HvPrsk Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Såg i senaste numret av Hemvärnstidningen att Magnus Samuelsson är Hemvärnsman. Det roliga var att han tydligen inte kommer i kronans M90, utan fortfarande har kvar sin 59:a... - HvPrsk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 du skulle inte kunna lägga ut en bild på det för oss som inte får den blaskan?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibieslusken Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 du skulle inte kunna lägga ut en bild på det för oss som inte får den blaskan?? Det är ingen idé. Det finns ingen bild på honom i uniform. Han står och håller upp Muskedundret bara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
111 SSK BAT Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Kan han säkert, enklare är att kolla på www.hemvarnet.mil.se och därefter tidningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted February 19, 2003 Author Report Share Posted February 19, 2003 Kan han säkert, enklare är att kolla på www.hemvarnet.mil.se och därefter tidningen. Tänkte ha länkat till *.pdf veriosnen, men jag var lat.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 hmm.... vilken sida... jag hittar inte... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibieslusken Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 I tidningen är det på sista sidan. Nog lämpligt om det var så i pdf-versionen också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 konstigt... sista sidan i PDF versionen är nästan helt vit... lite text längst upp bara... Link to comment Share on other sites More sharing options...
111 SSK BAT Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Skuggan, de har inte lagt in det nya numret än. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 ahh... kan vara därför jaja... får väl kolla i morgon då Link to comment Share on other sites More sharing options...
softfeel Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Vem är Magnus Samuelsson? Är han känd eller? Jag har ingen vidare koll på kändisar. Edit. Jag är så trött, stavfel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
111 SSK BAT Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 En av världens starkaste män... Link to comment Share on other sites More sharing options...
softfeel Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 En av världens starkaste män... Vet fortfarande inte. Är han tyngdlyftare? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aron Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 En av världens starkaste män... Vet fortfarande inte. Är han tyngdlyftare? Kolla in hans hemsida Kort sagt är det killen man inte vill bli ihopparad med vid handgemängsövning. /Aron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casca Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 du skulle inte kunna lägga ut en bild på det för oss som inte får den blaskan?? Det är ingen idé. Det finns ingen bild på honom i uniform. Han står och håller upp Muskedundret bara. Amf: Tänk på att maskera näsa och kindben. Ditt ansiktes konturer lyser som en röv på en fet kvartermästar i HV. Casca Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibieslusken Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 du skulle inte kunna lägga ut en bild på det för oss som inte får den blaskan?? Det är ingen idé. Det finns ingen bild på honom i uniform. Han står och håller upp Muskedundret bara. Amf: Tänk på att maskera näsa och kindben. Ditt ansiktes konturer lyser som en röv på en fet kvartermästar i HV. Casca jo men det var min tillfällinga stridsparskamrat som gjorde det så du får skylla på honom. \ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casca Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Ok, förtroende är bra, kontroll är bättre. ;) Casca Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Ok, förtroende är bra, kontroll är bättre ;) Casca förtroende är bra, kontroll är bättre, razzia är bäst!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ABP Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Tror nog att baskern han har på huvudet med ett gyllene märke avslöjar honom lite mer än hans ansiktkammo ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casca Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Tror nog att baskern han har på huvudet med ett gyllene märke avslöjar honom lite mer än hans ansiktkammo ;) Baskern är antagligen på för att se lite cool ut. Att låta maskera sig på ett felaktigt sätt är dock ett tecken på bristfällig utbildning. Casca Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibieslusken Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Tror nog att baskern han har på huvudet med ett gyllene märke avslöjar honom lite mer än hans ansiktkammo ;) Baskern är antagligen på för att se lite cool ut. Att låta maskera sig på ett felaktigt sätt är dock ett tecken på bristfällig utbildning. Casca Jag som trodde att vi skulle diskutera för små uniformer istället för att klanka ner på andras utbildning. Jag kan hålla med om att maskeringen inte var bra men det var för bövelen bara en FBU-övning, inte maskerings-VM. Baskern drog jag på mig för att det var fotodags och då kan man visa upp den. I övrigt på övningen hade jag hjälmen på. Blågul snälla gör något! Det är rejält OT nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casca Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Tror nog att baskern han har på huvudet med ett gyllene märke avslöjar honom lite mer än hans ansiktkammo ;) Baskern är antagligen på för att se lite cool ut. Att låta maskera sig på ett felaktigt sätt är dock ett tecken på bristfällig utbildning. Casca Jag som trodde att vi skulle diskutera för små uniformer istället för att klanka ner på andras utbildning. Jag kan hålla med om att maskeringen inte var bra men det var för bövelen bara en FBU-övning, inte maskerings-VM. Blågul snälla gör något! Det är rejält OT nu. Alla utstående delar i ansiktet skall maskeras mörkare än övriga ansiktet. 1. Kindben 2. Näsa 3. Öron 4. Haka Nästa gång du maskerar dig kommer du att göra rätt, dessutom kommer alla andra räkor som läst tråden förhoppningsvis göra rätt när det beger sig. Detta är det viktiga, inte att jag svävar ut i en OT. Casca Link to comment Share on other sites More sharing options...
Särimner Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 En av världens starkaste män... Vet fortfarande inte. Är han tyngdlyftare? Fy 17, grabben har överarmar med samma mått som min bröstkorg... :( Tro f-n att man inte hittar en uniform till honom... Vi hade en kille på min HV-intro som fick åka hem efter bara en timme på P10. Den grabben var också stor, men på andra ledden om ni förstår vad jag menar.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lt. payne Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Tur att han är på vår sida. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Vi tackar Casca för en utmärkt liten förläsning i konsten att maskera ansikte. Rekommenderar Photoshop till Amfibieslusken, där borde det med lite pill gå att fixa till så du får rätt färg på rätt ställe eller tvärtom, dessutom kanske du kan klippa in en 90-hjälm med lite bös på istället för filthatten? Så Casca blir nöjd. ;) [/Kamoflage] Måste vara jobbigt när man inte får i armarna i uniformen.. hehe. Vilket problem. Kan man inte beställa xtrem-storlekar om man heter Magnus Samuelsson? Förresten.. hans sida var... hm: **Magnus är BÄST, STARKAST och VACKRAST... oavsett vad det gäller!** <- tråkigt! Men det är en stabil gosse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
A2Keltainen Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Vore kul att veta hur snabbt han springer milen och hur många push-ups, pull-ups, sit-ups och back-ups han klarar. Stor längd och massa har sina nackdelar, det vet jag av egen erfarenhet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Ähhh.. Det är så Fi skall se ut, HUR mycket träffyta somhelst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Han lär ju vara gudomlig som tungvapenskytt, borde ju med lätthet kunna släpa på båda grg o ksp samt använda dem samtidigt Link to comment Share on other sites More sharing options...
111 SSK BAT Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Vore kul att veta hur snabbt han springer milen och hur många push-ups, pull-ups, sit-ups och back-ups han klarar. Stor längd och massa har sina nackdelar, det vet jag av egen erfarenhet. Jag med tanke på hur deras tävlingar går till så borde han vara ganska duglig. Förmodligen bättre än de flesta beväringar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
flying_c Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Han är riktigt häftig han. Dessutom tävlar han ju tillsammans med "lille"bror nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.