pappa6116 Posted June 21, 2007 Report Share Posted June 21, 2007 Själv har jag ingen aning, något av en tradition. Vi bestämmer att vi ses vid en plats och en tid och sedan så är det någon i bekantskapskretsen som fått styra upp allting. Och när bakfyllan har lagt sig så delar man lika på kostnaden. Iom att det är min tur nästa år så undrar jag hur NI firar? MAO så vill jag ha idéer Pappa ( som faktiskt kan HELA texten till små grodorna) Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaRaven Posted June 21, 2007 Report Share Posted June 21, 2007 @pappa Brukar likna min plan faktiskt. Jobbigt att planera allt för mycket ;) MEN i år blir det annorlunda. Sticker till Italien på midsommarafton kl 06 för att fira midsommar med en söt italienska. Sillen och nubben är naturligtvis packad! Med största sannolikhet kommer jag nog att få konsumera den själv dock.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cesium Posted June 21, 2007 Report Share Posted June 21, 2007 @DaRaven: LÅter väldigt bra det där Men om jag vore en söt italienska så skulle jag finna det högst osexigt med en kille som äter äcklig rå fisk ur ännu äckligare spad som luktar sheit! Jag ska nog göra som andra 16-17åringar på midsommar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekvall Posted June 21, 2007 Report Share Posted June 21, 2007 Jag ska nog göra som andra 16-17åringar på midsommar... Spela kubb och dricka bubbelsaft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
033 Posted June 21, 2007 Report Share Posted June 21, 2007 Traditionsenligt firande med släkten uppe i Dalarna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
panzerkampfwagen Posted June 21, 2007 Report Share Posted June 21, 2007 Första firandet på 7 år, har jobbat de tidigare midsomrarna. Enkelt firande bara jag o frugan, vi pinnar ner till den kommunala bondgården/hembygdsgården för litet koackackack-koackackack-koackackackackaaaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaRaven Posted June 21, 2007 Report Share Posted June 21, 2007 @DaRaven: LÅter väldigt bra det där Men om jag vore en söt italienska så skulle jag finna det högst osexigt med en kille som äter äcklig rå fisk ur ännu äckligare spad som luktar sheit! Good point Vi får hålla oss till nubben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vildmannen Posted June 22, 2007 Report Share Posted June 22, 2007 Möpig midsommar till alla på Forumet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest koenigsegg88 Posted June 22, 2007 Report Share Posted June 22, 2007 Kommer fira hos en kompis, grilla, sill nubbe/ar osv. Övriga midsommarhelgen skall ägnas åt vandring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted June 22, 2007 Report Share Posted June 22, 2007 Jaha...men sillen då? och nubben - är den också ekologisk Påminer mig om en diskussion som jag hade med en kompis när vi för första gången upptäkte att det fanns KRAV-märkt OP på systemet. Mattias: KRAV-märkt snaps? Hur kan snaps vara kravmärkt? Eskil: Men det vet du väl? Kräftor kräva dessa drycker... Glad midsommar allihopa! Link to comment Share on other sites More sharing options...
T48 Posted June 22, 2007 Report Share Posted June 22, 2007 På sommarstället i Stockholms skärgård med släkt och vänner Första firandet på 7 år, har jobbat de tidigare midsomrarna. Enkelt firande bara jag o frugan, vi pinnar ner till den kommunala bondgården/hembygdsgården för litet koackackack-koackackack-koackackackackaaaa Då gissar jag på Rönninge by Link to comment Share on other sites More sharing options...
daddlar Posted June 22, 2007 Report Share Posted June 22, 2007 Nubbe Sill Potatis Dill Hos mormor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Wilhelm Posted June 22, 2007 Report Share Posted June 22, 2007 Går C BERTO sedan i tisdags så det blir en lugn midsommar för mig. Ska grilla och basta i vedeldad bastu sen... typ. Glad midsommar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schmutte Posted June 22, 2007 Report Share Posted June 22, 2007 Firande hemma.. Kompisar kommer och det blir skumma drycker som tillfredställer och förlänger kvällen Dessutom abnormt god mat i kolossala mängder,.. Glad Midsommar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teknikern Posted June 22, 2007 Report Share Posted June 22, 2007 Jag ska faktiskt inte göra ett skit mer än nödvändigt och jag har inte blivit bjuden nånstans på dom senaste åren. Slutar det regna ska jag resa min högantenn istället för midsommarstång och starta upp radiostationen och se om det finns nån som vill snacka "out there." Det lär ju vara minimal koll av sändareffekter i natt så det ska bli skoj att se hur mycket effekt jag kan pumpa ut innan masten börjar glöda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsev Posted June 22, 2007 Report Share Posted June 22, 2007 @pappaBrukar likna min plan faktiskt. Jobbigt att planera allt för mycket ;) MEN i år blir det annorlunda. Sticker till Italien på midsommarafton kl 06 för att fira midsommar med en söt italienska. Sillen och nubben är naturligtvis packad! Med största sannolikhet kommer jag nog att få konsumera den själv dock.. Lycka till med försöket att få sillen genom säkerhetskontrollen (speciellt inlagd sill==>>100g vätska) Matjessillen lär dock slinka igenom. Nubben om mer än 100ml får åka med i det incheckade bagaget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr. T-68 Posted June 22, 2007 Report Share Posted June 22, 2007 Det blir ytterligare en midsommar utan firande. Här i Brasilien är det bara en vanlig fredag. Fira att det är den kortaste dagen på året, inte stor chans. Jag kommer att sakna sillen, färskpotatisen och jordgubbarna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hornet Posted June 22, 2007 Report Share Posted June 22, 2007 Suttit själv hemma i soffan med forumet Bara regnar ute så inte så myket firande. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kanna Posted June 22, 2007 Report Share Posted June 22, 2007 Firade med sambon, mamma och systerdottern. Ingen nubbe till sillen. Huvudvärk har jag ändå efter att ha gjort ett ryggmärgsprov tidigare i veckan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
404 Skenberg Posted June 22, 2007 Report Share Posted June 22, 2007 Har ej direkt firat Midsommar idag Har fått hjälpa folk med problem på en Hamb grill. Sen så har jag fått bli hundvakt Så det bliver ej ngn särskild dricka idag Men men Det kunde ha varit värre Ha det gott ni alla som firar för fulla muggar Ta ngn drink för mig Mvh 404 Skenberh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schmutte Posted June 22, 2007 Report Share Posted June 22, 2007 Rapport: Firandet är i full gång och drickan går åt Hög musik, mycket folk och lustiga livselixit räddar kvällen.. Ha det bra SoldFare Link to comment Share on other sites More sharing options...
cf112 Posted June 22, 2007 Report Share Posted June 22, 2007 Jag och Joppe firar Midsommar ihop. Senapssillen fick ersätta matjessillen, potatisen blev varsamt skrubbad och jordgubbarna flitigt snoppade av sambon. Just nu tittar vi på Framtidens vapen på Discovery Channel. Rubbat... Ja något... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axial Posted June 22, 2007 Report Share Posted June 22, 2007 Det blir ytterligare en midsommar utan firande. Här i Brasilien är det bara en vanlig fredag. Fira att det är den kortaste dagen på året, inte stor chans. (---) Det där krävde lite tankeverksamhet innan jag begrep. Men firas det nåt när södra halvklotet har sin längsta dag då? För egen del så blev det en lugn och städad midsommar. Jag, barnen och den andra pappan åkte hem till ett par av hans bekanta och grillade lite och drack ett par öl. Nubben ersattes av chokladlikör vilket gick utmärkt eftersom det inte fanns nån sill som smaken skar sig mot. Just nu sitter jag också och tittar på Framtidens Vapen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isgubbe Posted June 22, 2007 Report Share Posted June 22, 2007 Nopes ingen midsommar här heller. Tror de hade något i Svenskföreningen på ambassaden eller liknande som jag gärna missade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dobberman Posted June 22, 2007 Report Share Posted June 22, 2007 Ja du isgubbe... Min närvaro förhindrade ev. spex. Bättre lycka nästa år. Du är fortfarande skyldig mig en scotte.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr. T-68 Posted June 23, 2007 Report Share Posted June 23, 2007 Det blir ytterligare en midsommar utan firande. Här i Brasilien är det bara en vanlig fredag. Fira att det är den kortaste dagen på året, inte stor chans. (---) Det där krävde lite tankeverksamhet innan jag begrep. Men firas det nåt när södra halvklotet har sin längsta dag då? De firar inte det heller. Det är bara religiösa högtider som firas, men de är desto fler. Nopes ingen midsommar här heller. Tror de hade något i Svenskföreningen på ambassaden eller liknande som jag gärna missade. Enligt konsulatet är Svenska kyrkan traditionsbärare av Svenska traditioner här i Rio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
709 Posted June 23, 2007 Report Share Posted June 23, 2007 Var hos min kollega VBK och firade hans x-årsdag (han får själv skriva om han vill hur GAMMAL han är nu), samt blev ju lite midsommar med sill, potatis och jordgubbar och titta på kubbspel. Tack för igår VBK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isgubbe Posted June 23, 2007 Report Share Posted June 23, 2007 Du är fortfarande skyldig mig en scotte.... Du kan få den här... den är snäll och skatten är betald, lystrar till namnet "Kaiser Wilhelm"... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shades Posted June 23, 2007 Report Share Posted June 23, 2007 Här "firas" midsommardagen med lite lätt skallebank men gårdagen gick förhållandevis väl. En flicka som fick ett bryt men det var inget ovanligt när det gällde henne, en lätt trakasserad taxiförare samt att jag upplyste en grabb att han skulle få stryk om han sköt en av småfåglarna med luftpistolen han hade emed sig. En och annan lucka i minnet men... tja, det kunde varit värre. /S Link to comment Share on other sites More sharing options...
LoveMachine Posted June 23, 2007 Report Share Posted June 23, 2007 För mig blev det som det oftast blir, att grilla med kompisarna. Sill är ingen favorit men det kommer väl när min skäggväxt börjat ta sig. Eftersom vi var ganska slitna hela bunten och hade totalförbud på MÖP samtal så slutade kvällen med att vi drack öl, lyssnade på lite rock och diskuterade existensialismen (stavning frågas?) hos en kompis. När tillräckligt många däckat så var det dags att ta sig hem men eftersom inte bussarna gick och taxi var för dyrt så jag avslutade med en rask march på 8 km genom sommarnatten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.