Jump to content

Min vattenflaska

ROB_88

Recommended Posts

Den senaste månaden har jag märkt att vattenflaskan som jag dragit på i 3 år ungefär plötsligt börjat smaka hemskt.

jag skulle beskriva smaken av vattnet i den som nåt av aska eller nåt dött som legat för länge, det är svårt att beskriva men det är helt säkert att det är själva vattenflaskan som avsöndrar nåt i vattnet.

jag har testat att diska ur den otaliga gånger. en kompis i det gröna tipsade om att jag skulle hälla i kokande vatten i den. men det gjorde inte mycket skillnad heller. vet nån vad det kan vara för fel med den och hur man fixar det?

jag använder fortfarande den gamla lilla saken på 0.7 liter om det gör nån skillnad

om det luktar som om nått har dött i flaskan är det nog dags att byta. jag skulle gissa på att det är så att du haft vatten i flaskan för lång tid eller haft locket stängt när du förvarat flaskan hemma. bäst är nog att byta den.

Prova att hälla i ättiksprit blandat med lite vatten och låt stå, sedan kan du även ta vatten och fylla i med salt så att saltet är i majoritet och inte löser upp sig i vattnet, skaka eller vispa run t med flaska så att saltet tumlar runt och polerar insidan av flaskan.

Sen får du sköllja ur ordentligt för annars smakar det ännu värre, låt inte ättikan och saltvattnet torka in.

Ja, bara att byta ut den.

När jag gjorde lumpen och vi skulle ut på fältvecka mitt i varma sommaren 1989 så fyllde en kompis sin dricksflaska (gamla plastflaskan 0,7 l)med äppel juice.

Sedan bar det sig inte bättre att den förblev odrucken under några dagar. När han sedan skulle dricka ur den så hade den svällt upp var nästan rund, den hade jäst bra. Det vart bra tryck i grejerna när han öppnade korken och lukten skall vi inte tala om.

Förvara endast vatten i dricksflaskan.

Edited by Lt.Beavis

Förvara endast vatten i dricksflaskan.

Den nya 1L flaskan tål det mesta..lite bättre plast i den ;)

fast man ska ändå inte slarva med vården av mtrl =)

Jag har även den nya 1 l flaskan till SV2k som är utkvitterad.

Tänker dock endast förvara vatten i densamma.

Tänk på att sockerlösningar blir kletiga och kan sätta igen ventiler för vätsketillförseln till skyddsmasken eller påbörja en bakterie odling i vätskesystemet.

Förvara flaskan med locket avskruvat.

• BlåGul -1

I vattenflaskan ska endast rent vatten vara. Detta eftersom den kan behöva användas i prekära situationer såsom med skyddsmask eller som sårtvätt och dylikt.

Ta med en ½-liters petflaska för energidrycker och en 1,5-liters för extra vatten.

/K