Jump to content

Recommended Posts

Posted

Torsdagmorgon och inget samtal. Det här är psykisk tortyr på hög nivå! Rings det under nästa vecka med eller är det bara v736 som gäller?

• Replies 340
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Någon med stabstjänst eller motsvarande "civil" tjänst som blivit uppringd?

Jag blir Stabsassistent/bilförare

fick mitt samtal idag :-(

Vad blir du då?

Posted
Någon med stabstjänst eller motsvarande "civil" tjänst som blivit uppringd?

Jag blir Stabsassistent/bilförare

fick mitt samtal idag :-(

Vad blir du då?

skytte/bilförare

Posted
Torsdagmorgon och inget samtal. Det här är psykisk tortyr på hög nivå! Rings det under nästa vecka med eller är det bara v736 som gäller?

enligt mil.se så rings det mer än en vecka så håll ut!

"När nyckelbefattningarna är tillsatta är det uttagningskommission som följs av telefonintervjuer och referenstagning. Det tar två till tre veckor.www.mil.se"

Posted

Klar för Signalist/bilförare på staben. Frågade min Lt om vi var många från SSK 06 och det var vi! :/ Han namedroppa lite och det visade sig att min stf chef var en av mina gamla KB till exempel, en jäkla bra kille också.

Är det några goa gubbar från 6.k 05/06 här som ska med?

Attityd är allt!

Posted

Någon som säkert vet om ringveckan tog slut i fredags eller om den fortsätter kommande veckan också? Vill inte släcka hoppet riktigt än men det vore gott att avbryta passalt.1 på mobilen :-P

Posted (edited)
Klar för Signalist/bilförare på staben. Frågade min Lt om vi var många från SSK 06 och det var vi! :-P Han namedroppa lite och det visade sig att min stf chef var en av mina gamla KB till exempel, en jäkla bra kille också.

Attityd är allt!

Nästan samma tjänst som jag då, fast jag är stabsassistent/bilförare :camo: Är du också i Lt EXXXXXX pluton?

Edited by Ing
namn...
Posted
Klar för Signalist/bilförare på staben. Frågade min Lt om vi var många från SSK 06 och det var vi! :-P Han namedroppa lite och det visade sig att min stf chef var en av mina gamla KB till exempel, en jäkla bra kille också.

Attityd är allt!

Nästan samma tjänst som jag då, fast jag är stabsassistent/bilförare :camo:

Det tillhör god sed här på forumet att inte namedroppa andras namn. Innan du har frågat plutonchefen om han vill omnämnas med Namn ,Grad och befattning här på forumet så vore det lämpligt att inte skriva ut namnet.

Vill man prata direkt med någon så finns det en ypperlig PM funktion.

Lycka till i Kosovo!

Posted
Klar för Signalist/bilförare på staben. Frågade min Lt om vi var många från SSK 06 och det var vi! :camo: Han namedroppa lite och det visade sig att min stf chef var en av mina gamla KB till exempel, en jäkla bra kille också.

Attityd är allt!

Nästan samma tjänst som jag då, fast jag är stabsassistent/bilförare :)

Det tillhör god sed här på forumet att inte namedroppa andras namn. Innan du har frågat plutonchefen om han vill omnämnas med Namn ,Grad och befattning här på forumet så vore det lämpligt att inte skriva ut namnet.

Vill man prata direkt med någon så finns det en ypperlig PM funktion.

Lycka till i Kosovo!

Jag tänkte inte på det men du har självklart helt rätt. Ska inte hända igen :-P

Posted
Klar för Signalist/bilförare på staben. Frågade min Lt om vi var många från SSK 06 och det var vi! :rockon: Han namedroppa lite och det visade sig att min stf chef var en av mina gamla KB till exempel, en jäkla bra kille också.

Attityd är allt!

Nästan samma tjänst som jag då, fast jag är stabsassistent/bilförare :navy: Är du också i Lt EXXXXXX pluton?

