Jump to content

Nijmegen

Rusty

Recommended Posts

1. Finns det någon marschgrupp i stockholmstrakten (gärna centrala samt östra) med plats kvar ifall jag kommer med?

Ja. Skicka mig ett PM.

2. Invigningscermoni vid Gofferstadion, vad ska man svara på det?

Vilket är populärast, Nej - Åskådare - Paradgrupp?

Ska man vara paradtrupp så är det bra om hela paradtruppen är samövad sedan tidigare. Jag tror att någon kadettgrupp eller motsvarande brukar ta den bollen oftast.

Är det första gången så kan jag rekomendera att gå och titta på den.

3. Utflykt till Overloon/Amhem, samma sak där:

Vilket är populärast, Nej - Overloon - Amhem

ang 2 och 3, vad kostar det?

Pass.

• Replies 190
  • Created
  • Last Reply

Tänkte skicka in en anmälan.

2. Invigningscermoni vid Gofferstadion, vad ska man svara på det?

Vilket är populärast, Nej - Åskådare - Paradgrupp?

3. Utflykt till Overloon/Amhem, samma sak där:

Vilket är populärast, Nej - Overloon - Amhem

ang 2 och 3, vad kostar det?

2 Invigningsceremonin ingår i anmälningsavgiften - det brukar vara trevligt att vara med på! Rekommenderas varmt, framför allt som åskådare!

3 Resan till utflyktsmålen ingår, inträdesbiljetter får man betala själv. Har aldrig varit med på någon utflykt, men det är nog ingen dum idé att åka med på - när man ändå är i närheten av historiska platser!

Syns där nere!

• 4 months later...

Sådär, då var marschträningen avslutad! 460 km plus lite cykling och gym borde räcka. Nu är det bara att vila sig i form (eventuellt en till vända med cykeln), putsa kängorna, se fram emot den inbokade fotvården (förebygga blåsor) och räkna ner de tre veckorna som är kvar.

Sen är det bara att hoppas på bra väder!

• 1 month later...

Under fyradagarsmarschen i Nijmegen medverkade hemvärnets musikkår från Skaraborg. De spelade på ett flertal platser längs marschvägen, men gjorde också ett antal andra spelningar för de militära deltagarna. Musikkåren dirigerades av Martin Lindor som lagt ut ett antal bilder på nätet. Bilderna hittas här;

http://www.lindor.nu

(Album "Nijmegen 2011")

• 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 1 year later...

Att svenska kontingenten blir fullbokad på EN DAG - det måste vara rekord! Men plats har man fått, flygresan är bokad och träningen har så sakterliga kommit i gäng - nu är det mindre än sex månader kvar till start!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...