Jump to content

Project Reality 0.75


Spartacus

Recommended Posts

http://Northen Phalanx/

är en clan/server jag hittade. Norsk clan med mycket svenskar på servern, som oftast kör skirmish kartor. För mig så kommer det upp en ping på över 5k ibland i serverlistan, men det är en bugg så låt inte det avskräcka er.

 

Darnomirro heter jag där som sagt

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Senaste versionen av PR (0.85) finns ute nu och är precis som tidigare versioner helt smockad med nyheter

 

Rysskar och tjetjenier är väl den största plus mycket annat

 

Två tummar upp

 

Ny svensk server som alltid är befolkad har dykt upp också "Skyttegrav" finns en 16p-variant och en för 64

 

Riktigt trevligt folk och bra stämning

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jaa-hej

 

Jag vill buffa den här tråden för er som ännu inte bekantat er med spelet Project Reality.

 

Det är ett spel för mogna människor med stort tålamod vilka älskar realistisk taktik kombinerat med utmaningen utav kulturella/språkliga olikheter med människor.

 

Hur lät det där? :happy:

 

Jag vill här ge en kort briefing av ett spel som jag gillar och som jag tror är nyttigt för många av oss,

 

PR (project reality) är ett svårt spel, i synnerhet för dig som spelat andra spel. LÄS HELA MANUALEN!!! efter att du laddat spelet/modden

 

De första hundra matcherna rekomenderar jag dig att pela som ordinarie Rifleman eller kanske Medic. I båda fallen SKALL du hänga på din SL (gruppchef) :s rygg som ett plåster. (efter 4-5 år så spelar jag 75%+ som rifleman)

 

Om du är en ivrig typ så antingen skapar du en egen server att öva på eller så kör du en egen "co-op" med bottar med AI (artificiell intelligens) (dom är usla dock) där kan du i lugn o ro träna på att använde olika fordon, flygtyg och marina farkoster. Stör inte riktiga matcher genom att öva där... du bli bannad för evigt- tro mig.

 

När du väljer vilken grupp du vill ingå i så titta noga på gruppens namn och SL (Squad leaderns/gruppchefens namn) Det ger dig mycket info. Ex: Gruppnamn "kuken" SL: "pussykiller" = P12 = pojke under 12 år- anslut INTE,

 

Men tex. : "Tactic Fob" med SL "=NWA= Gunnar" - anslut och presentera dig, helst via mic och fråga efter vilket språk han föredrar och om han har önskemål om din roll i gruppen eler utrustning.

 

Han har med namnet på gruppen berättat att han vill spela taktiskt och bygga "Forward outpost":s :svårt att försvenska för mig... men närmast "åsa (återsamlingsplats)" för dem som är "old school". Alltså en försvarad plats där du kan "återfödas" efter det att du skjutits. Läs mer i manualen.

 

Reglerna är grymma och hårda, att döda en civil straffar dig, gruppen och laget. + att du får vänta i "evighet" på att "återfödas" "spawna" (teamet kommer att hata och förnedra dig. Samma för om du låter en tank eller heli för miljontals kronor bli fördärvad... det kan kosta er matchen). Kul att stirra på en svart skärm- inte. Vilket snabbt sorterar bort ungar vilka hellre spelar Counter-strike eller CoD.

 

Det här spelet är väl utttänkt för att passa Svenska, seriösa krigare vilka vill utveckla och öva sin taktiska/strategiska förmåga.

 

Jag välkomnar er att pröva åtminstone-

 

Om ni har problem med att få igång "sk-en" tekniskt så var hyggliga o Pm:a mig, jag svarar så fort jag får landkänning o slipper ut på Internjetet. Annars googla, många forum hjälper er där.

 

http://www.realitymod.com/

 

 

Vänligen

 

Pappsen

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Jaha.

 

Då var det dags för uppdatering då!

 

http://www.realitymod.com/

 

http://www.realitymod.com/forum/f196-pr-highlights/88565-project-reality-0-95-features-list.html

 

Ooootroligt mycket nytt godis!! Ni som spelar, preload och seeda. Ni som ännu inte smittats... köp BF2 och tanka ner den här modifikationen...garantareat satifaction. (OBS INGET FÖR DIG SOM ÄR SÅLD PÅ COUNTER STRIKE ELLER CoD-serien) Banorna är enorma, realismen är ofattbart hög. Det enda som fungerar är taktiskt samarbete till 100%.

 

Och blågul, om jag får be... det finns många trådar om PR genom tiderna, kan man slå ihop dessa?? Det skulle underlätta för de nytillkomna när de söker... tack.

Link to comment
Share on other sites

Pappsen vet inte om du känner till Arma2 men är du ute efter realism så rekommenderar jag det. BF2 är dock också grymt, blir sugen att spela det med PR nu när jag ser videorna...

Link to comment
Share on other sites

Project reality gänget har ett samarbete med Arma II. (tyvärr har jag problem med Arma II, datorn kokar , laggar o hackar) :(

 

http://www.realitymod.com/forum/f380-project-reality-news/88061-pr-arma2-highlights-reel-3-a.html

 

Titta här drägla o njut. Mycket hög realism, men som sagt...höga krav på datorn...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Tänkte bumpa och medela att snart kommer version 1.0 och mycket annat har hänt sedan det skrevs i den här tråden senast

 

bland annat har vietnam, falklands och normandie tillkommit

 

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...