Fkflax Posted October 6, 2006 Report Share Posted October 6, 2006 Jag vill göra lumpen men går runt i kvinnokläder dagligdags. Vad kommer befälen anse om det?vad säger uniformsreglementet? Hade Ni några transsexuella på eran lucka och i så fall hur uppfattades det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted October 6, 2006 Report Share Posted October 6, 2006 Trolla kan du göra på andra ställen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skyttegruppbefäl Posted October 6, 2006 Report Share Posted October 6, 2006 Jag vill göra lumpen men går runt i kvinnokläder dagligdags. Vad kommer befälen anse om det?vad säger uniformsreglementet? Hade Ni några transsexuella på eran lucka och i så fall hur uppfattades det? Tror nog du får rätta dig i ledet med dem som har herr kläder, men fråga dina befäl... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted October 6, 2006 Forumsledning Report Share Posted October 6, 2006 Jag vill göra lumpen men går runt i kvinnokläder dagligdags. Vad kommer befälen anse om det?vad säger uniformsreglementet? Hade Ni några transsexuella på eran lucka och i så fall hur uppfattades det? Nu vet jag inte om jag hänger med på vad du menar.. men det finns inga speciella "kvinnofältuniformer" alla bär likadant oavsett kön. Det enda som skiljer är underkläder som även där bärs det lika, bortsett från att tjejer har får ett bidrag för att kunna köpa egna underkläder som sportbh motsv. Vad du bär utanför tjänsten har inte FM med att göra, i princip. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted October 6, 2006 Report Share Posted October 6, 2006 Nu vet jag inte om jag hänger med på vad du menar.. men det finns inga speciella "kvinnofältuniformer" alla bär likadant oavsett kön. Det enda som skiljer är underkläder som även där bärs det lika, bortsett från att tjejer har får ett bidrag för att kunna köpa egna underkläder som sportbh motsv. Vad du bär utanför tjänsten har inte FM med att göra, i princip. Enda som kan skilja är väl permisuniform? Fast det kanske inte används nuförtiden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted October 6, 2006 Forumsledning Report Share Posted October 6, 2006 Det är inte särskilt vanligt med transvestiter och transsexuella i Försvarsmakten, dock finns det några få. Tag kontakt med organisationen HoF Homo, Bi och Transexuella i Försvarsmakten. http://www.hof.org.se Kolla även in Alexandras Blogg/hemsida. Alexandra är en transsexuell officerare som jag även tror kan hjälpa dig med svar på dina frågor. http://www.alexandra.st/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted October 7, 2006 Forumsledning Report Share Posted October 7, 2006 Nu vet jag inte om jag hänger med på vad du menar.. men det finns inga speciella "kvinnofältuniformer" alla bär likadant oavsett kön. Det enda som skiljer är underkläder som även där bärs det lika, bortsett från att tjejer har får ett bidrag för att kunna köpa egna underkläder som sportbh motsv. Vad du bär utanför tjänsten har inte FM med att göra, i princip. Enda som kan skilja är väl permisuniform? Fast det kanske inte används nuförtiden? Vad menar du skulle skilja där ? Det enda jag vet är byxorna finns i kvinnomodell där de är lite bredare på vissa ställen och smalare på andra och lite kortare, men för det otränade ögat ser dom likadana ut. Dessutom tvivlar jag på att vpl får ut dom, tror dom är dedikerade till anställd personal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
imint Posted October 7, 2006 Report Share Posted October 7, 2006 Nu vet jag inte om jag hänger med på vad du menar.. men det finns inga speciella "kvinnofältuniformer" alla bär likadant oavsett kön. Det enda som skiljer är underkläder som även där bärs det lika, bortsett från att tjejer har får ett bidrag för att kunna köpa egna underkläder som sportbh motsv. Vad du bär utanför tjänsten har inte FM med att göra, i princip. Enda som kan skilja är väl permisuniform? Fast det kanske inte används nuförtiden? Vad menar du skulle skilja där ? Det enda jag vet är byxorna finns i kvinnomodell där de är lite bredare på vissa ställen och smalare på andra och lite kortare, men för det otränade ögat ser dom likadana ut. Dessutom tvivlar jag på att vpl får ut dom, tror dom är dedikerade till anställd personal. Vet inte hur det är med de andra vapenslagen men FV