Jump to content

Filmat under BA01?

Recommended Posts

Själv filmade jag ett antal timmar ifrån BA01 och det är jäkligt kul att kunna sätta sig och titta då och då.

Filmat från Vares, Olovo, Tuzla, Backhoppningsstadion vid mount Igman söder om sarajevo och det bästa

av allt var filmen där vi rullade igenom Sarajevo i februari 94. Tänkte redigera och lägga ut. Någon annan?

Själv filmade jag ett antal timmar ifrån BA01 och det är jäkligt kul att kunna sätta sig och titta då och då.

Filmat från Vares, Olovo, Tuzla, Backhoppningsstadion vid mount Igman söder om sarajevo och det bästa

av allt var filmen där vi rullade igenom Sarajevo i februari 94. Tänkte redigera och lägga ut. Någon annan?

Vore såklart intressant att återse gamla platser och människor, ser fram mot det, tyvärr har jag inget eget mtrl att bidra med.

/b

Va kul.

Själv letar jag efter material som har sänts på Nyheter typ Aktuellt Rapport tv4 etc etc.

Är det någon som har dylikt kan de väl höra av sig också.

Det är alltid lite enklare att visa med bilder när familjen frågar vad man har varit med om i Bosnien.

vore verkligen intressant att se! känner ju en del som var där nere.

hur skulle du lägga upp matrealet i så fall?

Ett sätt om man vill lägga upp något seriöst klippt och som har bra kvalité (som man inte vill förstöra med YouTube motsv.) skulle kunna vara att höra med Fredsbaskrarna eller någon med en liknande sida eller intressen och be dem bistå med utrymme.

Skulle också tycka om ifall det blev något bra av det. GLHF!

det här låter väldans intressant, själv har jag tyvärr inte filmat så mycket så jag har inget att bidra med men jag vill ju gärna se matrialet, hoppas du pratar med fredsbaskrarna om det finns ledigt utrymme där men det vore ju utmärkt om sånt material kunde hjälpa till att öka besöksfrekvensen lite på fredsbaskrarnas forum.

• 2 weeks later...
Intressant

Sitter själv på film från BA01, skulle dock behöva få den från VHS till ett modernare typsnitt. Är det någon som vet hur man löser det på bästa sätt?

http://www.coolstuff.se/EasyCAP_Video_Capture

Är en billig lösning.

Jag är intresserad VHs-filmer för filmsnuttar till webbsidan:

Har en bekant som nog kan konvertera dem till dvd-format.

mvh/Kenneth

Visit My Website

Tyvärr lite strul nu eftersom min internetleverantör nyss skickade ut en skumt brev om planerade ändringar m.m och jag tog ner sidorna. Försöker ladda upp det mesta igen men allt kommer inte att funka igen på ett tag.

• 3 years later...
  • 7 months later...