Jump to content
20% RABATT PÅ ALLT - SHOP.SOLDF.COM

Recommended Posts

Posted
27: Fjant. Liten tomte i Trolltyg i tomteskogen. Finns ej på DVD. Det finns ingen Göteborgsordvits i det alls.

Bap bap bap!

Fjant är INTE en tomte, utan det minsta av de elaka troll som är ute efter tomtarna..

"-Var e Fjant?" "-Hääär mamma!"

/E

• 2 weeks later...
  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

jo en styck plåttermos med fmvs logga står nu tillsammans med de andra fem i skåpet i köket. :-P

Ganska snygg faktiskt!

Den skall jag inte använda annat än till finare kafferep.

• 4 weeks later...
  • Forumsledning
Posted

I senaste numret av PROTEC som kom igår presenteras nu namnet.

Det blev BUSTER

Jag ställer mig lite frågande till det då "BUSTER" är ett varumärke klassat i många klasser av olika företag. Just klass 12 som innebär Fordon innehas av ett annat företag. Man skall alltid kolla med PRV om ett varumärke redan är taget när man tänker döpa produkter.

Registreringsnummer: 0159995

Ansökningsnummer: 190159995

Lydelse: BUSTER

Klasser: 12

Figurmärke: N

Ombud: Albihns Malmö Aktiebolag

Innehavare: INHAN TEHTAAT Oy Ab

Typ: NAT

Sök på varumärken: http://www.prv.se/vmi/

Klass 12

12. Fordon och farkoster; fortskaffningsmedel för transport till lands, i luften eller på vatten.

Kanske inte helt okänt varumärke då de flesta vet vad en "Plåt-Buster" är för typ av vara.

Posted

Fast hur funkar det med namngivning kontra varumärke?

Bussen är ju inte tänkt att säljas under det namnet väl, utan det finns väl ett

snyggt civilt namn och sedan får bussen namnet buster som en förrådsbeteckning

när den är upptagen i organisationen. Eller har jag fått hela skiten om bakfoten nu?

/martinator

• Forumsledning
Posted

Det är visserligen båtar, men reigistrerat i KLASSEN 12, vilket innebär alla fordon som beskrivs i den klassen.

Du får knappast ha en ÖL som heter Coca Cola Bara för Coca Cola är en läsk. VARUMÄRKET Coca Cola är registrerat i många klasser.

Posted (edited)

Jo men öl och läsk är båda drycker dvs konkurrerar med varandra till skillnad från bussar och rekreationsbåtar. Nån som vill färdas på vatten sommartid köper ju knappast en buss...därav ingen direkt konkurrens. FMV har kanske kontaktat Inha Bruk och fått godkännande...ett automatisk förbud mot likadana varunamn låt vara inom samma klass, som inte konkurrerar låter konstigt? Spekulerar bara här.

/B

Edited by Bosse Fors