Erik_G Posted February 28, 2007 Report Posted February 28, 2007 27: Fjant. Liten tomte i Trolltyg i tomteskogen. Finns ej på DVD. Det finns ingen Göteborgsordvits i det alls. Bap bap bap! Fjant är INTE en tomte, utan det minsta av de elaka troll som är ute efter tomtarna.. "-Var e Fjant?" "-Hääär mamma!" /E Quote
sleget Posted March 11, 2007 Report Posted March 11, 2007 jo en styck plåttermos med fmvs logga står nu tillsammans med de andra fem i skåpet i köket. Ganska snygg faktiskt! Den skall jag inte använda annat än till finare kafferep. Quote
Forumsledning henke Posted April 5, 2007 Forumsledning Report Posted April 5, 2007 I senaste numret av PROTEC som kom igår presenteras nu namnet. Det blev BUSTER Jag ställer mig lite frågande till det då "BUSTER" är ett varumärke klassat i många klasser av olika företag. Just klass 12 som innebär Fordon innehas av ett annat företag. Man skall alltid kolla med PRV om ett varumärke redan är taget när man tänker döpa produkter. Registreringsnummer: 0159995Ansökningsnummer: 190159995 Lydelse: BUSTER Klasser: 12 Figurmärke: N Ombud: Albihns Malmö Aktiebolag Innehavare: INHAN TEHTAAT Oy Ab Typ: NAT Sök på varumärken: http://www.prv.se/vmi/ Klass 12 12. Fordon och farkoster; fortskaffningsmedel för transport till lands, i luften eller på vatten. Kanske inte helt okänt varumärke då de flesta vet vad en "Plåt-Buster" är för typ av vara. Quote
martinator Posted April 5, 2007 Report Posted April 5, 2007 Fast hur funkar det med namngivning kontra varumärke? Bussen är ju inte tänkt att säljas under det namnet väl, utan det finns väl ett snyggt civilt namn och sedan får bussen namnet buster som en förrådsbeteckning när den är upptagen i organisationen. Eller har jag fått hela skiten om bakfoten nu? /martinator Quote
Bosse Fors Posted April 5, 2007 Report Posted April 5, 2007 Inha Bruk's " Buster" är namn på ett båtsortiment så det krockar/konkurrerar ju egentligen inte med bussnamnet... http://www.inha.fi/se/buster.htm /B Quote
Forumsledning henke Posted April 5, 2007 Forumsledning Report Posted April 5, 2007 Det är visserligen båtar, men reigistrerat i KLASSEN 12, vilket innebär alla fordon som beskrivs i den klassen. Du får knappast ha en ÖL som heter Coca Cola Bara för Coca Cola är en läsk. VARUMÄRKET Coca Cola är registrerat i många klasser. Quote
Bosse Fors Posted April 5, 2007 Report Posted April 5, 2007 (edited) Jo men öl och läsk är båda drycker dvs konkurrerar med varandra till skillnad från bussar och rekreationsbåtar. Nån som vill färdas på vatten sommartid köper ju knappast en buss...därav ingen direkt konkurrens. FMV har kanske kontaktat Inha Bruk och fått godkännande...ett automatisk förbud mot likadana varunamn låt vara inom samma klass, som inte konkurrerar låter konstigt? Spekulerar bara här. /B Edited April 5, 2007 by Bosse Fors Quote
Recommended Posts