Jump to content

Kustjägarna Berga 2009


Recommended Posts

  • Replies 574
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

182 cm, 78,5 kg

 

Muskler med ett fettlager över sig skulle jag vilja kalla det. får bort fettlagret nu i sommar och har då två år på mig tills jag ska rycka in(om jag rycker in).

 

Två veckors intensiv träning kommer göra mig gott. Gick förra året ner mycket fett, men inte mycket vikt. Fick äta friterat varje dag och massa protein till frukost.

Link to comment
Share on other sites

Jag måste bara säga att jag verkligen är otroligt taggad på att komma in på KJ nu. Tänker på det dagligen och konstant när jag tränar. Inte bara för att det är en grymt bra utbildning utan också för att ni verkar vara riktigt bra och motiverade människor! Tror att folket är bättre på en tjänst som man kämpat för att få och det verkar ni alla göra. Nu ser vi till att fixa det här!

Link to comment
Share on other sites

*Hand upp*

 

Kör typ deras schema, och lägger till 2 ggr löpning, 2 ggr cykling, 1 gång marchträning + förlängning av deras marchträning med några timmar/kilogram och några gympass i veckan...

Link to comment
Share on other sites

*Hand upp*

 

Kör typ deras schema, och lägger till 2 ggr löpning, 2 ggr cykling, 1 gång marchträning + förlängning av deras marchträning med några timmar/kilogram och några gympass i veckan...

 

Tycker också att marschpassen är lite för lätta, om man jämför till schemat i övrigt.

Link to comment
Share on other sites

*Hand upp*

 

Kör typ deras schema, och lägger till 2 ggr löpning, 2 ggr cykling, 1 gång marchträning + förlängning av deras marchträning med några timmar/kilogram och några gympass i veckan...

 

Tycker också att marschpassen är lite för lätta, om man jämför till schemat i övrigt.

 

Jo, verkligen... Hur lägger du upp dina marchpass (vikt/sträcka/tid) ?

 

Själv kör jag nu på 17 kg, brukar bli 4-5 timmar, ska ut och gå 30km på söndag hade jag tänkt...

Link to comment
Share on other sites

*Hand upp*

 

Kör typ deras schema, och lägger till 2 ggr löpning, 2 ggr cykling, 1 gång marchträning + förlängning av deras marchträning med några timmar/kilogram och några gympass i veckan...

 

Tycker också att marschpassen är lite för lätta, om man jämför till schemat i övrigt.

 

Jo, verkligen... Hur lägger du upp dina marchpass (vikt/sträcka/tid) ?

 

Själv kör jag nu på 17 kg, brukar bli 4-5 timmar, ska ut och gå 30km på söndag hade jag tänkt...

 

Jag fick schemat för bara en och en halv vecka sen och har bara hunnit med två marschpass. Första hade jag 10 kg och gick i 90 min, andra passet 20 kg och gick i 120 min.

 

Nästa pass blir ett längre pass, 4 timmar hade jag tänkt med 20-25 kg.

Link to comment
Share on other sites

Tänk på när ni marchtränar att försöka gå iallafall 2 mil, det är först efter 3-4 timmar som man börjar känna belastningens effekter. Gå 2 timmar med 25 kilo tror jag de flesta klarar, men efter några extra timmar när benmusklerna börjar säga till, och fotsulorna börjar svida, då kan det bli lite kämpigt. Så jag tror att man iallafall ska satsa på 3 timmar...

Link to comment
Share on other sites

Tänk på när ni marchtränar att försöka gå iallafall 2 mil, det är först efter 3-4 timmar som man börjar känna belastningens effekter. Gå 2 timmar med 25 kilo tror jag de flesta klarar, men efter några extra timmar när benmusklerna börjar säga till, och fotsulorna börjar svida, då kan det bli lite kämpigt. Så jag tror att man iallafall ska satsa på 3 timmar...

 

Tog ditt råd och multiplicerade dagens marschpass med två. Så istället för 15 kg i 90 min blev det 30 kg i 180 min...givetvis inkl. 10 min paus varje timme.

 

Andra som marschat idag?

Link to comment
Share on other sites

Jahapp, då är det dags att sätta igång med panikträning efter 8dagars fylla

 

+1!!!

 

Har tappat 1,5kg sen i fredags. Men tror man tar igen det på någon vecka sådär!

Link to comment
Share on other sites

Hur är det pojkar, börjar nervositeten göra sig påmind?

 

Japp endel, fast positivt. Sen är man lite stressad över att jag tappar den här veckans träning eftersom jag är sjuk. Käkar pencillin nu för att bli frisk snabbt. Sen lätt träning nästa vecka.

 

Förhoppninsvis är det väl pannbenet, och inte mängden träning, som avgör om två veckor.

 

Helt sjukt att man ser fram emot lidandet som väntar :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Jag skickade ett mail till Amf 1 igår, till någon som det stod i lapparna vi fick att man kunde kontakta. Frågade vilken tid man kan komma om man kommer dagen innan. Frågade även om det finns möjlighet att få mat den kvällen. Antar att vissa av oss åker längre än andra, så det kanske är intressant att veta om man kommer dit tidigt. Raporterar när jag får svar.

Link to comment
Share on other sites

Jag skickade ett mail till Amf 1 igår, till någon som det stod i lapparna vi fick att man kunde kontakta. Frågade vilken tid man kan komma om man kommer dagen innan. Frågade även om det finns möjlighet att få mat den kvällen. Antar att vissa av oss åker längre än andra, så det kanske är intressant att veta om man kommer dit tidigt. Raporterar när jag får svar.

 

Riktigt bra! Precis det jag undrade, man vill ju inte komma dit typ 3 timmar innan alla andra och stå där med skägget i brevlådan ensam med en massa främlingar :clap: Som inte nervositeten inför testerna var nog!

 

Var åker alla ifrån förresten?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...