Jump to content

Bästa simulatorerna (PC)

Särimner

Recommended Posts

• Replies 61
  • Created
  • Last Reply
Posted
Vilket spel skulle ni rösta på inom följande kategorier:

Strategi:

Tycker "The operational art of war" är riktigt bra, används ju dessutom på bla FHS för utbildning med svenska scenarion.

Posted

Jag skulle nog inte kalla den "bäst" eller "mest realistiska", men Battlefield 1942 är minsann mest komplett i alla fall!!

pic_1.jpg

Själv gillar jag mest att glida omkring i en Sherman eller PzIV och mosa! (mest pga att jag inte får ordning på joysticken och därmed inte kan flyga...)

edit:

>> Doyle <<

Taget, bearbetat, utfört!! Rackarns hemtrevligt!

Hade man haft kunskapen, tiden och ambitionen vore det skoj att slänga ihop en svensk mod!

Tyvärr kommer det ta ett tag innan jag provkör det - min "stora" burk har lagt av och jag vette fasen om jag nånsin får igång den igen.. :(

Posted

Under strategi vinner nog Close Combat serien.

Och tar "Battlefield 1942" hem rätt många nomineringar.

Man kan ju flyga, åka pansar, knalla till fots eller köra hangarfartyg/jagare/landstigningfartyg m.m :huh:

Gotcha: Ladda hem Desert Combat moden! Humvee med TOW, M1A2, och A10 med sin elaka akan m.m :ph34r:

Desert Combat - Mod till Battlefield 1942

Posted

Under flyg kommer ingenting i närheten av IL 2 Sthurmovik och Combat Flight Simulator 3. Båda är bra ur fysisk korrekthet och kan ställas in tilll önskad realism. Detaljrikedomen i CFS3 är lite bättre (lite nyare också) men kräver också en REJÄL maskin för att rulla på bra i de högre upplösningarna.

Jag kör även CFS2 Pacific Theatre, främst för att få leka med Corsairen, men även det är en mycket bra sim.

Jag kör ej längre moderna stridsflyg simmar har jag märkt. Hur realistiska de än skriver och säger att de är så håller jag inte med. Tillverkarna ger speltillverkarna den information som passar deras egna intressen. Ingen simulator jag sett har överensstämt med den verklighet jag sett i respektive cockpits IRL.

Därför puttrar jag omkring i WW2 kärror.....mycket och ofta....vid datorn och ute det fria (mindre ofta, mycket mindre längre)

Posted

Operation Flashpoint så klart B) Men det kanske beror på att jag aldrig testat BF:1942... Kanske ska ta och göra det... :ph34r:

Edit: Jag röstar alltså på OFP i infanteri och pansar, inget annat :huh:

Posted

Flyg: Vet ej

Sjöstrid: Vet ej

Pansar: Steel Beasts

Infanteri: Ghost Recon och Medal of Honor delar första plats

Strategi: Close Combat...lätt! Har CC 2-5

Tyvärr hittar jag inget pris att ge Battlefield 1942 :(

Posted

Sjö strid: Vet inte om Harpoon serien ( väntar på fyran, om den nu någonsin blir färdig) och Fleet Command kan räknas helt till sjöstrid, är väl ett mellanting egentligen, men båda är mycket bra.

Posted

vad är detta.. Bf1942.. det är för fan en CS simulator.. Nej så här ska listan se ut:

Flyg: Falcon4 med superpack 3 (LRRP borde du kolla, killar på flygvapnet sa att detta var den mest realistiska som fanns civilt i "armé nytt") och IL2.

Sjöstrid: Silent Hunter 2. Har inte kollat in så mycke men bra stämning och om man kör själv så går realism på rätt bra med hur man skjuter torpeder (dock lekman så vet inte riktigt)

Pansar: Har tyvärr inte kört steal beasts men det ska vara bäst.. någon som kan "skicka demo" ??

Infanteri: Operation Flashpoint, inte något snack om saken.

Strategi: Här vinner väl close combat för spelbarhet och på andra plats: combat mission: Beyond overlord..

Posted

Flyg: Om du menar flygstrid så väljer jag nog Falcon 4, tyvärr så har jag inte testat de två senaste CFS-spelen så jag kan inte jämföra med dem... Om du menar vanligt flyg så väljer jag Flight Simulator 2002 Pro.

Posted
Flyg: Falcon4 med superpack 3 (LRRP borde du kolla, killar på flygvapnet sa att detta var den mest realistiska som fanns civilt i "armé nytt") och IL2.

Inte Flygvapennytt då? :unsure:

Steel Beasts är rätt kul men jag tycker att kontrollerna är lite jobbiga ibland...

Posted

Nej, armé nytt.. typ 2-5 nummer sen. Var en artikel i största allmänhet om dator spel i försvarets tjänst och sen någon pilot som nämnde falcon4 och hade netcafe eller vad det var... får väl ta och leta upp nu om den finns på nätet..

Posted

Flyg: Jane's ww2 fighters, Falcon 4

Sjöstrid: Jane's Fleet Comand

Pansar: Steel Beasts (det ända jag har spelat)

Infanteri: Operation Flashpoint (helt klart) men även Day of Defeat och Hidden and Dangerous. Medal of H AA är väll hyfsat men alldeles för mycket "datorspel" över det.

Strategi: Close combat serien, Commandos om de räknas till stategi.

Gripen

Posted

Given vinnare i gruppen strategi är Shogun Total War. Politik, resurshantering och realtidsstrider där terräng, väder, moral, formeringar etc. spelar in.

Posted

CC serien är skitbra.

cc3 tycker jag är ett utmärkt spel, 4:an var bra men inte lika bra.

5 dock var riktigt bra.

men inget är som ljudet i CC3, vilket underbart ljud det spelet har.

sen är Destoryer comman ett bra sjöspel

Posted
Given vinnare i gruppen strategi är Shogun Total War. Politik, resurshantering och realtidsstrider där terräng, väder, moral, formeringar etc. spelar in.

Vad tycker du om uppföljaren; Medieval Total war? Personligen tycker jag nog att den är lite vassare ändå faktiskt. För att inte tala om den kommande uppföljaren "Total war Rome" som efter vad jag sett och läst bör bli något alldeles suveränt för oss som gillar den typen av spel?

Posted

Vad tycker du om uppföljaren; Medieval Total war? Personligen tycker jag nog att den är lite vassare ändå faktiskt. För att inte tala om den kommande uppföljaren "Total war Rome" som efter vad jag sett och läst bör bli något alldeles suveränt för oss som gillar den typen av spel?

Har inte spelat det. Skall köpa det. Men jag håller med om att Total war rome verkar intressant, speciellt om de kan ta strid i formation ett steg till.

Posted

Godmiddag

Nu har detta spelet förvisso inte släppts, men jag tänkte

ändå höra om ni sett hemsidan, och hur ni tycker det verkar.

Det finns bl.a en videosnutt ni kan ladda ner.

http://www.lo-mac.com/

Ser rätt hyffsat ut tycker jag ;)

GMY

Posted
Godmiddag

GMY

Det ser väldans lovande ut ska jag säga. Det blir till att budgetera för ett inköp så småningom!

Posted
Godmiddag

GMY

Ser riktigt tjusigt ut. Behövs en dator av modell FET för att kunna köra det.

Posted
Godmiddag

GMY

Fasen också, nu måste man ju köpa ny dator också. Undrar om frugan vill leva på nudlar och kärlek ett halvår??

Posted

Läste om Rome Total War i PCGamer igår. Tillverkarna påstår att det skall gå att spela med bara 4 meg i grafikminne och ändå flyta bättre än tidigare. :)

Posted

Någon som har spelat Combat Mission spelen? Mmmmmm riktigt bra om man gillar tur baserade taktik spel.

Senaste spelet Barbarossa to Berlin är underbart om man har ett historie eller strv från vk2 intresse i allmänhet. :)

Ett nytt total war!? Låter grymt! Var? När? Hur?

Posted

Jag har supit bort min CC3, bara fodralet är kvar.

Någon som vet var man kan hitta det nuförtiden? 1,2,5 har jag kvar men de är mycket sämre, 4:an orkade jag inte ens köpa.

Min nominering går till MOHAA. Visserligen bara ett "skjutspel" men så otroligt snyggt gjort. Kunde man kombinera det med Flashpoint & lite CloseCombat så hade man ett dunderlir!

De flesta multiplayerlir tycker jag är fåniga. Det blir oftast bara en massa hoppa runt och skjuta.

Posted

Att. LtP

Håller med om att MOHAA är great. Kan köra om det flera gånger, även om man önskar att fi kunde vara lite intelligentare och kanske placera sig på lite olika platser från gång till gång. Men jag brukar svettas rätt mycket ändå, speciellt på Omaha beach.

Nu har jag en förhållandevis risig dator så expansionen (Spearhead) är inte ens kul att köra. Har du erfarenheter och synpunkter på denna?

Posted

Spearhead är snyggt som attan och mycket bra, MEN alldeles för kort och enkelt. Spelet innehåller bara några få banor fördelade på 6 uppdrag. Jag spelade klart det på en kväll på medium svårighetsnivå. Definitivt inte värt sina pengar.

Spearhead är nog mera för multiplayerkidsen, inget för mig m.a.o.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...