Jump to content

Recommended Posts

• Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Infohelg 16 oktober, fick precis ett brev om det :rockon:

Fick mitt brev idag! Onsdagen den 17 oktober :worthy:

• 3 weeks later...
Posted
Infohelg 16 oktober, fick precis ett brev om det :)

Jag ska också dit den 16:e. Rycker in som Sambandsgruppbefäl i januari. :rockon:

Om någon annan som ska till ing2 vill snacka ihop sig lite innan så finns jag på MSN: [email protected]

Posted

Min order dök också upp idag, sade dock inte så mycket nytt ... inryckningsdatum stod ju i brevet om besöksdagen. 8-/

På Enhet/Kompani på minb order står samlingskomp ... någon som har någon uppfattning om det innebär ngt speciellt eller om det står det på alla?

• 1 month later...
  • 1 month later...
Posted (edited)

Lite nyfiken..Hur går det för alla er som ska rycka in ING2 Jan 2008... :rodna:

väldigt tyst efter Infodagen, berätta lite om vad ni gör, tränar, planerar, funderar... Själv är man en rastlös själ som under tiden man väntar tränar och helt enkelt bara försöker få tiden att gå! Vore nice med lite försnack om inte annat under tiden...

...och för dem som vill ha lite mer information om de olika kompanierna så verkar det som det är lite nytt inlagt sen sistens...

http://www.ing2.mil.se/article.php?id=469

:)

Edited by nada4u
Posted

Känner mig taggad inför inryck ja :D Tränar på (mest styrka dock, fan va jag hatar kondisträning). Informationshelgen var ganska informativ och skönt att f ut kängorna! Känner mig redan bekväm i dom!

Posted

Var på infodag, 17:e oktober tror jag.

bevakningssoldat/bilförare.. fan, tror ja valde för stora kängor.

har ingen chans att gå i dom, för de skaver så in i helv.. ;P

får välja par 43:or när ja rycker in.

vi ses i januari, 2008! <3

Posted
Var på infodag, 17:e oktober tror jag.

bevakningssoldat/bilförare.. fan, tror ja valde för stora kängor.

har ingen chans att gå i dom, för de skaver så in i helv.. ;P

får välja par 43:or när ja rycker in.

vi ses i januari, 2008! <3

Yep ses definitivt, då jag har precis samma tjänst som dig. :dribble:

Posted

Låter bra :-P

Jag borde gå in skorna lite mer, de känns än så länge helt ok. Man får väl fylla ryggsäcken på några liter vatten och ta med hunden och kängorna ut på en långpromenad.

Har ni fått er inryckningsorder än? Jag fick min plats lite senare så jag ska väl ringa och höra att jag inte är bortglömd ;). Rycker in som sambandsgrchf (eller blir utbildad till). Kul med folk från olika ställen runt om i Sverige, själv får man vänja sig vid 4 timmars resa från och till Stockholm vilket är helt ok.

Lycka till med allt så ses vi i Januari.

1,5 månad kvar.... :banghead:

Tjo!

Posted

Går och räknar dagar till inryck nu ... inte långt kvar. Dock har jag dragit på mig en förkylning som inte är av denna världen, så träningen ligger på is. Har kört tre konditionspass och tre styrkepass per vecka hittills, mycket intervallträning. Tog inte alltför hårt på träningsråden, känns mest som de var riktade till de som inte tränat förut ... kondition är kondition är kondition, right? Dock är det väl oundvikligt att allting kommer bli helt annorlunda när man hänger på sig x kg utrustning och förväntas kunna prestera även då ...

Mina kängor var något av ett stolpskott, de är alldeles för stora, så det blir till att byta direkt vid ankomst och hoppas att det inte blir några brutala skavasår.

I övrigt blir det för mig som för nada4u 4 h resa från stockholm ... kommer säkert att kännas bra den där fredagen när man är astrött och allt känns kass. =) Menmen, förhoppningsvis får man ju sällskap på tåget, så det är väl ok.

nada4u: Jag tror vi pratade på bussen på väg tillbaka till sthlm från infodagen? (Om det nu inte är en massa kvinnliga skyddsvakter som ska in i januari ...)

Posted
Går och räknar dagar till inryck nu ... inte långt kvar. Dock har jag dragit på mig en förkylning som inte är av denna världen, så träningen ligger på is. Har kört tre konditionspass och tre styrkepass per vecka hittills, mycket intervallträning. Tog inte alltför hårt på träningsråden, känns mest som de var riktade till de som inte tränat förut ... kondition är kondition är kondition, right? Dock är det väl oundvikligt att allting kommer bli helt annorlunda när man hänger på sig x kg utrustning och förväntas kunna prestera även då ...

Mina kängor var något av ett stolpskott, de är alldeles för stora, så det blir till att byta direkt vid ankomst och hoppas att det inte blir några brutala skavasår.

I övrigt blir det för mig som för nada4u 4 h resa från stockholm ... kommer säkert att kännas bra den där fredagen när man är astrött och allt känns kass. =) Menmen, förhoppningsvis får man ju sällskap på tåget, så det är väl ok.

nada4u: Jag tror vi pratade på bussen på väg tillbaka till sthlm från infodagen? (Om det nu inte är en massa kvinnliga skyddsvakter som ska in i januari ...)

Jag har också dragit på mig en förskylning, första på nästan 8 månader! :banghead:

Aja, bättre nu än då man rycker in I guess..

Posted

Bytar namn på tråden då den enkom handlar om inryck i januari 2008.

