Sycoon Posted June 11, 2007 Report Posted June 11, 2007 Verkar vara en kul liten leksak! Är det någon som vet hur kvalitén blir med 640 x 480 VGA Oregon Scientific ATC200 Action Helmet Cam är en digital videokamera som gör det möjligt för användaren att fånga videoklipp från semesteräventyret. Videoklippen kan visas på TV:n eller så kan du välja att redigera dem på datorn och därefter dela all action med vänner genom Internet eller kopiera tillbaka det till kameran. Bli en utav dem första att prova ATC2K, den ultimata självständiga action kameran. Vindsurfing, klättring eller cykling? Inga problem, ATC2K är vattentät och chocksäker för extrema förhållanden! Kör hårt, fånga allt på film! Med en vikt på bara 200 gram (inkl. batterier), levererar denna hands-free action kamera digital video i 640 X 480 VGA, 30 bilder per sekund. Kompatibel med Windows XP eller Windows 2000 (ej kompatibel med Apple Macintosh). ATC2K fungerar med de flesta videoredigerings program. Expanderbar upp till 2GB med SD kort. ATC2K går lätt att montera på hjälmar, cyklar, racerbilar, cyklar m.m. Det här är en oumbärlig gåva till dig själv eller till dina action-intresserade vänner! Fördelar: Kompatibel med PC (Ej kompatibel med Apple Macintosh) Video och ljudsignal SD-minneskort upp till 2GB Kompatibel USB- eller RCA-kabel Egenskaper: Fullt fungerbar handsfree digital inspelning Kompatibelt med PC (Ej kompatibel med Apple Macintosh) Vattentät och chocksäker för extrema förhållanden Inspelning med ljud Digital video i 640 x 480 VGA på 30 bilder per sekund USB- och RCA kablage SD minneskort upp till 2GB
Kanna Posted June 11, 2007 Report Posted June 11, 2007 Verkar vara en kul liten leksak!Är det någon som vet hur kvalitén blir med 640 x 480 VGA Inget vidare skulle jag vilja påstå. Min mobil, Nokia 5140i, filmar i 640*480 VGA och det är grynigt värre trycker jag.
Forumsledning Kimster Posted June 11, 2007 Forumsledning Report Posted June 11, 2007 En tråd om liknande ämne http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=29640 jag tillåter dock denna fortsätta. /BlåGul ------------------------ Om kvalitén är bra är otroligt svårt att avgöra utan att titta på videoexempel från kameran. Ibland finns det med på tillverkarens hemsida. Jag föreslår att du letar upp någon sådan sida bedöm själv.
Fu Frippe Posted June 13, 2007 Report Posted June 13, 2007 Företagets hemsida från USA Den svenska versionen....
jed Posted February 29, 2008 Report Posted February 29, 2008 Beställde en idag.1489kr Du får väldigt gärna lägga ut en testfilm som inte är behandlad alls så jag får se kvaliteten på den.
grisbasse Posted February 29, 2008 Report Posted February 29, 2008 Det är klart att grejerna inte är "Top notch" .. har en polare som jobbar som säljare på fotoavdelningen på en av våra större elkedjor, enligt honom är kvaliten ungefär likställbar med filmer som spelas in med en vanlig digital kompaktkamera. Helt klart ett alternativ med tanke på priset och att den är såpass tålig! Sen är halvkass bild i actionsammanhang bara fräckt! ;)
losec Posted March 2, 2008 Report Posted March 2, 2008 Enligt Teknisk Specifikation: Miljö Min temperatur vid drift 0 °C Max temperatur vid drift 40 °C Är det något att följa slaviskt tro? Kameror brukar ju funka ganska bra i kyla också. Mina användningsområden för denna sak skulle vara både över och under de temperaturerna. Någon med erfarenhet? Annars är priset mkt lockande vad det gäller kvalité etc. Alternativ Liknande vikt och storlek. Dock annan utformning. Liknande bildkvalite enligt spec. EDIT: Ytterligare ett alternativ.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.