Jump to content

Recommended Posts

om inte BG misstycker

 

En topic där vi kan anmäla vilka behov vi har på våra förband, och kanske får en eller annan lämplig person?

 

En "annons" skall innehålla: Var i sverige, vilken bataljon, vilken sorts pluton/kompani och sedan vilka platser man vill fylla

//Fu Dahlberg - Blågul

Link to comment
Share on other sites

1:a Insatsplut Roslagsbat. (Norrtälje)

 

Vi har några få vakanser att fylla med väl mottiverade soldater.

Så ta chansen och bli medlem i en av Sthlm:s bättre insatsplut.

 

Vid intresse PM:a/maila mig för mer information

Edited by Rainman
Link to comment
Share on other sites

Personligen har jag ett stort behov av en kokgruppchef, och gärna en eller två kockar.

 

Dessutom behöver jag minst en signalist.

 

För att vara mer specifik, dessa behövs till 1. kompaniet, Bataljon Stockholm. Det är OK att bo från Södertälje till Norrtälje i princip. PMa mig om ni vill/vet någon som vill.

Angående stuk på annonsen, DaRavens funkar ju bra, kör på den.

Edited by Hans Engström
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vill du vara med i det nya HEMVÄRNSPROJEKTET

Helsingborg-Landskrona-Höganäs, Skåne

 

Nyuppsatt 60 timmars pluton. Plutonen ingår i ett nyuppsatt 60 h Kompani.

 

Eftersom vår pluton ingår i en provorganisation så är det viktigt att alla deltar på övningarna, Vårens övningsutbud omfattar 3 st helgövningar om totalt 7-8 dagar, varav Arméns slutövning CC 07 är den stora begivenheten.

 

Vi behöver 5 st gruppmedlemar, som ska ingå i samma grupp.

 

Finns även behov av personer med förarbevis på 11 och 20 tgb

Skicka ett PM till mig namn och telefonnr, så återkommer vi snarast.

 

Väl mött

 

Charlie Spartan

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Söker en kille eller tjej hemmahörande i SKÅNE, som är spaningsutbildad från GU (minst grpch) och som är utbildad eller är under utbildning till plutonchef.

Finns några års erfarenhet är det ett jätteplus.

 

Du skall präglas av ett flexibelt tänkande och vara beredd att teckna beredskapsavtal.

 

Kontakt via PM.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Nya soldater i Örebro Län!!

 

Vi behöver soldater, gruppchefer och en stf plutonchef.

Alla soldater är av olika karaktär, soldat, granatskytt (40mm), grg, ksp58 mfl även signalister behövs.

Till vad?

Tre insatsplutoner i Örebro Län. PM för mer information

Std organisation enligt tidigare inlägg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Söker en kille eller tjej hemmahörande i SKÅNE eller HALLAND, som gärna har någon form av spaningsutbilning från GU (minst grpch) och som är utbildad eller är under utbildning till plutonchef.

Finns några års erfarenhet är det ett jätteplus.

 

Du skall präglas av ett flexibelt tänkande och vara beredd att teckna beredskapsavtal.

 

Kontakt via PM.

Edited by Sir Vival
Link to comment
Share on other sites

Söker komma i kontakt med en flexibel (i)pluton i Stockholm. Bor fn. på södermalm. GU KB Sjv., K4. Hör på forumet att sjukvård inom HV inte bör närmas genom SRK.

 

Är läkarstuderande och har erfarenhet av undervisning. Motiverad, men har tight schema pga studier/klinik. Är intresserad av Sjukvård/Ledning/Sjv.Utbildning.

 

Anledning till sökande: Anser att vi har för lite praktisk traumaledning/skadeplatsövning/praktisk sjukvård inom läkarutbildningen och vill personligen utvecklas där.

 

Om jag är av intresse för er org, skicka e-brev / PM.

 

/Hubertus

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Plats: Södra skåne

1:a HVBat. http://www.p7.mil.se/skanskagruppen/

1:a Insatspluton, "Björkaplutonen"

 

Vi har i nuläget stor personalbrist.

Vi fattas:

1 Gruppchef

1 Stf Gruppchef

Ca 6 skyttesoldater (har 2 på väg in, men det är ingen snabb process)

 

Är själv gruppchef i 2:a grp, och har varit det i några år nu.

 

Om du/ni är intresserade får ni inte tveka att skicka ett pm eller mail. Svarar jag så fort jag bara kan!

 

[email protected]

 

Edit: Glömde E-postadressen

Edited by HA1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hejsan!

 

Jag undrar hur det ser ut i halmstad/hallandstrakten på rekryteringsfronten?!?! Behov av folk? Finns det någon insatspluton här också???

