Magnus Posted April 3, 2003 Report Posted April 3, 2003 En liten ksp-film. Det är flygbassäk från F4 som skjuter. RATATATA!
Amfibieslusken Posted April 4, 2003 Report Posted April 4, 2003 länken funkar inte. Gör om, Gör rätt! /:)
Guest Fågel Fenix Posted April 4, 2003 Report Posted April 4, 2003 länken funkar inte. Gör om, Gör rätt! /<!--emo&--><!--endemo--> Högerklicka och "spara mål som" funkar iaf för mig. Har du prövat det ?? B)
Amfibie Posted April 4, 2003 Report Posted April 4, 2003 Hmm, undrar var det är de skjuter... Instämmer...undrar vad det kan vara? Schysst rulle annars...
SFC Posted April 4, 2003 Report Posted April 4, 2003 Hmm, undrar var det är de skjuter... Min kvalificerade gissning: N delen av E1:an på Grytan.
Amfibieslusken Posted April 4, 2003 Report Posted April 4, 2003 Hmm, undrar var det är de skjuter... Instämmer...undrar vad det kan vara? Schysst rulle annars... Du kommer inte tycka den är sjysst längre när du har hört Tksp. Då kan du be Kulspruta 90 att slänga sig i väggen.
Vakten_F4 Posted April 4, 2003 Report Posted April 4, 2003 Hmm, undrar var det är de skjuter... Min kvalificerade gissning: N delen av E1:an på Grytan. Verkar onödigt att häva sig iväg dit när man kan knalla ner till Bynäset istället? Vet inte hur de brukar göra dock...
SFC Posted April 4, 2003 Report Posted April 4, 2003 Hmm, undrar var det är de skjuter... Min kvalificerade gissning: N delen av E1:an på Grytan. Verkar onödigt att häva sig iväg dit när man kan knalla ner till Bynäset istället? Vet inte hur de brukar göra dock... Det finns mer möjligheter att genomföra bra skjutningar på Grytan jämfört med Bynäset som är ganska begränsat. Sen ser det faktiskt ut som just N delen av E1:an på Grytan...
Vakten_F4 Posted April 4, 2003 Report Posted April 4, 2003 Jo det är sant... Det finns ju i princip bara saabmålsbanan och sen den uppe på berget. Vad skjuter dom på på filmen då? Tavlor eller saabmål?
serg. Runander Posted April 4, 2003 Report Posted April 4, 2003 den filmen var ok vet ngn vart man kan få tag i fler dylika har sökt på google men inte hittat.
Doyle Posted April 4, 2003 Report Posted April 4, 2003 den filmen var ok vet ngn vart man kan få tag i fler dylika har sökt på google men inte hittat. Artilleristerna på HMS Carlskrona skjuter Kulspruta 58 Hittade denna filmen på denna sida. Personen som driver sidan är medlem här på forumet. Har för mig att denna film vart uppe här förrut
Vakten_F4 Posted April 4, 2003 Report Posted April 4, 2003 den filmen var ok vet ngn vart man kan få tag i fler dylika har sökt på google men inte hittat. Artilleristerna på HMS Carlskrona skjuter Kulspruta 58 Hittade denna filmen på denna sida. Personen som driver sidan är medlem här på forumet. Har för mig att denna film vart uppe här förrut Faan! Filmen funkade inte för mig!! Bara ljudet! Nåt bra ställe att tanka hem lämpligt program någon??
Amfibieslusken Posted April 4, 2003 Report Posted April 4, 2003 Hahahahaha "Vad är KSP-skjutning utan fårjakt". Passade bra med All the things she said i bakgrunden.
Vakten_F4 Posted April 4, 2003 Report Posted April 4, 2003 Hahahahaha "Vad är KSP-skjutning utan fårjakt". Passade bra med All the things she said i bakgrunden. Va har du för program för att spela upp rullen?
Amfibieslusken Posted April 4, 2003 Report Posted April 4, 2003 Hahahahaha "Vad är KSP-skjutning utan fårjakt". Passade bra med All the things she said i bakgrunden. Va har du för program för att spela upp rullen? Windows Mediaplayer. Men du måste ha en DivX-codec för att se den. Har du det så är det grönt.
Vakten_F4 Posted April 4, 2003 Report Posted April 4, 2003 Nu så! Fan va bra film! Snyggt med musiken och grabbarna som springer och viftar i slow-motion! Cool skjutbana oxå!
Joanzon Posted April 4, 2003 Report Posted April 4, 2003 LÄÄÄÄÄÄNGRE ELDSKURAR FÖR BÖVELEN!!!! GÖR OM, GÖR RÄTT!!
Magnus Posted April 4, 2003 Author Report Posted April 4, 2003 Artilleristerna på HMS Carlskrona skjuter Kulspruta 58 Kan se nästa nummer av vpl-nytt framför mig: "Värnpliktiga tvingades arbeta grått som fåraherdar"
Fu Carlsson Posted April 4, 2003 Report Posted April 4, 2003 Någon som kan upplysa mig om vad är det för låt som spelas när gossarna i blått pangar på med 58:an?
Azan_Gb Posted April 4, 2003 Report Posted April 4, 2003 länken funkar inte. Gör om, Gör rätt! /<!--emo&--><!--endemo--> Högerklicka och "spara mål som" funkar iaf för mig. Har du prövat det ?? B) du är ju en ängel
HvPrsk Posted April 4, 2003 Report Posted April 4, 2003 LÄÄÄÄÄÄNGRE ELDSKURAR FÖR BÖVELEN!!!! GÖR OM, GÖR RÄTT!! Tack, blev orolig över att jag skulle vara den enda som funderat på om beväringen hade klent avtryckar finger...
2Sharp Posted April 4, 2003 Report Posted April 4, 2003 LÄÄÄÄÄÄNGRE ELDSKURAR FÖR BÖVELEN!!!! GÖR OM, GÖR RÄTT!! Tack, blev orolig över att jag skulle vara den enda som funderat på om beväringen hade klent avtryckar finger... Att betänka är att Kulspruta 90 har högre eldhastighet än Kulspruta 58, vilket jag haft mer eller mindre problem med att haja... en kortare skur med Kulspruta 90 ger lika mycket bly [i antal] som en längre med Kulspruta 58.
panzerkampfwagen Posted April 4, 2003 Report Posted April 4, 2003 Jag tror att eldskurarna som avses är flottisternas lek med ett livsfarligt vapen.
Doyle Posted April 4, 2003 Report Posted April 4, 2003 Jag tror att eldskurarna som avses är flottisternas lek med ett livsfarligt vapen. va?
Vakten_F4 Posted April 4, 2003 Report Posted April 4, 2003 LÄÄÄÄÄÄNGRE ELDSKURAR FÖR BÖVELEN!!!! GÖR OM, GÖR RÄTT!! Tack, blev orolig över att jag skulle vara den enda som funderat på om beväringen hade klent avtryckar finger... Att betänka är att Kulspruta 90 har högre eldhastighet än Kulspruta 58, vilket jag haft mer eller mindre problem med att haja... en kortare skur med Kulspruta 90 ger lika mycket bly [i antal] som en längre med Kulspruta 58. Men 90:n är ju mer lätthanterad så man kan skjuta lika långa kontrollerade skurar som med 58:an och på så sätt få iväg fler bulor. Så tycker jag iaf, andra åsikter?
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.