Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tänkte införskaffa 2 st sådana till jackan och M87-tröjan.

Min fråga är om det finns ngt företag som säljer dessa online?

De enda jag lyckats hitta är små vita med rosa text o dylikt, avsedda att märka barnkläder med, föga lämpliga att applicera på uniformen :D

Posted

Då infinner sig samma problem som när jag eftersökte en Mössa 90, närmaste förråd ligger ca 30 mil från mig, vilket jag tycker är lite för långt bort för ett namnband :D

Det finns både för och nackdelar med att bo ute i "skogen" :D

Kan ju nämna att när jag gick med i HV så skickades det mesta av utrustningen med posten lr. nåt, till min Hv ch

Posted

Militaryshop säljer sådana. Dock är 3 st minsta order om jag inte minns fel. Har varierande leveranstid. Skickar ordern när visst antal beställningar kommit in.

Hoppas det kan vara till nån hjälp.

Posted
Militaryshop säljer sådana. Dock är 3 st minsta order om jag inte minns fel. Har varierande leveranstid. Skickar ordern när visst antal beställningar kommit in.

Hoppas det kan vara till nån hjälp.

Det är J*****t uppfattat!

sticker dit o kollar direkt.

Posted
Frågat om dom kan skicka dom?

Nej, det har jag iofs inte gjort, men med mina erfarenheter av det förrådet så lär jag hinna byta efternamn innan dom kommer fram :D

Kan ju nämna att jag tjafsat i ett antal månader över ett par kängor som var för stora...

Posted
Kan ju nämna att när jag gick med i HV så skickades det mesta av utrustningen med posten

Skicka dem AK4:an per post också? :D

• Like 1
Posted
Skicka dem AK4:an per post också? :)

Nej, som tur är så gjorde dom inte det, men när min morbror gick med i mitten på 80-talet, så kom all utrustning med post hem till honom, inklusive M 96-geväret. :) lite andra tider då.....

Posted

Backhausen säljer sådana. Dröjer 2-3 veckor innan man har dom i brevlådan...

www.backhausen.se

Välj produktgrupp: tygmärken - emblem och sedan broderade namnmärken...

/TangoXray

Posted
Backhausen säljer sådana. Dröjer 2-3 veckor innan man har dom i brevlådan...

www.backhausen.se

Välj produktgrupp: tygmärken - emblem och sedan broderade namnmärken...

/TangoXray

Är alla de där godkända för att sy på uniformen ? :what:

Posted

Hur skall man få dom i rätt färger då ?

Texten skall ju vara svart, men bakgrundsfärgen ?, räcker det om man skriver "mörkgrön" ??

Eller kanske militärgrön ? ;)

Vad säger ni ?

och sedan måtten på skylten. Hur hög är ett namnband ?

Posted

Såhär ser ett märke som "armén" sytt upp ut.

namn.jpg

Det är lite slitet ;)

på måttbandet är den övre tum och den undre cm...

Guest elric the sniper
Posted

när jag mätte så kom jag fram till 25*110 den är köpt av försvaret

Posted

Längden kommer att variera pga namnlängden...

För mig räckte det att skriva att den skulle vara med svart text/bård och grön bakgrund...

/TangoXray

Posted

Då kommer nästa fråga.

Bågarna som finns på Berghausen, är de sådana som vanligen sätts på höger axel med befattningsnamn på? Alltså, "Systemtekniker" osv.

Vill veta om jag vågar köpa och använda dem utan grav risk för repressalier. :D

Posted

Jag har sett namnband med lite mysko typsnitt. Är det fastställt nåt om typsnitt?

Posted

Någon mer än jag som har sett namnband med m/90 kammo bakgrund ?

Kan ju vara hemmagjort, men det såg inte så ut. Är detta från FM eller är det privatköpt/tillverkat, vad tror/vet ni ??

Posted

Fick denna adressen på Art.Reg i dag.

Norrlands Textilservice

Farleden 19

932 34 Örviken

0910-32210

Pris 22.50:- styck.

Posted
Fick denna adressen på Art.Reg i dag.

Norrlands Textilservice

Farleden 19

932 34 Örviken

0910-32210

Pris 22.50:- styck.

Dem beställde jag ifrån -97 när jag beställde till alla på GBS. Fast då kostade dem 20,- :D

• 1 year later...
Posted

Norrlands Textilservice finns inte kvar längre. Det är på uppstart under ett annat namn, så vi får se om det blir namnbandstillverkning. Återkommer när jag får veta något.

Posted (edited)
Norrlands Textilservice finns inte kvar längre. Det är på uppstart under ett annat namn, så vi får se om det blir namnbandstillverkning. Återkommer när jag får veta något.

Varför vänta på Norrlands textilservice när du kan beställa från tidigare nämnda Backhausen redan idag.

/Johan ES

Edited by Johan ES
Posted

Har en liten fråga om dessa märken. Om hela min pluton skulle införskaffa sådana märken skulle det då finnas chans för oss att sy fast dem på bröstet på M90'n på samma sätt som våra befäl har dem? Givetvis menar jag om vi skulle få befälens tillåtelse? Vi kommer ju få en sprillans ny M90 när vi går in i vakten och det vore kul att krydda den så att man stack ut lite... :)