Mercai Posted September 7, 2009 Report Share Posted September 7, 2009 En så liten synpunkt så den knappt förtjänar en tråd men hittade ingen annanstans att lägga det. Det är rätt irriterande att man måste söka på ord med minst 3 bokstäver eftersom man då inte kan söka på de flesta regementen (P7, K3, P4 osv.). Kan man lösa det? Merc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajohansson Posted September 7, 2009 Report Share Posted September 7, 2009 http://www.google.se/search?hl=sv&sour...mp;aq=f&oq= Verkar vara den smidigaste lösningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
241 Posted September 7, 2009 Report Share Posted September 7, 2009 En så liten synpunkt så den knappt förtjänar en tråd men hittade ingen annanstans att lägga det. Det är rätt irriterande att man måste söka på ord med minst 3 bokstäver eftersom man då inte kan söka på de flesta regementen (P7, K3, P4 osv.). Kan man lösa det? Merc Läs introduktionskursen till forumet och kolla under lektion 7. Databasen verkar vara flaskhalsen för det. Annars kör jag precis som pajohansson visar. Google for the way Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weekendwarrior Posted February 6, 2019 Report Share Posted February 6, 2019 Den här sökfunktionen kan vara rätt så irriterande... Söker, är inte nöjd med sökresultatet, vill göra nytt försök...."vänta i X antal sekunder innan du kan söka igen"... Efter några försök så bestämmer jag mig ändå för att kolla igenom de sökresultat jag fick vid sökningen innan, pil tillbaka..."vänta i X antal sekunder"... Men vänta nu, att gå tillbaka ska väl inte räknas som en ny sökning!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted February 27, 2019 Forumsledning Report Share Posted February 27, 2019 Timeouten är för att det är lätt att överbelasta ett forum genom att söka då det är resurskrävande. Ska se om jag kan justera timeouten till mindre för de medlemmar som avancerat en bit och därmed kan ses som betrodda och få till antalet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Perman Posted January 11 Report Share Posted January 11 (edited) Sökfunktionen verkar helt ballat ur den senaste tiden. Även om man söker på ett ord med fem bokstäver och som man vet att det finns trådar om så kommer ingenting upp. Verkar som om funktionen inte söker överhuvudtaget i trådar som är äldre än ett visst datum. Inte lätt att hitta gamla trådar med den här sökfunktionen. I övrigt så funkar det väl hyggligt, men när man skriver ett citat och klickar på citat tecknet så syns ju hela texten först, men sen när man postar så kollapsas texten relativt tidigt. Skulle önska att några fler rader syntes innan citat texten kollapsas. Jag förstår att man vill spara utrymme på sajten, men som det är nu så är det väldigt få som använder citat tecknet och det kan jag förstå. Om man vill spara utrymme på sajten så tror jag det vore effektivare om vi kunde få alla som trycker på "quote" att bara ta med det som är relevant till kommentaren. Allt som oftats så ser man dom som av bekvämlighet lägger in allt (inkl. bilder) i quoten även om man bara kommenterar en liten del. /Per Edited January 11 by Perman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted February 6 Forumsledning Report Share Posted February 6 Jag märkte igår att det ger otroligt få sökresultat och spenderade natten med att leta fel och kolla inställningar. Det var uppenbart för få träffar. Kosovo gav 3 st, Kosovo* gav 4 st. Medan Google ser att vi har betydligt fler och att jag vet att det finns tusentals. I morse hittade jag re-index delen jag så länge letat efter och alla drygt 867 967 inlägg håller på att indexeras om. Default metod är ändrat från OR till AND. sök på: Marschkänga 90 blir Marschkänga AND 90, inte Marschkänga OR 90. Ett bra tips är att använda asterix (*) efter ordet för att få fler träffar. Ex Marschkäng* som hittar både Marschkänga och Marschkängor. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts