Jump to content

K3 Karlsborg 2009.


Jag är placerad som...  

42 members have voted

  1. 1. Befattningar

    • FH705. Luftburen Befäl, Armén.
      11
    • FH805. Luftburen Gruppbefäl, Armén.
      4
    • FH905. Luftburen Soldat, Armén.
      22
    • GA936 Bevakningssoldat, Armén
      5
    • GA836 Bevakningsgruppchef, Armén
      1


Recommended Posts

Din polare ljuger tyvärr, FJS har inte ryckt in än.

 

Han ska vara underbefäl för dem som rycker in denna säsongen som jag förstod det, alltså, han rykte in tidigare för att få utbildningen som krävs eller liknande.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 325
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Din polare ljuger tyvärr, FJS har inte ryckt in än.

 

Han ska vara underbefäl för dem som rycker in denna säsongen som jag förstod det, alltså, han rykte in tidigare för att få utbildningen som krävs eller liknande.

 

Ah, ber om ursäkt. Borde kunde räknat ut det (ger mig själv 50 armhävningar).

Link to comment
Share on other sites

hur går träningen nu gubbs? Jag skall gå på en tvådagars marsch imorgon eller tisdag (smhi har rapporterat om stora skyfall). En riktig kraftmätare inför det annalkande inrycket.

 

//Ha det gutt!

 

Det går rätt bra för mig. Efter ca en månad av skadat knä, sjukdom och studenten+resor så har jag nu kommit igång igen.

 

Pratade med en kille som låg på Und förra året om vad som var viktigt att förbereda inför inryck och han sa typ att Kondition inte är det viktigaste, utan snarare att gå in kängorna ordentligt, träna kroppen med belastning (Dvs ryggsäck) och att komma FRISK OCH UTAN SKADOR!

Eftersom de första 2 veckorna så kommer vi stå upp hela dagarna och springa överallt, och då är benhinneproblem och sjukdomar inte att föredra.

 

Så det jag gör nu är att marschträna, springa med kängorna och vanligt. Och helt enkelt förbereda kroppen på att vara fysiskt aktiv länge osv. Så att jag inte drar på mig skador vid inryck.

Så jag har lagt ner att träna inför specifika krav då jag fattar det som att det inte är vad som är viktigt, utan snarare att orka och hålla för tjänsten.

 

Hur har ni andra gjort?

Link to comment
Share on other sites

Sant, har fått benhinneinflamation igen. Hade de innan infohelgen och har fått de igen, dampar nästan sönder här hemma. Men antar att de bara är o vila 1 vecka o se om man kan ta sig ut te spåret igen.

Får marschträna istället för löpa då ja inte känner nåt i benet när ja går.

Link to comment
Share on other sites

känner mig lite dum som inte har hämtat ut några kängor än men överlever nog ändå.

 

Hoppas det... Men att gå in kängorna i "normal" takt kan vara jobbigt och att börja vänja in dem i början, med alla omställningar och högt tempo kan nog bli ett mini-helvete. Men o andra sidan de som inte dödar det härdar

Link to comment
Share on other sites

Hur har ni andra gjort med detta om vaccinationer osv dom ville ha reda på?

Jag vet inte helt hur jag ska ta reda på allt det... bara o ringa närmsta sjukhus eller?

 

Japp det skulle jag gjort om inte någon av dina päron har sparat något sånt i någon låda som du inte vet om.

Hur gör ni med med tag av ID bricka i metall med kedja? Var kan man fixa sånt?? :)

Link to comment
Share on other sites

Hur har ni andra gjort med detta om vaccinationer osv dom ville ha reda på?

Jag vet inte helt hur jag ska ta reda på allt det... bara o ringa närmsta sjukhus eller?

 

Japp det skulle jag gjort om inte någon av dina päron har sparat något sånt i någon låda som du inte vet om.

Hur gör ni med med tag av ID bricka i metall med kedja? Var kan man fixa sånt?? :)

 

Det stod det inget i mina papper om?

Skulle man ha med sig den?

Link to comment
Share on other sites

Hur har ni andra gjort med detta om vaccinationer osv dom ville ha reda på?

Jag vet inte helt hur jag ska ta reda på allt det... bara o ringa närmsta sjukhus eller?

 

Japp det skulle jag gjort om inte någon av dina päron har sparat något sånt i någon låda som du inte vet om.

Hur gör ni med med tag av ID bricka i metall med kedja? Var kan man fixa sånt?? :)

 

Det stod det inget i mina papper om?

Skulle man ha med sig den?

 

Fick ett papper där det stod lite info om diverse saker. Hur utbildningen delas in i olika skeden och var man var placerad samt det där om ID Brickan.

Link to comment
Share on other sites

Snabb fråga. Hur känner alla sig fysiskt nu inför inryck?

Jag känner mig väldigt medelmåttlig men ska nog orka när man väl kommit igång o kroppen vant sig.

Kan lungt säga att jag också är som dig Nilsson, medelmåttlig. Tror dock man oroar sig i onödan, de kommer bli perfekt när man kmr dit:D

Känner mig i topp i allt utom fysiken:P

Link to comment
Share on other sites

Låter bra Sirén :lol: Jag är nog i ungefär samma sits. Hade ju också problem med benhinnorna en del men nu är det inga problem, löpningen funkar bra. Ska dessutom hjälpa farsan att flytta till Gbg i helgen nu innan inryck så det blir ju perfekt ryggträning att bära lite lådor :rolleyes:

 

Nån som kommer till Karlsborg från Göteborgshållet?

Link to comment
Share on other sites

Jag får skjuts från GBG av god far som erbjöd sig. Så ja siktar på att va i Karlsborg innan 11 för att förhoppningsvis kunna gå på toa innan skrikandet tar fart.

 

Nu börjar alvaret. FRAMTIDENS LIVHUSARER! ÄR NI REDO?!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Vi på stadsskytte (Livgardet) har fått reda på att våran slutövning kommer ha B-styrka från Amf1 samt K3.

Någon på K3 som känner till detta eller vet vilka "delar" av K3 som kommer att deltaga?

 

När har ni slutövningen?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Första tjänsteledighet. Det känns gött!!

Mindre gött dock att vi drar i fält redan på måndag och troligtvis är borta till torsdag veckan efter.... De e bara att kötta på!

322 Skvadron!

 

 

Bara att vänja sig! grytan ska bli erat nya hem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...