har i alla fall en kjol till det blå. Hur aktuellt det är fär vpl har jag ingen aning om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richie_3000 Posted October 7, 2006 Report Share Posted October 7, 2006 (edited) Under min tid på F20 / LSS jobbade där iaf två transsexuella befäl, den ena har jag för mig satt på OPIL å den andra minns jag inte, men dem satt iaf varje dag i matsalen med kvinnligt långt "borstat" hår i diadem eller spänne, kvinnligt sminkade och kvinnliga örhängen samt kjol till flygvapenuniformen... Sen om dem "upptäckt" sig själva före eller efter lumpen är ju också svårt att veta, men en sak är säker å det är att det iaf finns transsexuella inom FM... Edited October 7, 2006 by Richie_3000 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted October 7, 2006 Forumsledning Report Share Posted October 7, 2006 Ja pratar ví anställda är jag medveten om fler variationer såsom kjol, som bara får bäras vid enskilt uppträdande eller på order. Där finns ju byxor för gravida och även klänning, och långkjol till högtidsdräkt osv.. Men som vpl. Jag kan inte svära på att vpl är förbjudna att bära kjol men jag har inte under min tid i firman sett vpl med kjol nånsin. Kanske att Sergeanterna fått under någon högtid.. det är ju ändå M87-motsv pratar om, den bärs inte speciellt ofta, om ens någonsin för vissa förband. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psilander Posted October 7, 2006 Report Share Posted October 7, 2006 (edited) Kjol finns till kavajen, men har inte sett det på vpl, möjligtvis i FV, i flottan har man bussarong och blåkrage som värnpliktig, Du får läsa Stigssons bok när den kommer om "P4s sexualvanor" Edited October 7, 2006 by Psilander Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yossarian Posted October 7, 2006 Report Share Posted October 7, 2006 Ja pratar ví anställda är jag medveten om fler variationer såsom kjol, som bara får bäras vid enskilt uppträdande eller på order.Där finns ju byxor för gravida och även klänning, och långkjol till högtidsdräkt osv.. Men som vpl. Jag kan inte svära på att vpl är förbjudna att bära kjol men jag har inte under min tid i firman sett vpl med kjol nånsin. Kanske att Sergeanterna fått under någon högtid.. det är ju ändå M87-motsv pratar om, den bärs inte speciellt ofta, om ens någonsin för vissa förband. De tjejer jag gjorde lumpen med bar kjol till m/87 vid festligare tillfällen som ÖB-besök och examen/anhörigdag. Men vid normal tjänst hade de för det mesta byxor till den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted October 7, 2006 Forumsledning Report Share Posted October 7, 2006 ok.. där ser man. FV "ickefält"-förband kanske har lite sånt då. ..typiskt FV alltid märka ut sig. :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yossarian Posted October 7, 2006 Report Share Posted October 7, 2006 ok.. där ser man. FV "ickefält"-förband kanske har lite sånt då. ..typiskt FV alltid märka ut sig. :P Och så är FV mer av en klädstil än en förvarsgren också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
imint Posted October 7, 2006 Report Share Posted October 7, 2006 ok.. där ser man. FV "ickefält"-förband kanske har lite sånt då. ..typiskt FV alltid märka ut sig. :P Och så är FV mer av en klädstil än en förvarsgren också FV är mer en livsstil. Om basen blir anfallen, sök skydd tills militär hjälp(armén)anländer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yossarian Posted October 8, 2006 Report Share Posted October 8, 2006 FV är mer en livsstil. Om basen blir anfallen, sök skydd tills militär hjälp(armén)anländer Hehe, det har jag faktiskt läst i nåt gammalt reglemente eller motsvarande nån gång. "Basförbandet ska kunna skydda flygbasen tills militära förband anländer." :P Men nog med OT nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SweMedic Posted October 8, 2006 Report Share Posted October 8, 2006 Trolla kan du göra på andra ställen.. Vad menar du? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Posted October 8, 2006 Report Share Posted October 8, 2006 [OT] @SweMedic: Troll [/OT] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SweMedic Posted October 8, 2006 Report Share Posted October 8, 2006 [OT]@SweMedic: Troll [/OT] Alltid lär man sig ngt nytt, tack andreas. SLUT, OT. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts