GU, ser lite prydligare ut (samt är 100% mer funktionellt) vid fysen än kungens blå. F21´s samt K4:as kadetter får även dom R90 (säkert många fler!)

nja... stort sett alla kadetter utom F21 har fått ut R90 vi fick ut en annan, modell "familjen på husvagnssemester"

Posted
modell "familjen på husvagnssemester"

Det är inget att skratta åt, senast i helgen såg jag en finsk familj med likadana blå-rosa vinyl-träningsoveraller...en sån som man hade anno 1983..

Posted (edited)

Jag har en grön-svart träningsoverall där det med gul text på ryggen står Amfibiebataljon och ett röd-gul-grön-svart thorleifmärke på bröstet där det står Amfibiebataljonen Karlskrona på. Jag vet däremot inte vilket företag som tillverkat det. Någon som vet?

EDIT: Förresten det är inte R 90 som visas i länken ovan.

Edited by Amfibieslusken
Posted
modell "familjen på husvagnssemester"

Det är inget att skratta åt, senast i helgen såg jag en finsk familj med likadana blå-rosa vinyl-träningsoveraller...en sån som man hade anno 1983..

kunde mycket väl ha varit vi... fast våra är marinblå/blå/gula och tillverkade i noppig bomull

Posted

Vad är det då som visas i länken ovan?? Det är iaf en sådan som jag har, och det står t.o.m R90 på bröstet så det torde ju inte vara något annat... //Creative :)

Posted

Vad är det då som visas i länken ovan?? Det är iaf en sådan som jag har, och det står t.o.m R90 på bröstet så det torde ju inte vara något annat... //Creative :)

Det var inte så jag menade. Jag menade att det inte är R 90 som jag har. Den jag har ser annorlunda ut. Dragkedjan på min går hela vägen ner som en vanlig jacka. Förlåt om jag var lite otydlig

\:)

Posted
"Blå Poplin" är alltså avskaffad?

Haha, drömma går ju. Den kommer nog finnas kvar länge bland värnpliktiga.

Andra träningskläder delas ut/säljs främst till officerare och kadetter. I vissa fall kan även vpl köpa och några få får dem efter ett tag.

Posted
Ha, men dra den i gruset så surt!  :)

Kul med en till F21:are här på forumet, vi är alldeles för få ;)

bara så att du vet så är vi tillochmed från samma vpl omgång. Jag var även med uppe i Mörjek som B-styrka... om jag inte minns helt fel så var det en viss grupp chef Fredriksson som åkte lite vilse då och missade oss med sisådär 5-6h... :((

Posted

Jorå, världen är bra liten =)

Trodde den där navigeringen var preskiberad, men nej ;)

Träffade Flink och Lt Nilsson i helgen, och dom började bara garva när jag tog fram GPS:en och sa att dom hellre var utan ifall jag skulle spaka *hehe*

Men ni fick igen med ett j-a eldöverfall...

Posted

När jag låg inne 01/02 så var dragonbutiken stängd på k1 under hela året ute på LG finns dock en affär där man kan köpa bla. R90 med diverse tryck (LG osv.) .

Tror nog att dragonbutiken kommer ligge nere helt men allt finns nog inne på LG i kungsängen istället.

• 1 year later...
Posted
Någon som vet om det går att köpa enbart jackan som ingår i Dobsom R90?

/Johan ES

Jag har bara sett att det säljs i set om jacka och byxa. Var också på jakt efter enbart jackan men gick bet och äger numera byxor också (som för övrigt är grymt sköna och går att använda året runt)

Posted

Enligt Dobsom´s hemsida så ska det finnas lös jacka att köpa, i alla fall om man går på artikelnummer:

Modell Art.nr Färg Storlek

R90 2010 12 - Svart/Royalblå XS-XXL

17 - Svart/Grå XS-XXL

23 - Royalblå/Marin XS-XXL

117 - Svart/Grå XS-XXL

345 - Marin/Stålblå XS-XXL

710 - Grafit/Svart/Gul XS-XXXL

721 - Grafit/Royalblå/Svart XS-XXL

R90 Jacka 2011 21 - Royalblå/Svart XS-XXL

91 - Röd/Svart XS-XXL

R90 Byxa 2012 11 - Svart XS-XXL

R-90 Woman 2015 35 - Marin/Ljusblå 34-44