Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ja, fick svar nu, tyvärr ganska lite information. Frågan jag ställde var vilken tid man är välkommen och om mat serveras till de som kommer dit kvällen innan. Svaret jag fick var att man ska anmäla sig hos vakten och att man får komma när man vill i stort sett. Fick inget svar om hur det var med maten. Även frukost måndag morgon är ju ganska intressant...

Men men, man får göra det bästa man kan. Jag kommer nog äta innan jag åker dit och vara där runt 7 (bor i stockholmsområdet) och sen ha med mig frukost, lite mackor, yoghurt...

• Replies 574
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Ja, fick svar nu, tyvärr ganska lite information. Frågan jag ställde var vilken tid man är välkommen och om mat serveras till de som kommer dit kvällen innan. Svaret jag fick var att man ska anmäla sig hos vakten och att man får komma när man vill i stort sett. Fick inget svar om hur det var med maten. Även frukost måndag morgon är ju ganska intressant...

Men men, man får göra det bästa man kan. Jag kommer nog äta innan jag åker dit och vara där runt 7 (bor i stockholmsområdet) och sen ha med mig frukost, lite mackor, yoghurt...

Som sagt så kan du komma när du vill, maten på kvällen stänger ca 1630, så ät innan. frukost måndag morgon får du givetvis om du sover över där.

Kör hårt!

Lycka till!

Posted

Men vafan! Vilka åker från T-Centralen på söndag? Skulle vara najs att möta upp med någon. Jag tänkte också dra dit på kvällen, söndag. Segt att uggla på tåget själv.

Posted (edited)

Möter gärna upp någon. Det går ett tåg från centralen 18:52 mot västerhaninge, mötas i centralen vid 18:40 lär ju var lagom.

Edited by Kabakov
Posted
Möter gärna upp någon. Det går ett tåg från centralen 18:52 mot västerhaninge, mötas i centralen vid 18:40 lär ju var lagom.

Allright, då hinner man käka innan också. Ses där.

Posted

Alindvall, jag ska också extramönstra på onsdagen. Vet du vilken tid ditt tåg är framme vid Stockholms C? Kanske kunde ta samma pendeltåg och buss ut mot västerhaninge :}

Posted
Alindvall, jag ska också extramönstra på onsdagen. Vet du vilken tid ditt tåg är framme vid Stockholms C? Kanske kunde ta samma pendeltåg och buss ut mot västerhaninge :uzi

Mitt tåg kommer fram ca: 19:35 till Stockholm C. Åker från Karlstad C klockan 16:32.

Var åker du ifrån? Vore najs att inte komma ensam till Berga helt klart!

Någon som har koll på när pendeltågen går osv? (Ingen rutinerad stockholmare) :)

Posted (edited)

Mitt tåg är 20:10 på Sthlm Central, hinner jag med samma som du tror du? Någon som vet hur lång tid det tar att springa från Stockholms central till T-centralen?

EDIT: Kollade på lite kartor, skulle tro att jag hinner. Alindvall har du msn så kan vi snacka lite innan?

Edited by b1rd
Posted
Mitt tåg är 20:10 på Sthlm Central, hinner jag med samma som du tror du? Någon som vet hur lång tid det tar att springa från Stockholms central till T-centralen?

Dom sitter nästan ihop, ett par minuter kanske?

Posted (edited)

Ok... Tack Eaglet!

Får hoppas på att tåget kommer i tid, och så får jag fråga någon om jag inte hittar.

Förresten, ingen som skulle kunna fixa/rita en karta över hur jag ska gå när jag kommer fram? :)

Edited by b1rd
Posted

bara o adda [email protected]

Hur gör man med hemresan? bokar man den nu innan eller köper man när man kommer till centralen då man ska åka hem? för det kan väl bli så om man misslyckas att man får åka hem tidigare?

Posted

Jag vetefan.. har ju sprungit milen så många ggr förut men den nu tog det bara stop i kroppen. Det var ingen svår bana, ganska platt men solen låg på och jag blev varm. Man springer två varv på den och när jag kom i mål första gången kändes hela kroppen tung. Då sa befälen att jag var tvungen att springa snabbare om jag skulle klara det. Sprang en bit till men sen stannade benen, hade ingen energi alls kvar i kroppen.

Sen efter det åt vi och det verkade som om vi skulle få göra resten av testen iaf. Men precis innan styrketesten delades vi upp i två grupper. Den ena gick in i hallen och körde igång medan den andra, som jag stod i, fick vänta. En halvtimme väntade vi och så kom chifen, major karlsson och sa, "Nu är er uttagning slut, var vänliga lämna området".

Slut

Posted
Jag vetefan.. har ju sprungit milen så många ggr förut men den nu tog det bara stop i kroppen. Det var ingen svår bana, ganska platt men solen låg på och jag blev varm. Man springer två varv på den och när jag kom i mål första gången kändes hela kroppen tung. Då sa befälen att jag var tvungen att springa snabbare om jag skulle klara det. Sprang en bit till men sen stannade benen, hade ingen energi alls kvar i kroppen.

Sen efter det åt vi och det verkade som om vi skulle få göra resten av testen iaf. Men precis innan styrketesten delades vi upp i två grupper. Den ena gick in i hallen och körde igång medan den andra, som jag stod i, fick vänta. En halvtimme väntade vi och så kom chifen, major karlsson och sa, "Nu är er uttagning slut, var vänliga lämna området".

Slut

Okej, surt!

Men den är platt iallafall? Var det så att man sprang tillsammans de första 5 kilometrarna? eller är det bara o springa på?

Hur många var det som försvann vid löpningen?

Posted (edited)
En halvtimme väntade vi och så kom chifen, major karlsson och sa, "Nu är er uttagning slut, var vänliga lämna området".

Tråkigt att du inte klarade dig, du får trösta dig med den där mp/säk tjänsten. Men den där mannen som du berrättade om, major karlsson honom har jag läst om. Det är ju han som benämndes Kapten Carlsson i kustjägarboken. Slår vad om att ni som vill bli kustjägare har läst den boken. Spännande för dig att träffa honom iallafall.

Jag är inte inntresserad av att bli kustjägare men följer ändå den här tråden för jag tycker det är lite spännande :D

Hann du bara med löpningen eller gjorde du några andra test innan?

Edited by Mustang
Posted

Imorgon smäller det! Åker halv 5 och nervositeten börjar göra sig påmind!

Blir att göra sitt bästa, räcker det inte så får arvidsjaur duga fint!

Posted

tjena tjena. hoppas det går bra imorrn! Det gick bra för Eaglet har jag hört! (men ej 100% säkert, men det kan han nog bekräfta ikväll?)

Mustang: Karlsson är inte den Kapten Carlsson som nämns i boken, om jag inte minns fel så stod det undertecknat med

Förnamn (ej det förnamn som den du tänker på har) Karlsson i brevet man fick från KJ-kompaniet när man blivit godkänd för extratesterna!

Mvh, KOB :D

Posted (edited)

Jag klarade det, sjukt skönt.

*edit

tänkte tillägga att det finns en grupp på fb för oss om det finns någon annan av de få som klarade det som läser här.

Edited by Eaglet