bravebat Posted March 26, 2003 Report Posted March 26, 2003 Om det finns nån från MDN på forumet, Så kan jag medela att SV2K börjar delas ut i början av 2004. Beslut taget och mtrl beställt. Grattis MDN Quote
TangoXray Posted March 26, 2003 Report Posted March 26, 2003 Källa på det? Typiskt nu när jag skall flytta från MDN då... /TangoXray Quote
Guest Lt. payne Posted March 26, 2003 Report Posted March 26, 2003 Jaså? Då ska C MDS också få en spark i ändan! Quote
nilsson Posted March 26, 2003 Report Posted March 26, 2003 MDN står för MDN = Militärdistrikt Norr MDM = Militärdistrikt Mitt MDS = Militärdistrikt Syd MDG = Militärdistrikt Gotland Respektive militärdistrikt är sedan uppdelat i olika militärdistriktsgrupper (MDgrp). Quote
Guest Dedicated Posted March 26, 2003 Report Posted March 26, 2003 @Lt payne, Enligt info jag fått från SSG gäller 2007 här nere hos oss i södra delarna av MDS. I övrigt gäller sprid inga rykten, tro inga rykten. Quote
panzerkampfwagen Posted March 26, 2003 Report Posted March 26, 2003 Jaha, det är väl bara att gratulera MDN. Önskvärt vore att få veta hur det blir med MDM. Quote
Guest Lt. payne Posted March 26, 2003 Report Posted March 26, 2003 @Lt payne, Enligt info jag fått från SSG gäller 2007 här nere hos oss i södra delarna av MDS. I övrigt gäller sprid inga rykten, tro inga rykten. Då borde ju SDG få SV2K 2006. B) Verkar ju som de skulle delas ut med början i norr.Är inte förvånad över det heller.Den mest tätbefolkade delen av landet har alltid stått sist på listan när det gäller Materialtillförsel. Quote
Guest Dedicated Posted March 26, 2003 Report Posted March 26, 2003 @Lt payne, Enligt info jag fått från SSG gäller 2007 här nere hos oss i södra delarna av MDS. I övrigt gäller sprid inga rykten, tro inga rykten. Då borde ju SDG få SV2K 2006. B) Verkar ju som de skulle delas ut med början i norr.Är inte förvånad över det heller.Den mest tätbefolkade delen av landet har alltid stått sist på listan när det gäller Materialtillförsel. Typ. Men med den kräftgång ute i bataljonerna som råder fn så kanske SSG också kan vara aktuella 2006, eller nåt......sorgligt att se. Quote
nsky_517 Posted March 26, 2003 Report Posted March 26, 2003 vi i MDS kommer säkert få det sist! Quote
bravebat Posted March 26, 2003 Author Report Posted March 26, 2003 Källa på det? Typiskt nu när jag skall flytta från MDN då... /TangoXray Mj Thorneus C Norrbottensgruppen Tung källa LOL Quote
bravebat Posted March 26, 2003 Author Report Posted March 26, 2003 Jaså?Då ska C MDS också få en spark i ändan! Men 2004 gäller ju hela HV, läser ni inte HV tidningen?????????????? Quote
panzerkampfwagen Posted March 26, 2003 Report Posted March 26, 2003 Förlåt min näsvishet bravebat, men sen när kan man lita på den information vi får via Hemvärnstidningen? Kalla mig cynisk, men jag tror vi får se Aimpointsiktena kring 2009, SV2K kring 2012. Du ska nog se att allt finns i lager redan men det delas inte ut av något korkat skäl... Quote
bravebat Posted March 26, 2003 Author Report Posted March 26, 2003 Förlåt min näsvishet bravebat, men sen när kan man lita på den information vi får via Hemvärnstidningen? Kalla mig cynisk, men jag tror vi får se Aimpointsiktena kring 2009, SV2K kring 2012. Du ska nog se att allt finns i lager redan men det delas inte ut av något korkat skäl... du är förlåten, för du har rätt. Men chefen MDN sade det till Bataljonens församlade officerar kår senast i går. Så alla kompanierna fick höra det. Om han svamlar så var det inget bra drag!!!!! Men rykten skall man vara försiktig med!!! Helt rätt. Quote
HvPrsk Posted March 26, 2003 Report Posted March 26, 2003 Som alltid resonerar jag så med Hv utrustningen, så länge jag inte har den i garderoben så finns den inte... Quote
bravebat Posted March 26, 2003 Author Report Posted March 26, 2003 Som alltid resonerar jag så med Hv utrustningen, så länge jag inte har den i garderoben så finns den inte... Bra resonemang håller helt med, Men jag ville bara ge alla Ödemarkssoldater ett visst ljus i mörkret. Lovvärt initiativ???? Quote
Forumsledning Kimster Posted March 26, 2003 Forumsledning Report Posted March 26, 2003 Som alltid resonerar jag så med Hv utrustningen, så länge jag inte har den i garderoben så finns den inte... Word ! Quote
Fk.Mandrake Posted March 26, 2003 Report Posted March 26, 2003 Som alltid resonerar jag så med Hv utrustningen, så länge jag inte har den i garderoben så finns den inte... *stående ovationer* kunde inte sagt det bättre själv...vilket jag ju inte heller gjorde... Quote
