Jump to content

Halskedja i lumpen

Johan_soldat

Recommended Posts

eeeh ja. Det är väl ganska självklart då du ska förvara både dina persedlar och en del personliga tillbehörigheter där.

Finns ju människor som inte drar sig för att sno från kamrater för att tjäna en slant :/

Får man en sån där halskedja med namnbricka på?

gott råd är att inte bära den när du har västen på dig om det är namnbrickan du fått med metallkedjan, skaver jäklar när det blir svettigt. Om du skall bära den ha den mellan västen och fältskjorta.

Är det olämpligt att ha halskedja i lumpen?

Övriga halskedjor skall väl inte vara något problem så länge det inte stör tjänsten. Fråga när du rycker in :/

Är det olämpligt att ha halskedja i lumpen? Får man en sån där halskedja med namnbricka på?

Nej du får ingen halskedja med en namnbricka, det är direkt olämpligt att bära halsband. Det enda halsband jag bar var ett skosnöre i vilken jag hade min skåpsnyckel.

Du kommer efter ett tag av bärande på mycket utrustning märka att det kommer att göra ont att ha halsband på... Därför så fort vi skulle bära mycket och länge brukade jag lägga nyckel i bröstfickan där jag också satte fast den med en säkerhetsnål för att den inte skulle försvinna...

Även om skåpen ni sen kommer att få vara låsta är det inte rekomendera att ha allt för känsliga grejor där, vi råkade utför ibland att skåpen spyde eller att grannplutonen hade haft roligt med att ställa dom upp och ner... :/

// NordicFear

Du bör kanske inte heller ha med någon kedja du är rädd om. Ibland kan man ju göra oömma aktiviteter och du kan riskera att tappa kedjen.

Eller om kedjan är för stark och du har otur kan du ju fastna i den. :(

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...