 

Mvh Lincon

 

 

Hallands Södra Bataljon

 

Klicka på fliken Rekrytering välj anmäla intresse, fyll i och skicka in.

 

Enligt Hemsidan så finns det 3 st Insatsplutoner.

 

Lycka till

Charlie Spartan

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tjena rycker snart in i Boden på A9, har varit nere på Södertörnsgruppen (Amf 1) o pratat med dem om man fick gå med men hade ju ingen militär bakgrund men hur snart kan man söka igen. Jag rycker in den 28/1 och muckar 21/21 2008

Apropå ingenting finns det smiles med armens basker (den mörkblå)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Göta Elf Insatspluton

En del av insatskompaniet i Trollhättan, Vänersborg och södra Dalsland.

 

En pluton med ca 40 soldater, kontraktsuppflyllnad 2007 på 81%, med personal från Trollhättan med omnejd.

Vi söker nu DIG som har speciell kompetens och duglighet inom någon av följande befattningar:

 

* Plutonsignalist

* Fordonsförare TGB 13 och 20. Önskvärt även tilläggsutbildning för minibuss.

* Insatsoldat:

--- skarpskytt

--- GRG-skytt/laddare

--- gruppsjukvårdare

 

 

 

PM till mig vid intresse och frågor. Personligen så ser jag gärna sökanden från Göteborg som vill hänga på oss Göteborgare som är med plutonen.

 

Varmt välkommen!

Edited by Fu Bodin
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Tjena rycker snart in i Boden på A9, har varit nere på Södertörnsgruppen (Amf 1) o pratat med dem om man fick gå med men hade ju ingen militär bakgrund men hur snart kan man söka igen. Jag rycker in den 28/1 och muckar 21/21 2008

Apropå ingenting finns det smiles med armens basker (den mörkblå)

 

 

Du är välkommen in i Hemvärnet efter din GU är klar, Skulle gissa att du kan lägga in ansökan under hösten, sök kontakt med Södertörnsgruppen så hjälper de dig med att söka in.

 

Charlie Spartan

Link to comment
Share on other sites

Insatspluton Nord är en av två insatsplutoner inom Attundalands hemvärnsbataljon. Hemvärnsbataljon Attundalands är en av tre bataljoner inom Livgardesgruppen och lyder sedan 2006 under Livgardet i Kungsängen. Bataljonens område innefattar kommunerna Danderyd, Järfälla, Sigtuna, Sollentuna, Täby,Upplands Bro, Upplands Väsby och Vallentuna.

 

Sammanlagt finns det fyra insatsplutoner som tillsammans ska kunna bilda InsatskompaniStockholm. Varje pluton består av 41 personer fördelade på:En plutonchef, en ställföreträdande plutonchef, två signalister, två hundförare, tre fordonsförare och fyra skyttegrupper. Plutonen förfogar över två terrängbil 13 och två terrängbilar 20

 

För nuvarande är vi 35 till antalet.

Vi söker:

Två soldater

En signalister

En fordonsförare - förarbevis Tgb13 och/eller Tgb20

Två hundförare - certifierade av Försvarsmakten / SBK

 

 

Samtliga befattningar är stridande med specialkompetens.

 

Huvuduppgifter för plutonen är

• Ta skydda bevaka olika objekt

• Strid i alla miljöer

• Ytövervakning fast och rörlig

• Eskort av personer och materiel.

• CBRN tjänst

 

Vi ska kunna verka i samtliga förekommande miljöer hela tiden på dygnet, året om.

 

Samtliga i plutonen har särskilt beredskapskontrakt.

 

Vi övar en gång i månaden och 2007 hade vi ett snitt på 97h per soldat och då är även de som började under året medräknade. Av de soldater som var med när utbildningsåret 2007 påbörjades, så var det bara en som inte fullgjorde sitt kontrakt.

 

 

Vill du gå med i plutonen och fortsätta att utvecklas med oss?

Anmäl ditt intresse på

 

[email protected]

 

 

 

 

Hemsida IP Nord

Edited by Holmlund K4 97/98
Link to comment
Share on other sites

Insatspluton Nord är en av två insatsplutoner inom Attundalands hemvärnsbataljon. Hemvärnsbataljon Attundalands är en av tre bataljoner inom Livgardesgruppen och lyder sedan 2006 under Livgardet i Kungsängen. Bataljonens område innefattar kommunerna Danderyd, Järfälla, Sigtuna, Sollentuna, Täby,Upplands Bro, Upplands Väsby och Vallentuna.

