Axel of Sweden Posted February 23, 2008 Report Share Posted February 23, 2008 Finns det ritningar av Tgb 30/40 att få tag på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted February 23, 2008 Report Share Posted February 23, 2008 Testa att kontakta Scania, det är dom som tillverkat bilarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axel of Sweden Posted February 23, 2008 Author Report Share Posted February 23, 2008 Det går även bra med foton från sidan och bak/fram Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted February 23, 2008 Report Share Posted February 23, 2008 Jag kan förhoppningsvis fixa bilder i mitten av nästa vecka om ingen annan hunnit före. The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darkjak Posted February 24, 2008 Report Share Posted February 24, 2008 Om ni får tag på något så vill jag också ha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ugly Posted February 24, 2008 Report Share Posted February 24, 2008 Jag har nog kvar verkstadshandboken. Där finns ritade bilder med mått. Om det kan vara till intresse så kan jag kolla över mina pärmar när jag kommer hem i morgon. I så fall kan jag scanna in bilden och maila. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lebos Posted February 24, 2008 Report Share Posted February 24, 2008 Om ni får tag på något så vill jag också ha Jag också! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SG OLSSON Posted February 25, 2008 Report Share Posted February 25, 2008 Jag med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darkjak Posted February 26, 2008 Report Share Posted February 26, 2008 OK, och ni ska använda det till..? Personligen håller jag och ett gäng kamrater på med en mod till HL2 (om det kommer komma nånvart får vi se). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lebos Posted February 26, 2008 Report Share Posted February 26, 2008 OK, och ni ska använda det till..? Personligen håller jag och ett gäng kamrater på med en mod till HL2 (om det kommer komma nånvart får vi se). Tänkte göra en 3D-modell till mitt långtidsprojekt: http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=26310 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SG OLSSON Posted February 27, 2008 Report Share Posted February 27, 2008 För tillfället, samla på. Blev av med min Ibok till tgb30/40 och har hittills inte hittat en ny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axel of Sweden Posted February 28, 2008 Author Report Share Posted February 28, 2008 (edited) Jag ska göra en 3D Model till min Mod, så därför behöver jag ritningar att gå efter, + Foton som kan användas till Texture Edited February 28, 2008 by Axel of Sweden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ugly Posted February 28, 2008 Report Share Posted February 28, 2008 (edited) Jag har nog kvar verkstadshandboken. Där finns ritade bilder med mått.Om det kan vara till intresse så kan jag kolla över mina pärmar när jag kommer hem i morgon. I så fall kan jag scanna in bilden och maila. Jag är ledsen, men jag har inte kvar verkstadshandboken. Men om ni gogglar på orden image tgb 30 så hittar man en del. Edited February 28, 2008 by ugly Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saiga-valle Posted October 9, 2008 Report Share Posted October 9, 2008 Jag har nog kvar verkstadshandboken. Där finns ritade bilder med mått.Om det kan vara till intresse så kan jag kolla över mina pärmar när jag kommer hem i morgon. I så fall kan jag scanna in bilden och maila. Jag är ledsen, men jag har inte kvar verkstadshandboken. Men om ni gogglar på orden image tgb 30 så hittar man en del. Lite sent svar, men ... jag köpte en TGB30 i 50-årspresent till mig själv för 1,5 år sedan. Jag har samlat på mig en verkstadshandbok och en reservdelskatalog samt naturligtvis instruktionsbok. Jag kan scanna eller ta foton och lägga upp om någon önskar. Jag har även lagt upp en del på www.terrangbil.net, läs under forumet "Terränglastbil 30/30". I ett inlägg finns login till en ftp med VHB i PDF-format samt en film från Scania om myrsloken och TGB30/40 (sevärd!). studio20m.ftpaccess.cc user: terrangbil password: terrangbil Här är några bilder på min: Trädfällning i närheten av en högspänningsledning http://www.eldh.se/tgb30/tgb30vinsch.jpg http://www.eldh.se/tgb30/timber.jpg Från vår helg på Väddö skjutfält: http://www.eldh.se/tgb30/vaddo_skjutfalt.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts