Jump to content

Morgontrött?

Vildmannen

Recommended Posts

Posted

En elak och effektiv väckarklocka som avger 113 decibel och fungerar som en aggressiv sängskakare?

På min tid kallades det fänrik.

Posted

Även jag har vaknat när någon vrålat från minareten. Värst var väl att det lät så djäkla illa på slutet när denna någon la ifrån sig micken utan att stänga av den. Javisst ja, det var en inspelning de körde dag ut och dag in...

En riktigt motiverande väckning på mornarna är annars introt till Markoolios "Jag orkar inte mer".

*ksp eld och muller i bakgrunden*

"Upp och hoppa era slashassar, fienden står och skrattar 10 meter framåt! Och ni va ni ligger där och kramas, va håller ni på, är det så här ni skall kriga era slöfockar!?! Markoolio vad håller du på med??? ALLA ORKAR!!!"

Det var tider det...

(själv hade jag också en väckarklocka som inte var så populär, klassiskt väckarklockeljud som väckte folk i logementet bredvid och i logementen rakt över korridoren, soldaternas hot om att köra över den med bandvagn och begrava aset i snön sattes dock aldrig i verket)

Posted

Oscar Danielsson, Time Out är en otroligt bra beskrivning av en vardagsmorgon....

"Jag vaknade i morse och trodde jag var död, och nedstigen i helvetet.

Men det var bara klockradion som gått på med osedvanlig glöd.

Sprinsteen sjöng sin nya låt, den jäveln sa inte ens förlåt.

Ja visssa dagar går man i väggen direkt, man känner sig som Elvis

i Las Vegas 76...."

/martnator

Posted
Denna funkar ok..

Philips Gryningssimulator Ljusväckare HF3451

Hade dock önskat en radio i den.

Fördelen är att man är inte helt död då man vaknar av väckaren.

Har du en sån? Har tänkt att köpa en, men känns väldigt meningslöst att lägga ut nästan en 1000-lapp på en väckarklocka.

Men om den funkar som det står beskrivet så låter det ju utmärkt. Erfarenheter?

Posted

En vibrerande telefon på plåtskåp som visslar "Gamle Charlie spelar på sin bluesgitarr" ... fyfan vilken plåga - funkar lika bra varenda gång. :D ... och två sekunder senare börjar ett "fog horn" ljuda ut från en annan telefon på ett annat plåtskåp. :D ... då blir man bara lessen.

Fast en förbannad Löjtnant som hittar eldposten sovandes kl:0605 som "glömt" väcka resten av tältgruppen funkar också :wacko:

Posted

Förstår inte varför man behöver väckarklocka på luckan....

Det sköttes utmärkt av VB.

Nedan följer exempel:

• Tuta, sådan där tryckluftsflaska med strut på, bara gå en sväng förbi sängarna

• En basketboll som man med full kraft kastar i skåpen bredvid varje vpl.

• Skaka sängarna så mycket det bara går.

Elakt men effektivt var mottot.

/martinator

Posted
Har du en sån? Har tänkt att köpa en, men känns väldigt meningslöst att lägga ut nästan en 1000-lapp på en väckarklocka.

Men om den funkar som det står beskrivet så låter det ju utmärkt. Erfarenheter?

Japp

Den funkar, som sagt bättre med radioversionen men vet inte när dom kommer börja sälja den.

Den jag har har 2 ljud, nått som ska påminna om droppande vatten på en plåt eller nått?

Det andra med fågelkvitter..

Jag avskyr fågelkvitter. Jag bor i midnattsolens land, här slutar inte fågeljävlarna att kvittra om nätterna vissa tider på året ;)

Således bara ett väckningsljud..

Men har märkt av å till att man kan vakna till en 5-10min innan, mkt troligt för att den börjar ljusa upp rummet sakta 30min innan väckning..Samt det är inte den våldsamma väckningen utan man går igång på ett lugnare sätt.

Till machograbbarna, OM en Fänrik/VB hade rusat in på det sättet så hade han antingen fortsatt med min hjälp ut genom fönstret eller tillbaka ut i korridoren.

Posted

Har på mobilen spelat in ett par minuter ifrån en skjutning för länge sedan, komplett med "eld upp hööööör" komando och allt. Något som min flicka hatar och jag oftast vaknar utav. Kan vara rätt lustig att ha som ringsignal också om man är i rätt samanhang.

Posted
Det här är precis vad som behövs för att väcka upp ett logement med lökiga beväringar kl 06 på morgonen. Eller har ni någon bättre metod? :camo:

http://www.dinapengar.se/Avdelningar/Artik...c02%5c09%5c6481

Blir man verkligen mindre morgontrött av en sådan..? :)

Jag har gjort som dxl, men min madame uppskattade inte samtidigt eldöppnande med Ksp58 på morgnarna på samma sätt som jag gör, så jag har det som ringsignal istället. nackdelen är att ibland hör jag inte om det är telefonen eller omgivningen som låter så..

Posted
Jag har gjort som dxl, men min madame uppskattade inte samtidigt eldöppnande med Ksp58 på morgnarna på samma sätt som jag gör, så jag har det som ringsignal istället. nackdelen är att ibland hör jag inte om det är telefonen eller omgivningen som låter så..

Nackdelen med att bo i förorten? :)

Själv funderar jag på att sy in ett elstängsel i påslakanet - väckarklockan är jag immun mot...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...