Hans Engström Posted May 8, 2007 Report Posted May 8, 2007 Japp, och en Haubits 77A kostade 1.4 millioner minns jag. Quote
Schmutte Posted May 8, 2007 Report Posted May 8, 2007 Det var väl någon på forumet som hade varit med om att någon hade sladdat av med en tgb13/40 med en radar på för många miljoner.. Bekräftelse önskas Quote
trädet Posted May 8, 2007 Report Posted May 8, 2007 HAHAHHHAHAH! sitter å garvar på jobbet som en annan idiot man undrar hur fan folk lyckas med saker ibland Quote
Magnus Posted May 8, 2007 Report Posted May 8, 2007 Undrar hur man känner sig när man inser att man tappat bort sina marchkängor, och att man har gått barfota de senaste dagarna. Quote
Strv S Posted May 9, 2007 Report Posted May 9, 2007 Undrar hur dom förklarade att dom slarvat bort en motorsåg Quote
os frontale Posted May 9, 2007 Report Posted May 9, 2007 Pappmuggar, krigsfångar osv... Kommer ihåg på en överlevnadskurs där vi fick ut eldstål. Vi bytte ut standardsnöret med hampasnöre för att ha runt halsen, sen när övningen avbröts skulle de gamla sättas på igen, och alla hade slängt bort de, då blev det skriva 30 afses på "Snöre 6CM" Kostar inte en AFSE 60:- eller nått i administering? Quote
rhdf Posted May 9, 2007 Report Posted May 9, 2007 nr jag gjorde GU -96 så sades det att blanketten kostade 7:- därför fick vi inte afsa småsaker utan det slogs samman till en "plutons-afse" främst då på saker som tex konservbrytare. Sen blir jag mer o mer intresserad av den där listans ursprung och vad vplnytt har/skall använda den till Quote
trädet Posted May 9, 2007 Report Posted May 9, 2007 En kille på jobbet berätta att han va tvungen och skicka en afse på en konservöppnare som kostade 2.50 när han köpte den. På afse kostade den 5 kr Quote
Nifelhel Posted May 9, 2007 Report Posted May 9, 2007 Tråden flyttas efter överläggning till Luckan, eftersom det lutar åt lumpen i allmänhet. Och inte handlar om matriels konstruktion/funktion. /Blågul Quote
E-Sign Andersson Posted May 12, 2007 Report Posted May 12, 2007 Undrar hur man känner sig när man inser att man tappat bort sina marchkängor, och att man har gått barfota de senaste dagarna. Jag hittade ett par i vår vårdlokal en gång tror det var efter befälsövningen Viking 05 för övrigt. Så möjligt är det, även för de bästa Är listan på ett år? Isf så har det gått åt väldigt lite T-Shirts. "Bara" 1291 stycken. Om man räknar på att varje värnpliktig säkert tog med sig en iaf, ibland fler. Min kamrat hade en hel uppsättning extra kläder bara för sakens skull och att han ville klara av att fixa det. Och ett och annat har väl slinkit med hem med mig också det är inte att förneka Oj jag är nog ansvarig för en av de där fordonsantennerna, eller ansvarig och ansvarig vet jag inte men jag var med och sönder gick den. Fast min del i det var nog bara att jag monterade bort den och satte dit en ny Quote
Raptor Posted May 12, 2007 Report Posted May 12, 2007 Angående AK5:an. När jag låg inne så började det en Terrängbil 11 brinna. Föraren valde att lämna kvar AK5:an i bilen och rädda sitt eget bacon. Ett mag med 30 lösplugg satt kvar i bössan. Efteråt när de drog ut den förvridna bössan så var magasinet nästan runt, som en boll ungefär. Det blev en AFSE på både Terrängbilen, AK5:an och diverse annat. Quote
Mikael Posted May 13, 2007 Report Posted May 13, 2007 Är listan på ett år? Isf så har det gått åt väldigt lite T-Shirts. "Bara" 1291 stycken. Om man räknar på att varje värnpliktig säkert tog med sig en iaf, ibland fler. Ville man låna en extra t-shirt eller två var det bara att lämna in någon t-shirt för lite och ta hem, då behövs det inte skriva AFSE på det, därimot om man lämnade in någon för mycket och befälen vill se att man har alla saker... Quote
E-Sign Andersson Posted May 13, 2007 Report Posted May 13, 2007 Är listan på ett år? Isf så har det gått åt väldigt lite T-Shirts. "Bara" 1291 stycken. Om man räknar på att varje värnpliktig säkert tog med sig en iaf, ibland fler. Ville man låna en extra t-shirt eller två var det bara att lämna in någon t-shirt för lite och ta hem, då behövs det inte skriva AFSE på det, därimot om man lämnade in någon för mycket och befälen vill se att man har alla saker... Jo så måste det vara, tänkte inte på att det var AFSE utan tänkte att det var samlade förluster. Men det måste betyda att det istället förloras ännu mer T-shirts än vad jag trott i så fall. Quote
trädet Posted May 13, 2007 Report Posted May 13, 2007 jag känner en kille som lyckades att ta med sig 120 par kalsonger... Fattar inte varför han ville ha dom eller hur han lyckades fixa 120 par.. men folk är olika.. Quote
Hans Engström Posted May 13, 2007 Report Posted May 13, 2007 jag känner en kille som lyckades att ta med sig 120 par kalsonger... Fattar inte varför han ville ha dom eller hur han lyckades fixa 120 par.. men folk är olika.. Funderat på att anmäla honom för stöld? Quote
joppe Posted August 15, 2008 Report Posted August 15, 2008 stöldgods så det skriker om det väst plus plastmag o blå gassaken för lösskjutning Quote
Anders Posted August 15, 2008 Report Posted August 15, 2008 <a href="http://VI VILL INTE GE DESSA SIDOR GRATISREKLAM/Stridsvast_2000_Med_Tillbehor-auktion-70219545" target="_blank">stöldgods så det skriker om det</a>väst plus plastmag o blå gassaken för lösskjutning Tack. Staben kommer att bereda frågan. Anders BLÅGUL Quote
pajohansson Posted August 15, 2008 Report Posted August 15, 2008 TÄNDSTICKOR 2,00 6 12,00 kr FJÄDER 0,73 3 2,19 kr FN-MÄRKE BLÅTT 2,00 1 2,00 kr Allvarliga grejer det här. Vem av er är det som har snott tre fjädrar? :P Quote
Pluton24 Posted June 16, 2010 Report Posted June 16, 2010 på tal om AFSE. Min kusin hade legat som kustartellerist och en dag när dom va ute i skärgården och övade hade han och hans kamrater inte kunnat hitta artelleriställningen. Men efter ca 20 minuter så hittade dom det (resultat av dålig kartläsning och ny i gruppen). Men bara på skoj skrev dom en AFSE på ett stycke borttappat Kustartelleri. Några dagar efter kom där ett brev där där låg en bild på ett kustartelleri. Med texten: Kustartelleriet upphittades och lämnades in i borttappat högen Quote
Recommended Posts