Aspirant_114 Posted May 29, 2009 Report Posted May 29, 2009 Det var nog inte bara avhopp, vi var några som klarade extramönstringen till FJS också och därmed blev våra platser ställda till förfogande. Grattis till tjänsten hursomhelst grabbar och kötta på med träningen så syns vi på fästningen i sommar! Quote
Johannes_88 Posted May 30, 2009 Report Posted May 30, 2009 Det var nog inte bara avhopp, vi var några som klarade extramönstringen till FJS också och därmed blev våra platser ställda till förfogande. Grattis till tjänsten hursomhelst grabbar och kötta på med träningen så syns vi på fästningen i sommar! Grattis sjäv! Quote
bredeby Posted June 6, 2009 Report Posted June 6, 2009 Är det några som bor i Stockholm som kan tänka sig att ta en tur till Karlsborg för att hämta ut kängorna? Måste styra det här nu! Quote
bredeby Posted June 9, 2009 Report Posted June 9, 2009 Ligger alla i koma nu efter studenten eller? Måste dra igång tråden igen! Hur går det med träningen för alla? Quote
Taureau Posted June 9, 2009 Report Posted June 9, 2009 Ligger alla i koma nu efter studenten eller? Måste dra igång tråden igen! Hur går det med träningen för alla? Tar studenten nu på fredag, men har lyckats dra på mig en förkylning som måste släppa innan dess! Koman är således bokad lördag samt söndag... Annars flyter träningen på bra. Finns nog inget bättre än att löpa i solnedgången. Quote
bredeby Posted June 12, 2009 Report Posted June 12, 2009 (edited) Nu har jag kommit överens med K3 om att jag provar ut kängor på Livgardet, meddelar storlek och sedan skickar de hem dem Jag ringde K3:s förråd, tele 0505 - 45 10 00 (K3 Växel) och det var inga som helst problem. Edited June 12, 2009 by Fk Satan Tagit bort namn, direktnummer och ersatt med Vxl nummer Quote
bredeby Posted June 15, 2009 Report Posted June 15, 2009 Till er som fortfarande inte har några kängor. Idag åkte jag till Livgardet och hämtade ut ett par kängor samt strumpor. Ring K3, kom överens med förrådsansvarige om att du åker till närmaste förband och hämtar ut kängor och se till att ha med legitimation och inkallelsepapper. Quote
M.Sirén Posted June 15, 2009 Report Posted June 15, 2009 Fan nu blire o dra igång me träningen på allvar kan ja säga, har supit o festat hur mycket som helst o latat mig, ska börja denna vecka me träningen. Blir löpning 2-3ggr/vecka o några styrkepass o marschpass. Följa schemat man fick + lägga till några pass. Har hört att man redan har blivit inskriven på vilken skvadron man hamnat på, och får reda på det redan vid inryck. mvh Sirén Quote
bredeby Posted June 15, 2009 Report Posted June 15, 2009 Fan nu blire o dra igång me träningen på allvar kan ja säga, har supit o festat hur mycket som helst o latat mig, ska börja denna vecka me träningen. Blir löpning 2-3ggr/vecka o några styrkepass o marschpass. Följa schemat man fick + lägga till några pass. Har hört att man redan har blivit inskriven på vilken skvadron man hamnat på, och får reda på det redan vid inryck.mvh Sirén Håller med, studenten är inte bara positivt :P Träningen flyter dock på trots festandet. Jag fick brev från K3 förra veckan, inskriven på Vadsbo skvadron (Luftburen), ta en titt i posthögen, ett stort kuvert som det står "FÖRSVARSMAKTEN" på kanske ligger där Quote
J.Nilsson Posted June 17, 2009 Author Report Posted June 17, 2009 jag har legat av mig som fan pga studenten och nu har jag varit i bulgarien i en vecka. Kom hem med förkylning :( Men jag börjar nog träna lite smått ändå nu imorrn och ökar sedan upp till mitt vanliga tempo. 3 ggr löpning och 1-2 gånger styrka i veckan. Samt marsch. Ska ringa o försöka ordna detta med kängorna nu. Quote
J.Nilsson Posted June 18, 2009 Author Report Posted June 18, 2009 Fick brev idag om att jag hamnar på Underättelsebataljonen. Blir ju najs! Sen sa även K3 att dom postar mig ett par kängor och strumpor nu idag så jag får dem nog nästa vecka. så det blir ju finemang! Quote
M.Sirén Posted June 18, 2009 Report Posted June 18, 2009 Fick papper idag från k3, blev Östra Nerike 322 skvadron för mig:D Är så jävla taggad nu så de finns inte:P Quote
Shavis Posted June 18, 2009 Report Posted June 18, 2009 Blir även underrättelesebat. för mig vet. Vet inte om jag ska bli glad eller besviken. Är även det en jägartjänst? Inte för det spelar en större roll, men kan vara intressant att veta. Även jag drabbades hårt av studenten där "träna inte på två-tre dagar efter du druckit"-dilemmat slog mig med sin bittra handflata med 2-3 dagars mellanrum . Sedan fick jag reda på att jag ska få tandställning i sept, tror ni att det kommer bli något problem med det? Eller spelar det ingen roll? Ska ringa K3 nästa vecka ang. kängor också. Quote