 

Sammanlagt finns det fyra insatsplutoner som tillsammans ska kunna bilda InsatskompaniStockholm. Varje pluton består av 41 personer fördelade på:En plutonchef, en ställföreträdande plutonchef, två signalister, två hundförare, tre fordonsförare och fyra skyttegrupper. Plutonen förfogar över två terrängbil 13 och två terrängbilar 20

 

eller mer korrekt;

Sammanlagt inom LGG finns det 4 60H plutoner enligt KROA, samt två 30H plutoner som växlats upp till 60H (dock ej anmälda till KROA, så de saknar transportgrupper). Dessutom så finns kvarvarande delar av Insatskompaniledning Stockholm.

Dessa fördelas inom LGG som följer:

2 60H plutoner inom Bataljon Attundaland, dessa administreras av ett 20H kompani. 1 60H pluton och en "uppväxlad" 30H pluton inom Bataljon Stockholm. Av dessa lyder 60H plutonen för tillfället under Bataljons ledningen, och 30H plutonen administreras av ett av kompanierna. Bataljon Telgehus har en 60H pluton och en "uppväxlad" 30H pluton administrerad av ett kompani. Om jag förstått saker rätt så har kvarvarande delar av insatskompaniledningen tillförts detta kompani. Syftet (enligt LGG) är att de kompanier som i år administrerar 60H plutoner under nästa år anmäls som insatskompanier (enligt TOEM 2009), förutsatt att pengar finns. Vilket kompani som slutligen administrerar plutonerna på Bataljon Stockholm är ännu osagt, även om det kompani som idag administrerar 30H plutonen har sagt sig vara villiga.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 8 months later...

Insatskompani Stockholm (i vardande) kommer behöva hemvärnsmän att bemanna stabs- och trossfunktionerna. Rekrytering påbörjas under Q2 men är du/ni intresserade, PM:a mig.

 

Bland annat behövs en hel kokgrupp, MC ordonnanser, förare för tlb och tgb30, signalister, expeditionsbiträden och sjukvårdare.

Edited by Sleipnir
Link to comment
Share on other sites

Till Västmanlands insatskompani behöver vi förstärkning, främst skyttesoldater och stabsfolk. Om du har förarbevis för minibuss och/eller terrängbil är det ett plus.

 

Kompaniet består av 3 plutoner. 1:a med upptagningsområde Norberg, Fagersta och Sala samt 2:a och 3:e med upptagningsområde Västerås, Surahammar, Ramnäs samt Hallstahammar och ner till KAK-området.

 

Är du intresserad, gå in på kompaniets sida, eller PM:a mig för mer info och kontaktuppgifter

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Insatskompani Stockholm (i vardande) kommer behöva hemvärnsmän att bemanna stabs- och trossfunktionerna. Rekrytering påbörjas under Q2 men är du/ni intresserade, PM:a mig.

 

Bland annat behövs en hel kokgrupp, MC ordonnanser, förare för tlb och tgb30, signalister, expeditionsbiträden och sjukvårdare.

Nämnas kan även att man avser sätta upp en tredje 60h pluton med start i Q2, så även skyttesoldater/gruppchefer/hundförare är intressanta. Till plutonerna söks även fler tgb-förare och bv-förare, gärna med förarbevis för minibuss.

 

Till stab- och trosstroppen söks som Sleipner skriver, nästan all personal, men det som avses tillsättas tämligen omgående är kokgruppchef, stabsgruppchef, sambandsgruppchef och sjukvårdsgruppchef.

 

Gruppcheferna får sedan vara med och rekrytera sin egen personal och delta i uppsättandet av det nya kompaniet i form av ny mtrl och egna rutiner.

 

GU/tidigare välmeriterad tjänst i Hv/Utlandstjänst i sökt befattning är önskvärt och om du redan tillhör ett HV-förband och vill byta till insatskompaniet så bör du ha uppfyllt ditt kontrakt med råge tidigare år.

 

Alla befattningar är i första hand soldatbefattningar även om man har en annan specialuppgift. Sjukvårdare som tillhör Röda Korset är dock obeväpnade men kommer även de att vara nära truppen och behöver ha goda soldatfärdigheter.

 

Skicka ett PM så försöker jag svara på ev frågor samt skickar vid intresse en kallelse till en kommande informationsträff.

 

/D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Se hit gotlänningar som är intresserade av att gå med i HV.

 

Södra Gotland.

1:a Bataljonen.

3:e kompaniet (Austre kompani).

1:a och 3:e Pluton.

 

Kompanichefen för 3:e kompaniet söker tjejer i förstahand som har gjort värnplikten. Platser finns i både 1:a plutonen och i Insatsplutonen.

Kompaniet består just nu av två plutoner utöver staben. En HV pluton: 1: pluton, och en Insatspluton: 3:e pluton.

Edited by Raghor
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...