Jump to content

Fallskärmsjägare - Extramönstring 09


Recommended Posts

  • Replies 426
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Några djungeltips:

 

- Var målmedvetna. Se helheten. Gå inte onödigt sakta fram med buren vikt, tempo och distans, men se till att inte lasta över Er kapacitet och skada er. Det är dåligt.

- Prioritera distans/tid ute i terrängen över ytterligare kilon i ryggsäcken. 2 timmar är inte ett långt marschpass. 5 timmar är inte heller ett långt marschpass.

- Öva er på att gå i terräng. Training makes perfect. Perfect training makes perfect. Ni kommer ytterst sällan framrycka på väg under er eventuella utbildning till fallskärmsjägare.

 

När vi gör längre marscher ungefär hur ofta får man vila? Eller är det bara att knalla 5 mil i sträck?

Link to comment
Share on other sites

Fick min kallelse till fallskärmsjägarskolan, karlsborg idag :happy: ,, var tvungen att hämta brevet på posten så trodde nästan att det var ngt mer medskickat också :mellow:

 

Vi rycker in 3 augusti.

Link to comment
Share on other sites

FICK DU DIN PLIND!! :mellow:

SJälv har jag suttit vid brevlådan varje dag o väntat på posten typ. Har inte fått någon kallelse :happy:

nåja, får väl gå och kolla igenom all post för 72a gången

 

JA!!

Rotade igenom veckans post och hittade reken längst ner bland de som skulle till pappersinsamlingen :p

Edited by 113_Bom
Link to comment
Share on other sites

:rodna::)

Yaay! Idag fick man både brev från pliktis om ändrad inskrivning och ett till brev att hämta på posten med kallelsen i. Dock ingen packlista men det ordnar väl upp sig :sleep:

Får ingen post på lördagar så gissa om jag var snabb till brevlådan idag efter att ha läst om era brev ^^

Link to comment
Share on other sites

Tjena grabbar, nu har även jag hittat till det här eminenta forumet. Jag är #114 från första testomgången, tydligen känd som "giganten" och "lille john". :P Jag är nog den store göteborgare ni pratade om, jag är iaf göteborgare, två meter lång och väger in på 107 pannor. :-P Jo jag gick vidare, dock är detta mitt första försök på FJS, jag är född -89, så om ni inte är väldigt säkra på er sak angående det där med att det är andra försöket (och därmed pratar om någon annan) så är ni tyvärr felunderrättade...

 

Kul att se att folk är aktiva här i tråden också, glöm heller inte att gå med i våra två facebookgrupper (som vi ska försöka slå ihop till en). Hoppas att det går bra med träningen, har själv varit kraftigt förkyld i en vecka och kört igång försiktigt idag med BRAK, så blir det löpning och vattenfys imorgon. Kötta på grabbar! :blink:

Link to comment
Share on other sites

välkommen ;-) jag försökte joina den men det gick inte, tydligen nått fel från facebooks sida :) men det var den med Wiking som admin, va det den du är med i? i fall det inte var så nämn vad den andra heter så ska ja testa den :)

Link to comment
Share on other sites

Välkommen aspirant #114! Det är jag som är aspirant #161 som en gång i tiden startade denna tråd. Roligt att du hittat hit :eeh: Det var nog en hel del som undrade hur mycket du faktiskt väger hehe. Jag stod bakom dig under uppställningen vid styrketesternas början och det jag vill minnas är att jag fullkomligt försvann bakom dig :unsure: .

 

Nåväl nog om det, det jag tänkte fråga är om du fortfarande bor i gbg eftersom vi är 3 st här i Götet som skall börja marscha tillsammans nu med start imorn. Det hade varit kul att utvidga den lilla skara vi nu är. :)

Link to comment
Share on other sites

kan starta en stockholms grupp med :ph34r: dra ihopp 4-5 kan man ju mötas och köra hårt nån dag :rolleyes:

 

Bor man i stockholm kan ju ge sig ut på en helhelg på sörmlandsleden. Mycket trevlig vandringsled

 

De är sant... sörmlandsleden är verkligen rekomenderat att gå...