Ja det ska jag vara! Då syns vi v.48 på Gardet för fordonsutbildning?

Posted
Klar för Signalist/bilförare på staben. Frågade min Lt om vi var många från SSK 06 och det var vi! :navy: Han namedroppa lite och det visade sig att min stf chef var en av mina gamla KB till exempel, en jäkla bra kille också.

Attityd är allt!

Nästan samma tjänst som jag då, fast jag är stabsassistent/bilförare :) Är du också i Lt EXXXXXX pluton?

Ja det ska jag vara! Då syns vi v.48 på Gardet för fordonsutbildning?

Haha, ja det gör vi faktiskt :rockon: Så du hade inte heller körkort när du gjorde lumpen? Jag fick mitt för ca 2 veckor sen :P

Vet du hur lång den utbildningen är? Har för mig att de som tog det i lumpen bara hade några få kvällskurser så kan inte vara mer än nån dag eller nåt.

Posted

Jo jag har haft körkort i snart exakt 3 år :D Har militärsförarbevis också. Men har inte kört "militär halkbana" och sen sa Lt att vi skulle ha utbildning på Mercan också. Vård med mera kan jag tänka mig.

Posted
Jo jag har haft körkort i snart exakt 3 år ;-) Har militärsförarbevis också. Men har inte kört "militär halkbana" och sen sa Lt att vi skulle ha utbildning på Mercan också. Vård med mera kan jag tänka mig.

Ah, militär halkbana låter skoj :D Vård av bil låter mindre skoj. Men kan nog bil fint. Undrar om man får lön under tiden man gör förarutbildningen?

Posted
Jo jag har haft körkort i snart exakt 3 år ;-) Har militärsförarbevis också. Men har inte kört "militär halkbana" och sen sa Lt att vi skulle ha utbildning på Mercan också. Vård med mera kan jag tänka mig.

Ah, militär halkbana låter skoj :D Vård av bil låter mindre skoj. Men kan nog bil fint. Undrar om man får lön under tiden man gör förarutbildningen?

Så har jag förstått? Men om nån gammal yxa vet bättre så upplys mig gärna! :)

Bilvård, bilkörning och allt omkring blir nog aktuellt vad jag har förstått.

Posted
Nehepp... Det verkar inte som att det blev nåt den här gången. Får harva vidare i finansbranchen ett tag till verkar det som.

Men vafan 8-/

Jag låg på ssk 05-06 som förare på PBV och jag sökte en tjänst (patgb203 förare). Men jag har inte fått nåt samtal. Är det kört då eller? Kan man göra någonting för att få en chans till?

Posted

Ringtiden är väl inte slut riktigt än va?

Pågår i två-tre veckor stod det i ett inlägg här.

/M - Som inte gett upp hoppet riktigt än...

Posted

Lär ju vara hopplöst att hoppas på nåt om dom inte ringt än. Nån som har nåt förslag på vad man kan göra?

Posted

@hejo

Tja finns två saker att göra

1. Vänta på att lämplig vakans dyker upp.

2. Vänta till v43 då nästa rekyteringsvända är

Det är åtminstone vad jag tänker göra

Posted

Fogel: Jo det verkar ju vara det enda man kan göra. Det var väl många som valde att göra tredje termin kanske...

Posted
Fogel: Jo det verkar ju vara det enda man kan göra. Det var väl många som valde att göra tredje termin kanske...

För att få komma med gäller det nästan att antingen ha gjort en mission innan eller tjänna befäl som ska ner.

Posted

För att få komma med gäller det nästan att antingen ha gjort en mission innan eller tjänna befäl som ska ner.

Jo precis, men jag tycker att dom måste känna igen namnen för Kompanichef ks17 var ju stf Kompanichef när jag låg inne på gardet 05/06. Men men, får väl kolla hur det blir med vakanser v43.