Coqrouge Posted March 27, 2003 Report Posted March 27, 2003 Jag är kompanichef i MDN. Fortfarande håller vintermtrl 90 på att delas ut t.ex. snödräkten. Jag har inte hört ett pip om detta. Jag tror detta är önsketänkande. Innan vi får sådant är mycket annat som skall delas ut. Hav förtröstan det kommer nog för eller senare. Jag tror dock västen kommer efter de modifierade AK4orna. Vi fick för övrigt stridsbältet ifjol 2002... Quote
Raffsec Posted March 27, 2003 Report Posted March 27, 2003 Som alltid resonerar jag så med Hv utrustningen, så länge jag inte har den i garderoben så finns den inte... Och knappt då för man vet aldrig vad byråkrater i uniform får för sig. Quote
SISU Posted March 27, 2003 Report Posted March 27, 2003 Jo jag tror på vad så står i HV tidningen fullt ut .......NOT De dröjer nog ex antal år innan vi får se sv2ki HV. Quote
Badboy Posted March 27, 2003 Report Posted March 27, 2003 Mj Thorneus C Norrbottensgruppen Tung källa LOL Haha!! Det Harry säger är lag här uppe i skogarna!! Han är nästan som Fantomen de dagar då Fantomen går på gatan som en vanlig man! B) ..fast i uniform. ..och han inte direkt pratar tyst och försiktigt. ;) // M Quote
bravebat Posted March 27, 2003 Author Report Posted March 27, 2003 Mj Thorneus C Norrbottensgruppen Tung källa LOL Haha!! Det Harry säger är lag här uppe i skogarna!! Han är nästan som Fantomen de dagar då Fantomen går på gatan som en vanlig man! B) ..fast i uniform. ..och han inte direkt pratar tyst och försiktigt. ;) // M Jajjamän Hårde harry snackar inte skit, Då harry talar håller man käft!!!!!!!! "Från hembygd i nord mellan älvar och fjäll, Vi drogo i lydnad för kungens apell, när budkaveln gick genom susande skog, vi lämnade skötar och yxa och plog. Quote
bravebat Posted March 27, 2003 Author Report Posted March 27, 2003 Jo jag tror på vad så står i HV tidningen fullt ut .......NOT De dröjer nog ex antal år innan vi får se sv2ki HV. ex antal år!!!! Hrm möjligen i Halland då "Lyssna på Harry pöjka!!!!" Quote
Fredriksson Posted March 28, 2003 Report Posted March 28, 2003 Man kan bli aningens less om man bor 20 meter ifrån mannen ifråga X kommer instövlandes i uniform på en osanktionerad gruppövning (HV)... - Hållåa pojkar... Jag har semester! Vet Ni hur man ser det? - Näää...? Från 8 funderande mannar. - Joooo, jag har översta skjortknappen uppknäppt! När kriget kommer vill jag vara i samma ståvärn som Per Albin Harry Thorneus =) Kolla http://medlem.spray.se/rolfmarias/fjs/bild...citat/citat.htm. Citat från dåvarande Lt Thorneus på FJS. Quote
bravebat Posted April 6, 2003 Author Report Posted April 6, 2003 Man kan bli aningens less om man bor 20 meter ifrån mannen ifråga X kommer instövlandes i uniform på en osanktionerad gruppövning (HV)... - Hållåa pojkar... Jag har semester! Vet Ni hur man ser det? - Näää...? Från 8 funderande mannar. - Joooo, jag har översta skjortknappen uppknäppt! När kriget kommer vill jag vara i samma ståvärn som Per Albin Harry Thorneus =) Kolla http://medlem.spray.se/rolfmarias/fjs/bild...citat/citat.htm. Citat från dåvarande Lt Thorneus på FJS. Fredriksson my man!!! Du kommer nog att få se Bärsystem 2000 och UTR NY snarare än Sörlänningarna tror Har fått en lista MVH Bravebat Ödemarksbataljon hälsar till kamraterna vid kusten Quote
BunkerBuster Posted April 6, 2003 Report Posted April 6, 2003 Kan intyga! verkar faktiskt som vi får prylarna snabbare än förväntat, såg det i min kompch papper förra veckan när han höll en orientering Quote
Uttern Posted April 6, 2003 Report Posted April 6, 2003 Varför är det alltid så viktigt med alla dessa prylar inom hv? Min erfarenhet av hv är att när det brister så inte fn är det pga att det saknats någon pryl utan för att folk har för lite utbildning. Jag tycker att finns det pengar skall de satsas i första hand på att utbilda soldaterna och befälen. Där finns de flesta bristerna. Sen tycker jag att är kul med prylar men de gör mig sällan till en bättre soldat/chef. Uttern Quote
bravebat Posted April 6, 2003 Author Report Posted April 6, 2003 Varför är det alltid så viktigt med alla dessa prylar inom hv? Min erfarenhet av hv är att när det brister så inte fn är det pga att det saknats någon pryl utan för att folk har för lite utbildning. Jag tycker att finns det pengar skall de satsas i första hand på att utbilda soldaterna och befälen. Där finns de flesta bristerna. Sen tycker jag att är kul med prylar men de gör mig sällan till en bättre soldat/chef. Uttern Det var inte frågan här Quote
BunkerBuster Posted April 6, 2003 Report Posted April 6, 2003 vi som varit med några år tycker nog att det inte är helt fel med en morot i form av lite ny och bra matriel, samt att det ska synas att vi inte skiljer oss från övriga förband... Quote
Recommended Posts