Johan_soldat Posted November 23, 2006 Report Share Posted November 23, 2006 Är det olämpligt att ha halskedja i lumpen? Får man en sån där halskedja med namnbricka på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted November 23, 2006 Report Share Posted November 23, 2006 Fråga vid inryck. Inte så svårt att knäppa loss och lägga i skåpet om det inte går för sig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan_soldat Posted November 23, 2006 Author Report Share Posted November 23, 2006 Fråga vid inryck. Inte så svårt att knäppa loss och lägga i skåpet om det inte går för sig. Finns det lås på skåpet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Faers Posted November 23, 2006 Report Share Posted November 23, 2006 eeeh ja. Det är väl ganska självklart då du ska förvara både dina persedlar och en del personliga tillbehörigheter där. Finns ju människor som inte drar sig för att sno från kamrater för att tjäna en slant Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madness Posted November 23, 2006 Report Share Posted November 23, 2006 Får man en sån där halskedja med namnbricka på? gott råd är att inte bära den när du har västen på dig om det är namnbrickan du fått med metallkedjan, skaver jäklar när det blir svettigt. Om du skall bära den ha den mellan västen och fältskjorta. Är det olämpligt att ha halskedja i lumpen? Övriga halskedjor skall väl inte vara något problem så länge det inte stör tjänsten. Fråga när du rycker in Link to comment Share on other sites More sharing options...
NordicFear Posted November 23, 2006 Report Share Posted November 23, 2006 Är det olämpligt att ha halskedja i lumpen? Får man en sån där halskedja med namnbricka på? Nej du får ingen halskedja med en namnbricka, det är direkt olämpligt att bära halsband. Det enda halsband jag bar var ett skosnöre i vilken jag hade min skåpsnyckel. Du kommer efter ett tag av bärande på mycket utrustning märka att det kommer att göra ont att ha halsband på... Därför så fort vi skulle bära mycket och länge brukade jag lägga nyckel i bröstfickan där jag också satte fast den med en säkerhetsnål för att den inte skulle försvinna... Även om skåpen ni sen kommer att få vara låsta är det inte rekomendera att ha allt för känsliga grejor där, vi råkade utför ibland att skåpen spyde eller att grannplutonen hade haft roligt med att ställa dom upp och ner... // NordicFear Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted November 23, 2006 Report Share Posted November 23, 2006 Får man en sån där halskedja med namnbricka på? Den ska du (dina föräldrar) fått när du var liten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raptor Posted November 23, 2006 Report Share Posted November 23, 2006 Jag bar ID-brickan under hela lumpen och hade aldrig några problem med det. Bär man ett halsband under uniformen är riskerna obefintliga. Dock kan säkert befälen ha egna bestämmelser för vad som gäller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madness Posted November 23, 2006 Report Share Posted November 23, 2006 vi blev tillsagda att föra med id-brickan vid inryck men inget om att vi skulle bära den, många gjorde det dock. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt.E Posted November 24, 2006 Report Share Posted November 24, 2006 Du bör kanske inte heller ha med någon kedja du är rädd om. Ibland kan man ju göra oömma aktiviteter och du kan riskera att tappa kedjen. Eller om kedjan är för stark och du har otur kan du ju fastna i den. :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.