Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har en vanlig M90-necessär i nylon (1 stor fick + 2 i locket) som jag köpte på MHSK, men jag skulle gissa att de finns i de flesta regementsbutiker.

Posted
Jag har en vanlig M90-necessär i nylon (1 stor fick + 2 i locket) som jag köpte på MHSK, men jag skulle gissa att de finns i de flesta regementsbutiker.

Tackar! Skall hålla gluggarna öppna!

Posted
Ska dom ut och flyga tro  :)  Glöm bara inte bort att läga ur diverse vapen som kan tänkas ligga i necessären B)

Bra tänkt! Skulle iofs vara bra tidsfördriv att ge 4:an en omgång CLP under flighten. Blir så trist stämning i kabinen varenda gång bara så jag kanske skall sluta med det. :D

Posted

Hör med nån som har hand om I22:s enorma lager med presentprylar... Det finns säkert hur mycket som helst kvar. :) Jag hade bl.a. en necessär i m/90 med I22:s märke.

Posted
Hör med nån som har hand om I22:s enorma lager med presentprylar... Det finns säkert hur mycket som helst kvar. :) Jag hade bl.a. en necessär i m/90 med I22:s märke.

Det låter lovande. Känner ingen som har med I22 att göra bara. :(

Posted

Det låter lovande. Känner ingen som har med I22 att göra bara. :(

Det verkar fortfarande finnas ett stort lager kvar av I22s gamla prylar, brukar gå att hitta i de flesta regementsbutikerna.

Någon som vet varför I22 beställde sådana mängder med produkter? Ett rykte jag hört är att det blev lite för många siffror i beställningen, och att förvåningen var stor på I22 när enorma mängder profilprylar dök upp... :P

Posted

Finns den någonstans att köpa på internet?

// Karl Z

Posted (edited)

Jo det stämmer att det blev lite fler nollor i slutet av budgeten än vad som var tänkt.

Det är en ganska fin arsenal som tillverkats till I22:s ära, fick en hel del under min värnplikt på I21.

Här är en del av de prylar jag kommit i kontakt med:

- Bälten, (minst 2 modeller)

- Mugg

- Glas

- Underlägg (coasters)

- Klockarmband

- Neccesärer, (minst 2 modeller)

- Kapsylöppnare

- Persedelpåse

- Nyckelringar (till förbannelse)

mm, mm

Alla priser i alla tävlingar bestod alltid av generösa mängder I22-prylar =D

Detta finns säkert kvar i varierande mängd på alla MD-grupper och förband i Norrland, dessutom kanske på K3 och K4.

//Magnus

Edited by Badboy