Link to comment
Share on other sites

Är jag först med att få papper från FJS igen;)

Jo nu var de faktiskt från FJS, mer detaljerad info, ex planering och personlig utrustning till inryck, inkl träningschema :banana

Riktigt rolig läsning:D,

 

hoppas det går bra med eran stockholmsgrupp, säg till om ni ska upp till norbotten och knata :D

Kötta på nu killar!

Link to comment
Share on other sites

luktar tävling ;-) "snyggaste" badtofflorna vinner haha, fick även jag papprerna idag och läst dem tills ja blev trött i ögonen, står fortfarande inte en tid exakt när man ska vara inne senast på måndagen? ( kanske är blind) fast jag kommer på söndagen :-P en fråga, det står på schemat när vi har helgsstjänster, det har vi första helgen på testveckorna men inte andra, får vi då ledigt på helgen, fattar att vi inte får åka hem men får vi tex ta sovmorgon andra helgen? :) vore kanske nice men 0:)

over and out :D

Link to comment
Share on other sites

luktar tävling ;-) "snyggaste" badtofflorna vinner haha, fick även jag papprerna idag och läst dem tills ja blev trött i ögonen, står fortfarande inte en tid exakt när man ska vara inne senast på måndagen? ( kanske är blind) fast jag kommer på söndagen :-P en fråga, det står på schemat när vi har helgsstjänster, det har vi första helgen på testveckorna men inte andra, får vi då ledigt på helgen, fattar att vi inte får åka hem men får vi tex ta sovmorgon andra helgen? :) vore kanske nice men 0:)

over and out :D

 

Taget! Tävling it is!

Jag skulle faktiskt tro att det är ledigt den helgen, dvs. man får åka hem. Men det är bara min tolkning.

En annan rolig detalj, i pappren från pliktis vi fick för ett tag sen står det att man får boka resa tidigast en månad innan resan dvs. 2/7(ljusgula lappen) och i papprena som vi fick nu står det att de vill veta när vi kommer senast 15/6. Yaay! Jag tänker ringa pliktis och kolla upp det imorn...

Link to comment
Share on other sites

Jag fick också en bunt med papper på posten idag (igår) och det var mycket intressant läsning som sagt, bra att veta när man kommer vara ledig också. :navy: Det var faktiskt mer ledighet än vad jag hade väntat mig efter vad folk har berättat, men "folk" ska man nog inte lyssna på och den vilan lär vi nog behöva... Kaptenen sade ju faktiskt på infon under extramönstringen att testperioden var tre veckors sammanhängande tjänst utan ledighet, så det kanske blivit fel på papperet? Var för övrigt och köpte mina blivande "tjänstebadbyxor" idag, allt efter papperet... :ph34r:

 

Angående våra Facebookgrp så finns det två, delvis "Nätverk för FJS 2009", som mycket riktigt startades av nämnd aspirant och "Fallskärmsjägare 2009" som startades av en aspirant ur andra EM-omgången. Jag är med i båda och rekommenderar att ni gör likadant, det är olika ämnen som avhandlas inom respektive forum och olika aspiranter är olika aktiva i de två...

 

Angående marschträning # 161 så bor jag tyvärr inte kvar i Göteborg utan har tillfällig förläggning i de mörkaste Dalaskogarna, så tyvärr blir det 50 mil att ta sig enkel väg för att kunna marscha med er, så jag måste nog tyvärr tacka nej. :-( Men det är nog bra att ni kör tillsammans, det måste vara roligare än att knata själv som en annan...

 

Och du Cesium får gärna återkomma med besked på den lilla otydligheten rörande resebeställning. :rockon:

Link to comment
Share on other sites

Så, nu har jag ringt pliktverket.

Herren jag talade med sade som följande:

"Glöm den raden, det är bara att boka"

 

Så ja, det är bara till att boka biljetten så snart som möjligt och skicka brevet till FJS med ankomsttid.

 

MVH Per

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...