Jump to content

Project Reality 0.75


Spartacus

Recommended Posts

Realism-modden "Project Reality" har fått en ny stor uppdatering i form av v0.75

 

För er som inte har någon koll på Project Reality så är det en av de mest populära moddarna just nu och helt klart den största modden till Battlefield 2

 

Med en enorm fokus på realism.

 

Jag som själv inte riktigt gillat PR innan (Forgotten Hope 2 FTW!) måste faktiskt ta och erkänna att i och med v0.75 att även jag är fast i PR-träsket nu

 

Här kommer nyheterna i och med den senaste uppdateringen

 

The Project Reality Mod Team and Black Sand Studios are proud to announce the official release of the Project Reality v0.75 Client Patch and Server Update!

 

Following the Project Reality v0.7b Server Update, we have been continuously working to improve multiple aspects of game-play and resolve bugs. Thanks to the continued support from you, the community, and our dedicated team of testers, we have successfully corrected many of the bugs in v0.7 and added several new features and tweaks. To download the Project Reality v0.75 Patch, visit our File Links page for a complete list of links, including both torrent and direct downloads.

 

Download the Project Reality v0.75 Patch Here

 

Bug Fixes and Tweaks

We have concentrated on tackling as many bugs as possible, here is a list of the major issues resolved in the Project Reality v0.75 Patch.

 

* Militia rally collision mesh improved

* Scimitar tracer length reduced

* Building glitches removed

* Increased "time to live" of laser targets to 30s

* Added a 3 second delay-to-use on all stationary heavy and light machine guns

* Removed heavy anti-tank missile warning for the targets; improved aiming and control

* Weapon handling improvements and tweaks, especially for the sniper and designated marksmen rifles

* Improved ammo bags and field dressings to not fall through the floor

* Updated deployable assets rules to enable building next to 2 supply crates

* Improved Warrior and Scimitar cannons

* Improvements to armor turret stabilization and thermal vision.

* Officers no longer see the health of vehicles (engineers now have this ability)

* Grenade throwing range, as well as grenade explosive force and radius have been reduced.

* Grenades, smoke, and other items that are thrown have deviation when running and/or jumping.

* View the complete Change Log here.

 

New Maps

[R-DEV]Dr Rank & [R-CON]DVB-PARAMEDIC.CA, each virtuosos in their own right, have a real treat in store for you with the addition of two new maps.

 

-Bi Ming (Daytime)

Dr Rank has converted his map "Bi Ming" into a daytime version which includes various mapping tweaks and changes. Be sure to check out Rank's Dev Journal post for more information.

 

-Operation Archer

Paramedic's "Operation Archer" was originally intended to be the first map to feature the Canadian Forces Community Mod. However, considering that our forums are flooded with requests for new maps, it will be featured in the 0.75 release. It will have the USMC in our insurgency game mode fighting a talibanesque force in a mountainous region of Afghanistan. It boasts a vast view distance, heavily fortified checkpoints, hidden caves and not to mention a huge central village composed almost entirely of destructible shacks and buildings.

 

Revised Maps

 

* All map tickets have been reduced by 100-150 tickets.

* Kashan Desert 16 has been revised and now focuses on infantry combat, supported by airborne transport helicopters, support trucks and jeeps.

* Sunset City 64 has been revised with less emphasis on cp capture and more battling over the heart of the city.

* Road to Kyongan Ni 64 APC's removed to increase freedom of tactical movements and cover.

* Fools Road adjustments made to the CP capture order.

* EJOD Desert tanks have been removed to emphasis mechanized infantry.

* Al Basrah has been tweaked to hopefully stop the server crashes. In addition, Insurgency Mode has been updated with only 3 weapon's caches active at the same time, as well as various other tweaks to civilians.

 

 

New Features

 

* Player-specific messages for kit request/commander (no more text spam at the top of the screen).

* Added a Demolish option for commander to relocate bunkers, firebases and AAs.

* Added Minefield map icon for engineers and commander.

* Replaced the deployable AA guns with AA missile systems.

* Most Rifle Ironsites have been completely redone.

* New Smoke Screen for Tanks and APCs.

* New helpful PR Tips displayed during loading screens.

* Added black screen when dead to avoid dead man spying.

* Added deployable supplies from Jeeps and APC's. These can be deployed anywhere on the battlefield and the Vehicles themselves can be re-stocked from firebases/bunkers.