Dessutom har den muckade kullen från 2006/2007 en egen tråd att hålla sig i!

Ing2 2006

/simon, BlåGul

Posted

Hehe...näe det är det väl inte ;).

Var på lite festligheter på skövde regemente i helgen, det var mycket trevligt, en del roliga övningar var arrangerade m.m så nu är man ännu mer taggad.

Ringde till Eksjö och frågade om kallelsen, verkar som att det är en del förseningar men att de som inte har den borde få den i veckan...so u know :-P

Kanske kan vi åka tillsammans, ska boka biljett så fort jag får kallelsen, maila mig eller lämna ditt mail så kan man kanske lösa ngt. Gäller givetvis alla som åker från sthlm-Eksjö den dagen.

Ha det gott!

p.s

Simon, Tack för att du fixade tråden :rolleyes:

Posted

Jättekonstigt att du fortfarande inte fått kallelsen! Jag fick min ett tag sedan nu (och tack gode gud för det, behövde den för att söka uppskov på utbildningen jag sökte till universitet bland annat). Och då bytte jag ändå tjänst ganska sent också!

Posted

nada4u: Låter bra, vi styr upp det. =) Vad gäller biljetten tror jag dock inte att de lämnar ut några biljetter förrän tidigast en månad innan resedatum, så no rush ... är man nogrann så styr man upp det innan nyår.

Mailade för övrigt regementet idag för att försöka få någon klarhet i omplaceringarna som det talades om på infodagen, och fick ett svar som i inboxen syntes som "Jag måste tyvärr svara ...". Trodde det skulle stå att min tjänst dragits in men att de glömt att meddela mig det för några sekunder, så jag hade panikångest innan jag insåg att det bara handlade om att jag inte kunde få veta vilket kompani jag hamnat på. Så nu är det väl bara att samla sig och hoppas på att man hamnar på en av ingplutonerna på inkomp, för det är ju dit alla vill, right? :rolleyes:

Posted

Berggren hehe nervöst, skönt att allt är som det ska då. Finns en länk sedan tidigare till de olika kompanierna om man vill läsa på.. den som väntar får se :D

nexs Enligt Eksjö så finns det fler som inte fått ordern än, jag Mönstrade i September. Huvudsaken är iofs att man vet att min tjänst är kvar...phew ;)

Posted (edited)

Vore kul om nån av er som ska tjänstgöra som bevaknings-soldat/gruppchef på ING2 under 2008, hade lust o skriva en typ dagbok under utbildningen i en tråd här på soldf eller liknande, så man som också ska rycka in som bevakningsgruppchef fast januari 09 kan få en inblick hur det är!

Bara ett förslag som jag och, säkert andra, som ska rycka in på ING2 09 skulle tycka vore trevligt!

Edited by diskocube
Posted

Låter som en kul idé :baskerPa: hör med dem som har hand om forumet här om de kanske har tips på var man skulle kunna lägga upp en sådan. Lycka till!

• 3 weeks later...
Posted

Mina kängor sitter relativt bra tycker jag. Snart är det dags. Jag tränade rätt mycket innan men har slappat ett tag nu pga diverse sjukdomar, så tänkte komma igång på allvar nu igen under sista månaden. Vi får hoppas det går bra. :dribble:

Posted (edited)
Mina kängor sitter relativt bra tycker jag. Snart är det dags. Jag tränade rätt mycket innan men har slappat ett tag nu pga diverse sjukdomar, så tänkte komma igång på allvar nu igen under sista månaden. Vi får hoppas det går bra. :D

Ja det är bara att ge järnet. :D ...ses där!!!

p.s...bokat min resa från STHLM nu så om det är någon annan som ska åka höjta till så kanske man kan samåka.

Edited by nada4u
Posted
p.s...bokat min resa från STHLM nu så om det är någon annan som ska åka höjta till så kanske man kan samåka.

Samma sak gäller här om någon ska åka från Malmö :rockon:

Posted

Någon som vet något om hur långt det är från stationen till garrisonen förresten? Är nämligen så att det kommer bli lite tajt med tiden för mig, kommer till stationen 11:40 och senaste anmälan är vid 12:00. Det var antigen det eller att vara där 3 timmar för tidigt..

Posted (edited)
Någon som vet något om hur långt det är från stationen till garrisonen förresten? Är nämligen så att det kommer bli lite tajt med tiden för mig, kommer till stationen 11:40 och senaste anmälan är vid 12:00. Det var antigen det eller att vara där 3 timmar för tidigt..

http://www.hitta.se/Route.aspx#6393687;145...gsvägen;;;EKSJÖ

(adresserna är i närheten av tåg samt Garnison)

Gissar på 15-30 min verkar lite dåligt med tid måste jag säga... :baskerPa:

Har dock hört att det ska finnas en buss från stationen. Kan kolla upp detta.

Edited by nada4u
Posted

Det brukar gå buss från stationen och sen är kl. 12 endast ett riktvärde, ingen stryper dig om du blir sen.

Det brukar trilla in folk hela dagen.

Om du har möjlighet att vara där tidigt på morgonen föreslår jag dock den varianten, då hinner du göra klart allt och få i dig lunch i lugn och ro.

The Swede :baskerPa:

Posted (edited)

@nexs

Springer du rätt tar de cirkus 4-6 minuter. Går du raskt (och rätt) tar de 10 minuter.

Kommer du tidigt slipper du kön. :baskerPa:

Edited by daddlar