M.Sirén Posted June 18, 2009 Report Posted June 18, 2009 (edited) Kan säga att Underättelse är mer "Jägar aktigt". Men båda skvadronerna är Jägare och troligtvis lika hårda. Fick du inte information om dom båda skvadronerna på infohelgen? Du får väll höra me K3 angående tandställning. Man borde få ha det, men har ingen aning. Edited June 18, 2009 by M.Sirén Quote
J.Norrman Posted June 19, 2009 Report Posted June 19, 2009 (edited) Nu har iaf jag vart och hämtat ut mina kängor, känns ju lite pinsamt att jag inte samåkte med nån när det var jag som föreslog det Försvarar mig med att bilen var helt full med saker eftersom jag flyttade ur lägenheten i samband med det. Så nu är det ju i princip 6 veckor man har på sig att toppa formen Edit: Kommer förövrigt att rycka in på Vadsbo Edited June 19, 2009 by J.Norrman Quote
J.Nilsson Posted June 28, 2009 Author Report Posted June 28, 2009 Är det någon som har någon sida eller som själv legat på Underättelsebataljonen som kan berätta lite om hur tjänsten är jämfört med LBB eller så? För jag hittas fanemig ingenting på internett! Inga bilder, inga videoklipp, inga vpl-hemsidor osv. Kan detta vara ett tecken på något speciellt eller? Vill gärna veta allt jag kan om vad som väntar mig! Mvh // Joel Quote
Fästningstrollet Posted June 28, 2009 Report Posted June 28, 2009 Vill gärna veta allt jag kan om vad som väntar mig! Mvh // Joel Jag tror att man från K3:s sida vill att du ska leva i så stor ovisshet som möjligt när du gör din utbildning där, speciellt under de första månaderna. I övrigt kan jag inte hjälpa dig med någon info om den tjänsten... Quote
J.Nilsson Posted June 28, 2009 Author Report Posted June 28, 2009 Vill gärna veta allt jag kan om vad som väntar mig! Mvh // Joel Jag tror att man från K3:s sida vill att du ska leva i så stor ovisshet som möjligt när du gör din utbildning där, speciellt under de första månaderna. I övrigt kan jag inte hjälpa dig med någon info om den tjänsten... Mjo det är möjligt och det kan jag köpa om dom uttrycker det för mig. Men under infohelgen fick vi ju trotts allt lite info om Undbat men den var väldigt formell och jag skulle gärna vilja att någon som gjort sin vpl där berättar lite om vad man sysslar med typ. Om det bara är kameror och ligga och titta i flera dygn eller om det är annat inblandat. Jag vill iaf gärna veta lite om vad det är jag ska syssla med ett år framöver. Men går det inte att ta reda på det så får jag den informationen om en månad Quote
J.Norrman Posted June 30, 2009 Report Posted June 30, 2009 Är det någon som vet om man får byta ut den "mysiga" filtsulan i våra kängor mot någon mer ergonomisk utan att ha läkarintyg eller så? Quote
113_Bom Posted June 30, 2009 Report Posted June 30, 2009 (edited) Är det någon som vet om man får byta ut den "mysiga" filtsulan i våra kängor mot någon mer ergonomisk utan att ha läkarintyg eller så? Läs artikeln på soldf.com om m90 kängan. Det är inget svar på din fråga men nog så intressant Edited June 30, 2009 by 113_Bom Quote
M.Sirén Posted June 30, 2009 Report Posted June 30, 2009 Är det någon som vet om man får byta ut den "mysiga" filtsulan i våra kängor mot någon mer ergonomisk utan att ha läkarintyg eller så? Har för mig att man får ut sånna ganska direkt när man rycker in, efter hälsokontrollen vad jag har hört. Quote
J.Nilsson Posted July 5, 2009 Author Report Posted July 5, 2009 Nu börjar det dra ihop sig så in i hel****e!!!! Hoppas ingen har gått och skadat sig? Jag ska bara springa och marscha nu till inryck. För fifan va varmt och äckligt det kommer bli. Quote
113_Bom Posted July 6, 2009 Report Posted July 6, 2009 Nu börjar det dra ihop sig så in i hel****e!!!! Hoppas ingen har gått och skadat sig?Jag ska bara springa och marscha nu till inryck. För fifan va varmt och äckligt det kommer bli. Ska du springa kan jag rekomenddera att göra det efter kl19.00 de dagar det är runt 28 grader i skuggan och drick mycket under hela dagen efter träningspass är det för sent Quote
