Jump to content
20% RABATT PÅ ALLT - SHOP.SOLDF.COM

Recommended Posts

• Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Nu vet jag inte om det är den ni menar men Upplands insatskompani

har KFÖ torsdag till söndag i området Uppsala-Enköping-Västerås-

Fagersta.

något gäng från gästrikland skall ned till Uppsala kommande helg också

Posted (edited)

Jag ska ner dit, vi ska observera en större del av övningen och vara figuranter resten.

U-61

Min ledare är Hedman, om någon känner henne?

Edit: Inga fullständiga namn !! // Kimster

Edit: Förlåt Kimster. Ändrat, fick mer info nu.

Edited by Lilla Sebbe
Posted
Nu vet jag inte om det är den ni menar men Upplands insatskompani

har KFÖ torsdag till söndag i området Uppsala-Enköping-Västerås-

Fagersta.

det llåter nog som rätt grej...

Fria kriget i Fagersta vore inte helt fel... :banghead::dribble:

Posted

Fråga får man men om man sen får ngt svar det beror på.

Dom det berör vet redan och behöver inte fråga.

Ni andra kan fortsätta att vara nyfikna.

:)

Posted
Fråga får man men om man sen får ngt svar det beror på.

Dom det berör vet redan och behöver inte fråga.

Ni andra kan fortsätta att vara nyfikna.

:)

Posted

Lite halvt OT: Försvarsutbildarna Uppland kommer att ordna SIB2 i Fagersta i december, PM till mig för mer info röande detta. Om intresse finnes.

Posted

Gävleborgs Insatskompani kommer till Uppsala. Det var först meningen att vi skulle öva med Västmanland och upplands insatskompanier men de banga ur ;)

Istället kommer uppland att vara b-styrka?

Posted
Gävleborgs Insatskompani kommer till Uppsala. Det var först meningen att vi skulle öva med Västmanland och upplands insatskompanier men de banga ur ;)

Ke?! :wacko:

Ip stockholm har fått paketet b-styrka i uppsala från fredag till Söndag...

Posted

Ke?! :wacko:

Ip stockholm har fått paketet b-styrka i uppsala från fredag till Söndag...

Likaså Uppsala kompani (förutom att vara mot Upplands insatskompani)

/Koskela

Posted
Fick höra att det ska vara ett kompani från gävle, är det nån som vill bekräfta.

Svar ja, äver ifrån Hudiksvall och Nordanstig (om inte det är samma om jag har missförstått)

Posted (edited)

Hmm..mycket folk i uppland i helgen, säg inte för mycket om vad ni ska göra bara?

Blir om inte annat roligare när man inte vet vad/vem som får himlen att falla ner över huvudet när man strosar runt i sin egen förträfflighet, motsv.

Antingen har BT-utrustning skramlats ihop över hela riket eller också blir det halvdana och/eller fåtaliga stridsmoment, men fler förband är nu lika med fler måltavlor så.. :D0:):D

Varför synes det som om alla hvförband vi har varit besvärliga med/mot de senaste åren samlas i uppland till just denna helg? *hjälm och kroppsskydd på*

Edited by Munin
Posted

@Lilla Sebbe

En insatspluton vardera från Hudiksvall och Bollnäs samt två stycken från Gävle kommer att vara med.

Posted

Grattis IP Sthlm....Go get some...

Tackar tackar... Helge Adam will rise again... :camo:

P.S. Vi kommer förvandla även denna korridor till ett skyddsobjekt D.S. 0:)

Bra där Source & Raulito!!

Några hundskall, sen är det så gott som klart... Bit hårt och länge!

HA äger igen!

Posted

Fick lite mer kött på benen ang. den "stora" övningen i Uppsala igår, och jag kan säga att den har all potential att bli en helkul samt givande övning för alla parter...

Kan tillägga att det övande kompaniet/kompanierna(?) kommer få ett rent helvete utav b-styrkan... :camo:

Posted
Fick lite mer kött på benen ang. den "stora" övningen i Uppsala igår, och jag kan säga att den har all potential att bli en helkul samt givande övning för alla parter...

Kan tillägga att det övande kompaniet/kompanierna(?) kommer få ett rent helvete utav b-styrkan... :D

Spännande, spännande! Ta med kamera! Försök gärna dokumentera de grejer där ni tycker att vi (Upplands insatskompani) har förtbättringspotential. Ni får ju gärna fota när vi sköter oss också (annars så blir det ju inte så mycket bilder för er :D).

Man förbannar sig själv ibland och önskar att man haft en kamera. När man sedan berättar storyn så låter det mest fiskeskröna.

Posted

@wedin Packa färdigt vid behov, ta på tänkarmössan och ge fan i att sno vår tgb denna gång! :D

@B-styrkan Ge oss ett helvete och lycka till.

Posted

Kan tillägga att det övande kompaniet/kompanierna(?) kommer få ett rent helvete utav b-styrkan... :baskerHV:

KOM OCH PLOCKA!!!!!!!!!!! :)

Posted

Extremt rolig övning. Visste inte att ksp var en sån jävel i trånga utrymmen :banghead:

Bilder, njae, hann inte knäppa några. bara före och efter i uppsala. Vi får vänta tils Hemvärnet's reporter lägger ut bilder ;)