Jump to content

Recommended Posts

Posted

hade jag gjort om jag kunnat men tyvä så kan jag inte det hittar ingen edit knapp

och Glock 17 har väll inga rails från start eller bara Glock 19 som har (elelr har jag fel som vanligt?)

• Replies 154
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Jo på senare generationer.Så du har både Rätt å fel.

Generation 1-4 har jag för mig finns ...Vet ej vilken som kom med Railen.

mvh

Olaevil

• BlåGul -1
Posted
hade jag gjort om jag kunnat men tyvä så kan jag inte det hittar ingen edit knapp

och Glock 17 har väll inga rails från start eller bara Glock 19 som har (elelr har jag fel som vanligt?)

Ja, du har fel som vanligt.

Om en glock har räls eller inte beror på vilken generation (det vill säga hur ny) stommen tillhör. Vissa vapen har av praktiska skäl (storlek/användningsområde) ingen räls och vissa har endast tillverkats med räls då de kom relativt nyligen.

Detta hade du själv kunnat ta reda på genom två minuters surfning på Glock.com, men att faktiskt veta vad man skriver om verkar ju inte vara din grej.

För övrigt tar du bort blaffan i din signatur omgående.

Posted
Nej det är inte RIS utan det är RAS. RIS är första generationen till M16/Ar15 mig veterligen.

Doh! Såklart!

Vad jag menade var att det inte handlade om en lös skena påskruvad på ett vanligt handskydd.

• 2 weeks later...