M.Sirén Posted July 6, 2009 Report Posted July 6, 2009 Nu börjar det dra ihop sig så in i hel****e!!!! Hoppas ingen har gått och skadat sig?Jag ska bara springa och marscha nu till inryck. För fifan va varmt och äckligt det kommer bli. Ska du springa kan jag rekomenddera att göra det efter kl19.00 de dagar det är runt 28 grader i skuggan och drick mycket under hela dagen efter träningspass är det för sent Kan bara hålla med, sprang förra veckan när de va riktigt varmt. Sprang 10km o fick värmeslag o blev riktigt slut vid hälften, och sen när jag sprungit hela så tog de fan flera dagar tills jag börja bli pigg på dagarna. Kanske va tur att jag tog en paus, överansträngning tar skit lång tid att bli kvitt. Quote
113_Bom Posted July 6, 2009 Report Posted July 6, 2009 För mig blev det ungefär samma.. sprang ett par ggr i värmen. Fick värmeslag. Kom på att vatten är minst lika gott som cola OCH GRATIS!? Så nu för tiden dricker jag 2-3 liter innan träning och minst lika mycket till under/efter träning. Quote
Basse Posted July 8, 2009 Report Posted July 8, 2009 (edited) Tjaaa! Mitt namn är Sebastian och ska rycka in som bevakningssoldat i Karlsborg nu den 3:e. Ärligt talat är jag hur taggat som helst och pratar febrilt om lumpen med en polare som ligger Fallskärmsjägare just nu. Från början var jag inskriven som Luftburen Soldat men nu har det ändrats till Bevakningssoldat i underrättelsebataljonen. Någon som vet vad det kan bero på. Och eftersom brevet med detta beskedet kom för någon vecka sen så skulle jag uppskatta någon fin sida med mycket info om just min befattning, om någon vänlig själ vill hjälpa mig med detta. PS. Nilsson, Jag sitter nog exakt i samma båt som dig, dock utan kängor. Jag har snackat med Martin D***** (har för mig att han sa att du kände honom på något vänster) och det var så jag hittade hit. Alla tre kan väl, som förslag, ut och marscha tillsammans fram tills inryckning? Hör av dig eller lägg till mig på msn där det är lite lättare att snacka mera. DS. Edited July 9, 2009 by Fk Satan tog bort personnamn... Quote
J.Nilsson Posted July 9, 2009 Author Report Posted July 9, 2009 Jo jag känner M.D så vi kan säkert hålla kontakten fram emot inryck och marscha nån gång tillsamans. Jag ska ha en liten ''Inrycksfest'' hos mig typ den 25e där alla jag känner som rycker in den 3e är välkomna. Inte för att supa utan för att umgås och snacka. Så bor ni i göteborg och ska in den 3e så hör av er. (Jag addar dig på msn basse) Quote
bredeby Posted July 10, 2009 Report Posted July 10, 2009 Tjaaa! Mitt namn är Sebastian och ska rycka in som bevakningssoldat i Karlsborg nu den 3:e. Ärligt talat är jag hur taggat som helst och pratar febrilt om lumpen med en polare som ligger Fallskärmsjägare just nu. Från början var jag inskriven som Luftburen Soldat men nu har det ändrats till Bevakningssoldat i underrättelsebataljonen. Någon som vet vad det kan bero på. Och eftersom brevet med detta beskedet kom för någon vecka sen så skulle jag uppskatta någon fin sida med mycket info om just min befattning, om någon vänlig själ vill hjälpa mig med detta. PS. Nilsson, Jag sitter nog exakt i samma båt som dig, dock utan kängor. Jag har snackat med Martin D***** (har för mig att han sa att du kände honom på något vänster) och det var så jag hittade hit. Alla tre kan väl, som förslag, ut och marscha tillsammans fram tills inryckning? Hör av dig eller lägg till mig på msn där det är lite lättare att snacka mera. DS. Bevakningssoldat? Du menar väl ändå att du blivit placerad som jägare i underrättelsebataljonen? Jäkla oflyt annars... Quote
Thetis Posted July 10, 2009 Report Posted July 10, 2009 Tjaaa! Mitt namn är Sebastian och ska rycka in som bevakningssoldat i Karlsborg nu den 3:e. Ärligt talat är jag hur taggat som helst och pratar febrilt om lumpen med en polare som ligger Fallskärmsjägare just nu. Din polare ljuger tyvärr, FJS har inte ryckt in än. Quote
sjolins Posted July 10, 2009 Report Posted July 10, 2009 Jo jag känner M.D så vi kan säkert hålla kontakten fram emot inryck och marscha nån gång tillsamans.Jag ska ha en liten ''Inrycksfest'' hos mig typ den 25e där alla jag känner som rycker in den 3e är välkomna. Inte för att supa utan för att umgås och snacka. Så bor ni i göteborg och ska in den 3e så hör av er. (Jag addar dig på msn basse) Skickade dig ett PM men vet inte riktigt ifall det fungerade? de vore i alla fall grymt att lära känna några lite innan inryck och jag är gärna på! msn: [email protected] Quote
Recommended Posts