Guest nemesis devina Posted December 24, 2002 Report Share Posted December 24, 2002 tycker det är tråkigt att det inte fins nån info om den att hitta här! tycker om denna ryska torktumlare! haha Närskydd = p4 ninjas enligt lt petersson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted December 24, 2002 Report Share Posted December 24, 2002 tycker det är tråkigt att det inte fins nån info om den att hitta här! tycker om denna ryska torktumlare! Att hitta "här"? söker du på forumet lovar jag att du hittar en hel del, har tagit upp bl.a. simning med 401:a... *huvva* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted December 24, 2002 Report Share Posted December 24, 2002 Räcker det med den info du kan hitta på min sida? http://go.to/the_swede Klicka på "other swedish armor" och sen "PBV401" The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nemesis devina Posted December 24, 2002 Report Share Posted December 24, 2002 jorå det var trevlig info det! men "Crew: 2+8"? har vart me dom att få in 11 i baken! med sätena i gången också. egentligen är det väll mest en fråga om bekvämlighet? inte för at den är bekväm på nått sätt men endå.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted December 24, 2002 Report Share Posted December 24, 2002 Jo, jag vet. Det var den info jag hade när jag gjorde sidan och jag har inte orkat uppdatera den ännu ;) Enligt I-boken så ryms det 2 besättningsmän samt 9+2 i grisschaktet. Så, nu är det ändrat. Nöjd? :P The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nemesis devina Posted December 24, 2002 Report Share Posted December 24, 2002 japp nu är den jobbiga lilla slyngeln nöjd fresten skall den värkligen gå att få upp i 80? typ på 45 graders isbacke? bepansrad traktor som skäller HÖGT men som inte bits så värst.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted December 24, 2002 Report Share Posted December 24, 2002 80? Vad har du fått det ifrån? Enligt I-boken är max hastighet 60km/h för Pbv 401/Rlpbv 4014 och 55km/h för Bgbv 4012 The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nemesis devina Posted December 24, 2002 Report Share Posted December 24, 2002 ingen aning måste vara glöggen som spökar! hmm tror våra killar har fått upp den i ca 60km/h men då gick inte gaspedalen hela vägen ner... men det har teknikerna fixat nu!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nemesis devina Posted December 24, 2002 Report Share Posted December 24, 2002 fast föresten så har vi jhu en stri 90a som har vart uppe i 90 km/h så... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted December 24, 2002 Report Share Posted December 24, 2002 Ofta kan vagnarna hålla en högre hastighet än vad som står i I-böckerna. För Pbv302 står det max hastighet 66km/h men jag har både åkt och kört betydligt fortare än så. The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nemesis devina Posted December 24, 2002 Report Share Posted December 24, 2002 japp kul när dte går undan lite läskigt när man ser marken genom takluckan på 401an bara... vår förare har gett sig fan på att kvadda den vagnen innan muck! tyvärr kommer det nog hända med mig i luckan därbak så... :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vpl8107 Posted December 24, 2002 Report Share Posted December 24, 2002 Tar man bort en mutter kring motorn nånstans så går det att trycka ner gaspedalen tills golvet tar emot... Hur mycket snabbare den går av det är ju individuelt på 401 vagnarna. Glöm inte att sätta tillbaka muttern vid slutvården bara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Informatör Posted December 24, 2002 Report Share Posted December 24, 2002 (edited) En av de trevligaste varianter som finns av MT-LB. "Combat engineer vehicle" med dubbel 23 mm lvkanon samt 7.62 ksp. Samt kan ta 8 soldater förutom 3 av besättningsmännen. Något för Ing 2 detta. ---------------------------------------------------------------------------------- Bara att söka på MT-LB så får man upp all möjlig info. De svenska modifieringarna har inte varit alltför radikala i vagnens konstruktion. De flesta nätkällor anger Maximum Road Speed: 61.5 km / hr Maximum Water Speed: 5-6 km / hr Edited December 24, 2002 by Informatör Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nemesis devina Posted December 25, 2002 Report Share Posted December 25, 2002 haha vi har funderat på att kabba våran o lacka den blank svart! sen vore en robbot ramp på vc sidan inte så dumt heller ;) men de håller på att ta dram en egen variant nu väll? såg en helmysko variant på garage plan för ett tag sen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted December 25, 2002 Report Share Posted December 25, 2002 Är det denna du tänker på? Vet inte hur långt gångna dom planerna är men den ser ju helful ut The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nemesis devina Posted December 25, 2002 Report Share Posted December 25, 2002 nej alldrig sett den förr. det var typ en täkt 401 som inte lät nått (gämförelsevis) men vi hadde mer tänkt oss att ha den på sidan så att man fortfarande har sprutan! oxå röda flames!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larsleo Posted December 25, 2002 Report Share Posted December 25, 2002 hmmmz...jag tycker den ser vacker ut :P iofs allt med STORA vapen ser ju fint men...snyft...den ser vacker ut.. om inte så verkar ju vagnen kunna stå bakom skydd medan den pangar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nemesis devina Posted December 25, 2002 Report Share Posted December 25, 2002 kan man alltid med den vagnen den ser jhu faktiskt ut som en tillplattad groda! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeadHead Posted December 25, 2002 Report Share Posted December 25, 2002 Jag hörde att några experiment-MT-LB med höj- och sänkbar robotlavett rockade fett på någon stor pansarövning för något år sen. Det låter smidigare än det där härket som i mina ögon ser en aning för stort ut... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nemesis devina Posted December 25, 2002 Report Share Posted December 25, 2002 tja praktiskt sett så tror jag inte riktigt på idén men i teorin är det ball!! 401ans huvud vapen är och skall vara krigarna där bak!! om det inte är en ap vagn förstås..... dom har ju sitt 24 meters morgånstånd att tänka på... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKS GB Posted December 26, 2002 Report Share Posted December 26, 2002 Max 60km/h? Ha!! Vår vagn gör 65 i femmans växel!! Hinner inte varva ur eller växla upp till sexan på Ränneslätt så 80 kan nog gå en bra dag?!?! Vagnen gör fan ont att åka i alltså, typ pajat knät på "elementet" i vänstra stridsluckan vid "lite" snabb körning i terräng. Dock imponerad på 401:ans terrängframkomlighet - Kan du gå där kan du köra där! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dobberman Posted December 27, 2002 Report Share Posted December 27, 2002 En av de trevligaste varianter som finns av MT-LB. "Combat engineer vehicle" med dubbel 23 mm lvkanon samt 7.62 ksp. Samt kan ta 8 soldater förutom 3 av besättningsmännen. Något för Ing 2 detta. Jag har ett minne av att viss Ing-personal på Forumet redan sågat 401.an Utan tvekan den fulaste bandlådan i bruk alla fall Har även hört att Ingförbanden gladeligen skiter i att transporteras i "splitterskydd" om valet står mellan 206:an och 401:an.......... Som sagt...hörsägen men alla fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nemesis devina Posted December 27, 2002 Report Share Posted December 27, 2002 jorå knäskydd hanskar o hjälm är jhu att rekomendera kanske ett rumpskydd också. då våran tropc lyckades ramla ner i luckan o blev liggandes på golvet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts