vedor Posted March 4, 2008 Report Posted March 4, 2008 Räcker en 5:a på inskrivningsprovet på mönstringen för att kunna rycka in som stridsfordonsbefäl? Någon som vet säkert det? ska mönstra snart... Japp det räcker. Quote
Mustang Posted March 4, 2008 Report Posted March 4, 2008 (edited) Räcker en 5:a på inskrivningsprovet på mönstringen för att kunna rycka in som stridsfordonsbefäl? Någon som vet säkert det? ska mönstra snart... Japp det räcker. skönt att höra. Hörde nämligen att en 5:a inte räckte för att bli befäl. Men får lite på dig Vedor Edited March 4, 2008 by Mustang Quote
Timmi Posted March 4, 2008 Report Posted March 4, 2008 Räcker en 5:a på inskrivningsprovet på mönstringen för att kunna rycka in som stridsfordonsbefäl? Någon som vet säkert det? ska mönstra snart... Japp det räcker. Inte för att vara den men när jag mönstrade förra året frågade jag psykologen om jag fått tillräckligt högt på inskrivningsprovet för att kunna få en befälstjänst. Jag fick en sexa på provet vilket tydligen var minimum för att få befälstjänster enligt henne. Slutade på 6/7 eller 7/6 hos psykologen och GB-befattning. Jag vet inte vad du har för källa (och så har jag inte alls koll på kravprofilen för stridsfordonsbefäl) men det var vad psykologen sa till mig som sagt. Lycka till alla, mönstra är roligt Quote
FireEagle Posted March 6, 2008 Report Posted March 6, 2008 Tjena allihopa!!! Mönstrade idag:D fan va bra det gick även om pliktverket trodde jag hade en förkylning (vilket jag hade, men när ska de lära sig att mind their own buissness? ) Jag fick i första hand stridsfordonsplutonbefäl(GC700) andra hand Bevakningssoldat beriden högvakt(GA938) tredje hand Stridsfordonsskytt/förare(GC902) jag blev jättenöjd även om jag missade på de lite roligare tjänsterna(roligheterna mäts i pangpang och att springa runt utan skydd och skjuta) men vem kan klaga på att få sitta i ett pansarfordon? men en fråga angående mitt andrahandsval, min första inskrivningsförrättare sade nämligen gruppchef där, men den andra skrev in mig som soldat. En hög OT-frågor: hur drabbar det mina chanser till officerare? hört rykten om att de inte vill ha bevakningssoldater som officerare? ska jag ringa och byta? Quote
Kaliber600 Posted March 7, 2008 Report Posted March 7, 2008 Om du kan få en GB-befattning är det nog alltid bättre än en vanlig befattning, så varför inte försöka? Quote
FireEagle Posted March 7, 2008 Report Posted March 7, 2008 @Kaliber600 ja ungefär=D men ett mail till pliktverket igår gjorde att jag fick tjänsten GA838 istället som andra hands val, och därför isåfall utbildas till gruppchef=D så nu kör jag på det som jag fått:D Jägare är mjuka, Pansar är HÅRT!!!!! enligt skolinformatören så ska bevakningssoldater ha lika stor chans till YOP. och då är jag nöjd:D Quote
Emil Myllyaho Posted March 11, 2008 Report Posted March 11, 2008 Tjena alla Jag mönstrade i Februari, men hade däremot inte tränat något extra på fritiden inför det, men dock precis lagt av med hockeyn. Så jag slutade med att klara Jägartestet (var ganska lätt tyckte jag ^^) sen 9 i styrka och cykling, 8or i plikt och befäl tjänst å dock 6 i intelligens haha. I19 i Arvidsjaur som Jägargruppbefäl blir det för mig Quote
Pby Posted March 12, 2008 Report Posted March 12, 2008 (edited) Tjena alla Jag mönstrade i Februari, men hade däremot inte tränat något extra på fritiden inför det, men dock precis lagt av med hockeyn. Så jag slutade med att klara Jägartestet (var ganska lätt tyckte jag ^^) sen 9 i styrka och cykling, 8or i plikt och befäl tjänst å dock 6 i intelligens haha. I19 i Arvidsjaur som Jägargruppbefäl blir det för mig Gratulerar! Var själv så sent som förra veckan uppe där med skolan på en utbildning. Verkar vara ett helt suveränt ställe att göra sin värnplikt (dock lite kallt för en frussen 08 man själv är). Edited March 12, 2008 by Pby Quote
Lada Posted March 13, 2008 Report Posted March 13, 2008 Jag mönstrade för nån månad sen å jag blev bandvagnsförare i boden, det va ju inte alls som man hade tänkt sig på pliktverket. Det va ju riktigt roligt att mönstra, personalen va ju skit skön Quote
jenstheaviator Posted March 14, 2008 Report Posted March 14, 2008 Tjena alla Jag mönstrade i Februari, men hade däremot inte tränat något extra på fritiden inför det, men dock precis lagt av med hockeyn. Så jag slutade med att klara Jägartestet (var ganska lätt tyckte jag ^^) sen 9 i styrka och cykling, 8or i plikt och befäl tjänst å dock 6 i intelligens haha. I19 i Arvidsjaur som Jägargruppbefäl blir det för mig Gratulerar! Var själv så sent som förra veckan uppe där med skolan på en utbildning. Verkar vara ett helt suveränt ställe att göra sin värnplikt (dock lite kallt för en frussen 08 man själv är). lite OT: tyckte du de va kallt här förra vecka?? du skulle vatt här i dec...kallare än -20 de tycker iaf en skåning e kallt...hehe @ Pby Grattis...riktigt bra resultat Quote
Sahi Posted March 20, 2008 Report Posted March 20, 2008 Jag ska ner till Götet och mönstra 22-23 april Åker från Oxelösund som ligger typ 1 timmes bilfärd söder om Sthlm ;) Quote
Cesium Posted April 4, 2008 Author Report Posted April 4, 2008 Nej nu har det fanimej varit för tyst i den här tråden på sisitone! Hur går det mina damer? Någon mer som har mönstrat? För mig går det iaf bra Körde milen igår i lugnt och skönt tempo. 44:16 vart tiden, då var man inte sådär dödstrött såklart, men det var gött att äntligen vara upp i de där 10km. Styrkan rullar på den också //Cesium Quote
Razgriz Posted April 9, 2008 Report Posted April 9, 2008 Fick just veta att jag ska mönstra v.38 eller v.39 uppe i Luleå Är det någon annan som ska mönstra där? Blev lite förvånad när jag läste att det var i Luleå, finns det ens ett mönstringskontor där? Quote
Razgriz Posted April 12, 2008 Report Posted April 12, 2008 Kan väl också passa på att nämna min träning, brukar gymma tre gånger i veckan, springa två gånger och kör även Muay Thai två gånger i veckan. Har dock inte blivit så mycket på sista tiden då jag dragits med halsfluss Men hur går de för er andra som inte möntrat än, träningen rullar på? Quote
JoelFfs Posted April 12, 2008 Report Posted April 12, 2008 (edited) Kan väl också passa på att nämna min träning, brukar gymma tre gånger i veckan, springa två gånger och kör även Muay Thai två gånger i veckan. Har dock inte blivit så mycket på sista tiden då jag dragits med halsfluss Men hur går de för er andra som inte möntrat än, träningen rullar på? Rullar för mig! Fyra gympass, två motionspass(mest tung cykling och spring i skidbacke) och två MMA-pass i veckan. Edited April 12, 2008 by JoelFfs Quote
Cesium Posted April 12, 2008 Author Report Posted April 12, 2008 Muay Thai = ???! VADÅ?! Jag kör 5 löppass, tre styrka och två undervattensruggby i veckan. Ska börja köra i backe om någon vecka. Quote
Neemo Posted April 12, 2008 Report Posted April 12, 2008 Muay Thai = Thaiboxning Länk till wiki: http://sv.wikipedia.org/wiki/Thaiboxning Quote
linush Posted April 13, 2008 Report Posted April 13, 2008 Tjena allihopa!!! Mönstrade idag:D fan va bra det gick även om pliktverket trodde jag hade en förkylning (vilket jag hade, men när ska de lära sig att mind their own buissness? ) Jag fick i första hand stridsfordonsplutonbefäl(GC700) andra hand Bevakningssoldat beriden högvakt(GA938) tredje hand Stridsfordonsskytt/förare(GC902) jag blev jättenöjd även om jag missade på de lite roligare tjänsterna(roligheterna mäts i pangpang och att springa runt utan skydd och skjuta) men vem kan klaga på att få sitta i ett pansarfordon? men en fråga angående mitt andrahandsval, min första inskrivningsförrättare sade nämligen gruppchef där, men den andra skrev in mig som soldat. En hög OT-frågor: hur drabbar det mina chanser till officerare? hört rykten om att de inte vill ha bevakningssoldater som officerare? ska jag ringa och byta? Du behöver ju inte har för höga förväntningar att ni kommer spendera jättemycket tid i stridsfordonen. Quote
Mustang Posted April 13, 2008 Report Posted April 13, 2008 Undrar hur många 90:or som egentligen får göra lumpen 2009... Har ju stått att typ 6800 nånting som ska göra under hela 2009, men i den siffran finns ju andra årskullar också med. Quote
Mustang Posted April 15, 2008 Report Posted April 15, 2008 Är det fler 90:or på forumet som mönstrat? Hur gick det? Har några andra 90:or fått besked om inskrivning ännu? Quote
Polisbil Posted April 17, 2008 Report Posted April 17, 2008 Fick just veta att jag ska mönstra v.38 eller v.39 uppe i Luleå Är det någon annan som ska mönstra där? Blev lite förvånad när jag läste att det var i Luleå, finns det ens ett mönstringskontor där? I Luleå? Konstigt, där har jag aldrig hört talas om att någon får mönstra, bara i Boden som ligger ungefär 4 mil därifrån. Nu blir det ju ännu närmre för mig om det är i Luleå då. Quote
trädet Posted April 17, 2008 Report Posted April 17, 2008 har hört av en kompis som ska mönstra 09 att det ska öppnas ett kontor i härnösand också. Fast bara i några veckor. Någon som vet om de ävengäller för 08? Quote
Razgriz Posted April 17, 2008 Report Posted April 17, 2008 Fick just veta att jag ska mönstra v.38 eller v.39 uppe i Luleå Är det någon annan som ska mönstra där? Blev lite förvånad när jag läste att det var i Luleå, finns det ens ett mönstringskontor där? I Luleå? Konstigt, där har jag aldrig hört talas om att någon får mönstra, bara i Boden som ligger ungefär 4 mil därifrån. Nu blir det ju ännu närmre för mig om det är i Luleå då. Jag antar att de kommer ställa upp något tillfälligt mönstringskontor på F21 kanske, har en kompis som också fick reda på att han ska mönstra där. I bästa fall kanske man får se något JAS-plan Quote
Nyllet Posted April 20, 2008 Report Posted April 20, 2008 Är det fler 90:or på forumet som mönstrat? Hur gick det? Har några andra 90:or fått besked om inskrivning ännu? Jag mönstrade i slutet av mars, men får inte besked om inskrivning förrens vecka 20. Så det är ett tag kvar. Är preliminärt inskriven som skyttegruppbefäl, stridsfordon på P4 med inryck augusti 2009. Mönstringen gick hyfsat, tänk på att inte stre ssa på inskrivningsprovet, det gjorde jag, o det slutade inte väl Styrke testet är bara teknik, det behövs fan ingen styrka för att få bra värde på skiten. O cyklingen är bara syratålighet i benen och benstyrka, så satsa på lyft teknik och ben styrka när ni tränar. Quote
FireEagle Posted April 27, 2008 Report Posted April 27, 2008 Du behöver ju inte har för höga förväntningar att ni kommer spendera jättemycket tid i stridsfordonen. Nej men vi kan väl få vårda skiten ur fordonen ändå Snart är det maj....och då kommer beskedet om tjänst!!! ahh jag håller på att falla ihop av spänning fan att det ska ta sån tid Quote
Mustang Posted April 27, 2008 Report Posted April 27, 2008 (edited) Du behöver ju inte har för höga förväntningar att ni kommer spendera jättemycket tid i stridsfordonen. Nej men vi kan väl få vårda skiten ur fordonen ändå Snart är det maj....och då kommer beskedet om tjänst!!! ahh jag håller på att falla ihop av spänning fan att det ska ta sån tid Du har alltså mönstrat 6 mars? Vad gör dig då så säker på att du kommer få besked i maj? Det kan ta 4 månader från mönstringsdatum till besked, om du inte visste de... Vad hade du för mönstringsresultat förresten, fire eagle? hoppas du får din plats Edited April 27, 2008 by Mustang Quote
Nyllet Posted April 27, 2008 Report Posted April 27, 2008 Du har alltså mönstrat 6 mars? Vad gör dig då så säker på att du kommer få besked i maj? Det kan ta 4 månader från mönstringsdatum till besked, om du inte visste de... Vad hade du för mönstringsresultat förresten, fire eagle? hoppas du får din plats För att Pliktverket är inne i sin andra "period" nu. Så alla som har mönstrat och inte fått definitivt inskrivningsbesked än får det vecka 20. Enligt pliktverket iallafall. Är det någon här som är ute efter skyttegruppbefäl, stridsfordon på P4 förresten? Quote
Mustang Posted April 27, 2008 Report Posted April 27, 2008 (edited) För att Pliktverket är inne i sin andra "period" nu. Så alla som har mönstrat och inte fått definitivt inskrivningsbesked än får det vecka 20. Enligt pliktverket iallafall. Är det någon här som är ute efter skyttegruppbefäl, stridsfordon på P4 förresten? Ahaa, det hade jag ingen aning om väntar du på besked också nyllet? Edited May 3, 2008 by mdn Onödiga citat borttagna. /mdn, BG Quote
Nyllet Posted May 3, 2008 Report Posted May 3, 2008 Ahaa, det hade jag ingen aning om väntar du på besked också nyllet? Japp, spänd så inni helvete. Håller på att avlida varje dag, fast jag vet att beskedet kommer i vecka 20. Är väldigt motiverad och vill verkligen göra lumpen. Så det är bara o hoppas. Är det någon annan som är ute efter en plats som skyttegruppbefäl, stridsfordon med inryck i augusti 2009 på P4 så kan ni ju ge er tillkänna här Quote
Mustang Posted May 6, 2008 Report Posted May 6, 2008 (edited) @Nyllet Jag har letat på pliktverkets hemsida och googlat lite om det här med besked senast vecka 20. Men jag har inte hittat stället där det står att man får besked i vecka 20. Skulle du kunna länka till källan? Vad hade du för mönstringsvärden förresten? Edited May 6, 2008 by Mustang Quote
Recommended Posts