Jump to content

Rysk artrak

Koskela

Recommended Posts

Slufa, slutflödeskorrigerande
Hmm Lite begreppsförvirring? Jag blir i alla fall förvirrad. Ordet du söker är nog basflöde (base bleed), dvs granater med en funktion som reducerar det vakum som uppstår bakom granaten vilket i sin tur ökar skjutavståndet med i runda slängar 30 %. Slufa står för slutfasstyrd ammunition som t ex STRIX (...skiten host host).

Tidigare hade Rosoboronexport, ansvarig för en del av den ryska vapenexporten, en fascinerande sida om sånt här men de har tyvärr ändrat den. där kunde man få offentliga prestanda för prylarna. en alternativ källa är Mike Galope och för kinesiskt är Sinodefence bra. jag vill inte möta RPO och RPO-A (thermobariska granater) kan jag säga med en gång. varför har inte vi sånt till grg och pskott för? :sniper:

Edit: den filmen var PORR

Edited by Phantom Goodbye

Slufa, slutflödeskorrigerande
Hmm Lite begreppsförvirring? Jag blir i alla fall förvirrad. Ordet du söker är nog basflöde (base bleed), dvs granater med en funktion som reducerar det vakum som uppstår bakom granaten vilket i sin tur ökar skjutavståndet med i runda slängar 30 %. Slufa står för slutfasstyrd ammunition som t ex STRIX (...skiten host host).

Basflödesaggregat på artilleriraketer? Tja, det blir ju lite svårt att låta bli...

Oj, oj! Man skall inte skriva när man har bråttom till jobbet....

Självklart menade jag bankorrigerande ammunition (TCM - Trajectory Correctable Munition).

Jag belönar mig med 30 raska.

Och mitt inlägg måste bara ha fövirrat ännu mer :baskerPa: Jag fick inte upp filmen så jag babblar bara på utifrån inlägget...