Jump to content

FVRF-U

Danielsson

Recommended Posts

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Jag är med på F17. Lk elev.

Vi ska dock ligga innomhus pga vårat arbete... Bara GK och FK som röjer i skogen för att få fältvana

IK är med er för att deras kurs går ut på att utbilda er.

Vi sitter lektionssalen och snackar psykologi B-)

Edited by J.Nilsson

Jag är med på F17. Lk elev.

Vi ska dock ligga innomhus pga vårat arbete... Bara GK och FK som röjer i skogen för att få fältvana

IK är med er för att deras kurs går ut på att utbilda er.

Vi sitter lektionssalen och snackar psykologi :banana

haha jo eller är det för att ni är rädda för lite kyla? Nej skämt åsido. Jag är GK funderar på SK.. då när man är i SK så kör man ju FK utbildningen och sen när man är tillbaks i Årsutbildningen så är man LK :lala:

Vilken buss ska du åka? kanske träffas? (även om du är LK)

LK: Vapenträning Ak4-5 (4an för HVu 5an för FVRF väL?)

Ja det är Sommarkurs och VK är Vinterkurs osv osv osv :happy:

Förlåt om inte ni visste det men bland dom jag känner använder vi dessa förkortningar då blir det att man skriver dom med även om vissa som aldrig hört talas om sommarkurs blir lite sådär paffa när man står o snackar *kod* enligt dom.

Hmm, tja, jag hade nog kunnat komma på det om jag hade tänkt till lite mer.

Din mening där är för övrigt närmast kod med sin totala brist på interpunktion. ;)

.... Vadå kan du inte hålla andan så länge ?!!? haha nej men jag var jädrit trött. Hade precis kört 3 mil och sen duschat sen satte jag mig o kolla igenom SoldF och såg att någon skrivit nått, då är man lite vårdslös efter ett litet pass.

Går du SK1 som är för 15-16åringar så hamnar du i FK. Om du går SK2 för 17-uppåt så hamnar du i LK.

Enligt schema skall vi inte ha skytte nästa helg men inom samarbetet FU-Blekinge tror jag att all skytte med automatvapen bedrivs med AK5.

Jag tar inte buss. Jag åker med Kadett A,

(PS) Jaq och de andra LK eleverna har frusit våran tid. Det är hela syftet med GK och FK att jaga granris. Vi har andra prioriteringa i våran kursplan. Men vi ska iaf ta oss ett dopp i havet. ,O

Går du SK1 som är för 15-16åringar så hamnar du i FK. Om du går SK2 för 17-uppåt så hamnar du i LK.

Enligt schema skall vi inte ha skytte nästa helg men inom samarbetet FU-Blekinge tror jag att all skytte med automatvapen bedrivs med AK5.

Jag tar inte buss. Jag åker med Kadett Ahlqvist.

(PS) Jaq och de andra LK eleverna har frusit våran tid. Det är hela syftet med GK och FK att jaga granris. Vi har andra prioriteringa i våran kursplan. Men vi ska iaf ta oss ett dopp i havet. :D

Kdt.AHL!?! Hur känner du han? Eller är han bara snäll nog?

Jag känner honom inte privat. Men jag och han har tex varit i stockholm på ungdomsstämman tilsammans.

Eftersom vi fick lite närkontakt där så erbjöd han att jag kunde hoppa på i Halmstad eftersom han själv kör därifrån.

Nu har det blivit ett par till som åker med. Vi är 3-4 stk som åker med Ahl.

(PS) Innerst inne är han en mjukis

Jag känner honom inte privat. Men jag och han har tex varit i stockholm på ungdomsstämman tilsammans.

Eftersom vi fick lite närkontakt där så erbjöd han att jag kunde hoppa på i Halmstad eftersom han själv kör därifrån.

Nu har det blivit ett par till som åker med. Vi är 3-4 stk som åker med Ahl.

(PS) Innerst inne är han en mjukis

hahaha Jag har tyckt att han alltid har varit en Mjukis... No offense dock. Man har ju inte lika hög respekt för han som man har för vår Sgt.Ph och E. Dom 2 är skräckinjagande.

Har ingen dirrekt upfattning om de 2. har dock alltid tyckt att Sgt. E. är lite märklig.

Men som jag tycker att jag har märkt så är det smånissarna som helatiden skal höras och synas medan hårdingarna med jägartjänst och härdat skinn är lite coolare.

Lite chiwawa effekt. (Eller hur man nu stavar det)

Har ingen dirrekt upfattning om de 2. har dock alltid tyckt att Sgt. Ekblom är lite märklig.

Men som jag tycker att jag har märkt så är det smånissarna som helatiden skal höras och synas medan hårdingarna med jägartjänst och härdat skinn är lite coolare.

Sgt. E. är märklig och förvirrad.

Lite synd att det inte är någon is än så länge så det blir isvaks bad. Men jag ser fram emot v.4, och sen så ska jag på VK v.8 :):D

Edit* VIPER_FE va heter du?

Edited by Kimster

Har ingen dirrekt upfattning om de 2. har dock alltid tyckt att Sgt. Ekblom är lite märklig.

Sgt. Ekblom är märklig och förvirrad.

Lite synd att det inte är någon is än så länge så det blir isvaks bad. Men jag ser fram emot v.4, och sen så ska jag på VK v.8 :rolleyes::)

Edit* VIPER_FE va heter du?

Jag heter Fredrik Engberg //GK.

Du då? Danielsson? förnamn? För har ej koll på allas efternamn än. E. är en liten konstig prick ja. Men ändå. Tvivlar inte på att han kan sitt jobb och att han i strid skulle hålla sig lugn och vara en bra ledare. Men han kan ju va lite snällare han spelar över rollen som Sgt för oss Ungdomar. Vi är inga jädra Jägare än som han verkar tro.

Edited by Kimster