Jump to content

När uniformen inte passar...

HvPrsk

Recommended Posts

Posted

ja fy... tänk bröderna samuelsson som stridspar och TVS.... fy fan.... den ene med T-ksp och en rygga med am, den andre med GRG och en hög med Bumpor..... fy fan...

jo, jag tror nog att Magnus skulle kunna använda en T-Ksp på samma sätt som en Ksp 58...

Posted

När jag gjorde värnplikten så hade vi en kille som var bland Sverigeeliten i Diskus.

Han var oxå stor, inte lika stor som Magnus, men vi tyckte att det var bra att ha en stor och stark kille, han kan bära mycket osv osv.

När vi sedan hade en strappatsövning så var det han som blev trött snabbast. Han orkade bara bära sin personliga packning och vapen. Han orkade inte ens bära ett P-skott extra.

Så jag tror inte att Magnus & co orkar bära så mycket mer under en längre tid. Från skyddställning till eldställning, Ja.

Men inte under en fotmarsch.

Sedan är han ju ganska avskräckande för fi om det blir handgemäng. B)

Posted
När jag gjorde värnplikten så hade vi en kille som var bland Sverigeeliten i Diskus.

Han var oxå stor, inte lika stor som Magnus, men vi tyckte att det var bra att ha en stor och stark kille, han kan bära mycket osv osv.

När vi sedan hade en strappatsövning så var det han som blev trött snabbast.  Han orkade bara bära sin personliga packning och vapen. Han orkade inte ens bära ett P-skott extra.

Så jag tror inte att Magnus & co orkar bära så mycket mer under en längre tid. Från skyddställning till eldställning, Ja.

Tror nog att bondesonen är av segare virke än de flesta. Det han pysslar med och har som yrke går knappast att jämföra med bodybuilders eller vanliga idrottare...

Posted

Såg i senaste numret av Hemvärnstidningen att Magnus Samuelsson är Hemvärnsman. Det roliga var att han tydligen inte kommer i kronans M90, utan fortfarande har kvar sin 59:a...

:D

- HvPrsk

Typiskt! När bestämmelserna inte passar, så glömmer man bort dem...

MD grupperna behöver bara beställa vilken jämra storlek som helst, så syr man upp en uniform. Det kostar inte ens nå't extra. FMV står för mellanskillnaden.

För ett antal år sedan råkade jag t o m ut för att man inte ville anta en hv-man bara för att han var för stor. Jisses. (Nej, hv-mannen var inte jag :)

:D

Posted

När vi sedan hade en strappatsövning så var det han som blev trött snabbast.  Han orkade bara bära sin personliga packning och vapen. Han orkade inte ens bära ett P-skott extra.

Man får tänka på att hjärtatär en muskel som också växer om man bygger muskler. Däremot växer inte lungorna, så det pumpas inte ut nog mycket syre till hjärtat, vilket gör att väldigt muskulösa människor blir trötta snabbare än vad personer av klenare virke blir.

Skille vilja se Magnus Samuelsson springa milen :=o

Posted

Personligen så tycker jag att Magnus Samuelsson är den bästa reklam Hemvärnet kan få.... hoppas att han kommer synas i Hv sammanhang utanför Hv blaskan.

Posted

Har en kamrat som tävlar i "Strong-Man"-sammanhang, han var f.ö. 4:a på SM. Han är yngst samt bland dom löpstarkare inom Sverige-toppen. Springer 2 kilometer på typ 20 minuter :unsure: Man blir dock imponerad när karln drar iväg 55-60 pullups och sedan släpper ner sig på golvet med strax över vilopuls...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...