 

Due to popular demand from the community, we have finally introduced the UH-1N Huey as the transport helicopter for the USMC (big thanks to Trahn Lee Liao from the EoD, Badscull from BGF and Jarleif from USI/PR... All from Black Sand Studios.)

 

The [R-CON]'s from down-under bring gifts. [R-CON]Chuc has created improved sights for several hand held weapons including the AK-47, G3A3, M68 Aimpoint, PKM and more! For all you crewmen, [R-CON]nedlands1 has provided a realistic "smoke screen" system. [R-CON]AncientMan has cleaned up your act with HUD changes and new PR tips.

 

New Shader Effects

Thanks to one of our newest [R-CON]'s, jodonnell and his partner in crime ctz (both on the award winning FH2 team), the effects of laying down suppression fire will be devastating on your enemy

 

Samt nya "Supression effect" - http://www.veoh.com/videos/v6418237Pg25W7FX

 

YouTube: http://www.youtube.com/results?search_quer...mp;search_type=

Bilder: http://www.realitymod.com/forum/f12-projec...e-released.html

 

 

Client/Patch/Levels/Core laddas ner här: http://www.realitymod.com/filelinks.html

 

Kom ihåg: Kräver senaste versionen av BF2 (1.41 om jag inte minns fel)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Link to comment
Share on other sites

Riktigt fina filmer!

 

Hoppas vi kan få igång lite SoldF-matcher i den här underbara modden någon gång

 

För övrigt:

 

Xfire

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Xfire

 

- Ett klockrent program för er som spelar mycket spel online, underlättar nå enormt när det gäller BF2/BF2-mods då man väljer server på skrivbordet och joinar direkt.

 

Funkar nästan till alla FPS/spel med onlinestöd

 

http://www.xfire.com/

Link to comment
Share on other sites

Jodå, den dag jag får råd (dvs tillstånd från 'C Apone') att prioritera ett nyare grafikkort så BF2 ens startar upp, så kanske vi ses på banan.. :baskerPa:

 

Det finns vissa bokföringstekniska sätt (som man kan misstänka används även av Fvm ;) ) så att man omprioriterar inköp utan att C kan avslöja...

 

Lägg rök, skapa kaos, gör en skenmanöver och vips så har du ett nyinköpt graffakort monterat. Men glöm inte att snabbt äta upp det avslöjande emballaget...

 

:)

 

Kom o spela!

 

Pappsen

Link to comment
Share on other sites

Forgotten Hope 2 (som för övrigt får tre nya kartor på fredag) och Project Reality är just nu de enda modifikationer jag spelar överhuvudtaget

 

Helt otroligt att det har lyckats kommit två sådana välgjorda mods ur BF2-motorn som är ack så värdelös i många aspekter

Link to comment
Share on other sites

Forgotten Hope 2 (som för övrigt får tre nya kartor på fredag) och Project Reality är just nu de enda modifikationer jag spelar överhuvudtaget

 

Helt otroligt att det har lyckats kommit två sådana välgjorda mods ur BF2-motorn som är ack så värdelös i många aspekter

 

"ack så värdelös i många aspekter"

 

Kan du förklara för mig vilka aspekter den spelmotorn är dålig i, jämfört med andra spelmotorer? Räkna gärna upp många dåliga aspekter då jag är en vetgirig och kunskapstörstande gubbe.

 

Pappsen

Link to comment
Share on other sites

Forgotten Hope 2 (som för övrigt får tre nya kartor på fredag) och Project Reality är just nu de enda modifikationer jag spelar överhuvudtaget

 

Helt otroligt att det har lyckats kommit två sådana välgjorda mods ur BF2-motorn som är ack så värdelös i många aspekter

 

"ack så värdelös i många aspekter"

 

Kan du förklara för mig vilka aspekter den spelmotorn är dålig i, jämfört med andra spelmotorer? Räkna gärna upp många dåliga aspekter då jag är en vetgirig och kunskapstörstande gubbe.

 

Pappsen

Hehe, mer än gärna!

 

BF2-motorn är en bra motor helt klart, den stödjer upp till 64 spelare smärtfritt och hanterar också fordon extremt bra. Men det jag verkligen ogillar med BF2-motorn är att DICE/EA gjort det enormt osmidigt för modifikationer. Finns extremt många buggar i motorn som helt enkelt inte går att fixa som inte har åtgärdats. DICE/EA har fått enormt mycket skit för det här och jag hoppas verkligen att deras mod-stöd är större i deras nästa installation i serien.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 5 weeks later...

Måste bara säga att den nya banan "Korengal Valley" är helt jävla sannslöst bra

 

Den banan plus en bra squad och folk som använder sig av VOIP är lika med ren magi

 

Har nog aldrig gått så bra för mig heller i PR

 

Helt tack vare gruppen

Link to comment
Share on other sites

Har precis laddat hem PR .809 och tänkte testa. Har dock problem med att få det att funka. Allt går bra fram till dess att jag ska ansluta till någon server/bana då stänger programmet ner . . . . . . ?!?! Samma sak hände vid singelplayerläget på tidigare versioner men inte vid onlineläget så det var inget större problem. Men nu verkar det inte som jag kan spela överhuvudtaget. Någon som har en idè om vad problemet är?

 

LtX

Link to comment
Share on other sites

Har precis laddat hem PR .809 och tänkte testa. Har dock problem med att få det att funka. Allt går bra fram till dess att jag ska ansluta till någon server/bana då stänger programmet ner . . . . . . ?!?! Samma sak hände vid singelplayerläget på tidigare versioner men inte vid onlineläget så det var inget större problem. Men nu verkar det inte som jag kan spela överhuvudtaget. Någon som har en idè om vad problemet är?

 

LtX

Verkar riktigt skumt

 

Installera om BF2, in med senate patchen och testa sen få in senaste PR så ska du nog se att det funkar

Link to comment
Share on other sites

Har precis laddat hem PR .809 och tänkte testa. Har dock problem med att få det att funka. Allt går bra fram till dess att jag ska ansluta till någon server/bana då stänger programmet ner . . . . . . ?!?! Samma sak hände vid singelplayerläget på tidigare versioner men inte vid onlineläget så det var inget större problem. Men nu verkar det inte som jag kan spela överhuvudtaget. Någon som har en idè om vad problemet är?

 

LtX

Verkar riktigt skumt

 

Installera om BF2, in med senate patchen och testa sen få in senaste PR så ska du nog se att det funkar

 

Är senaste patchen 1.4.1 ?

 

/LtX

Link to comment
Share on other sites

Har precis laddat hem PR .809 och tänkte testa. Har dock problem med att få det att funka. Allt går bra fram till dess att jag ska ansluta till någon server/bana då stänger programmet ner . . . . . . ?!?! Samma sak hände vid singelplayerläget på tidigare versioner men inte vid onlineläget så det var inget större problem. Men nu verkar det inte som jag kan spela överhuvudtaget. Någon som har en idè om vad problemet är?

 

LtX

Verkar riktigt skumt

 

Installera om BF2, in med senate patchen och testa sen få in senaste PR så ska du nog se att det funkar

 

Är senaste patchen 1.4.1 ?

 

/LtX

Bingo

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Spelade modden när den kom för en massa år sedan (var som vanilla fast lite ändrat GUI bara i princip).. Inte spelat BF2 eller något annat FPS på massa år nu. Hittade den här tråden installerade och jädrar vad kul jag hade :banghead:

Link to comment
Share on other sites

[swe]Evilbunny eller något sånt heter jag. oftast inne på div. Tränings servrar då det faktiskt är mer lagarbete där än på "riktiga" spelet. Jag har enorma problem att hitta bra servrar (inte bara för serverbrowser buggen) utan även annars. Den enda servern med bra lagarbete på är HeroeS servern...

Link to comment
Share on other sites

Rawhide[sWE] här, ni lär nog även se mig under [F|H]Rawhide när det gäller den andra BF2-modden Forgotten Hope 2

 

Någon som kanske skulle vilja försöka joina upp på någon av Datorbutikens servers någon kväll när serverbuggen är åtgärdad och försöka få in lite folk och fylla några squads med svenskar? :happy:

Link to comment
Share on other sites

Darnomirro

Heter jag. (DXL kontot gick inte att få tillbaka då jag glömt mitt lösenord/mail/whatever)

 

brukar försöka hålla mig till "Tactics and Teamworks" servrar, oftast den som kör alla kartor.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har problem med att jag blir utkasstad av PB lite då och då, har testat alla årtgärder på PR forumet och ominstallerat utan resultat.

 

går under nicket [swe]Raven[sow].

 

Någon som har ett bra tips på bra server?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...