Danielsson Posted September 25, 2006 Report Share Posted September 25, 2006 Finns de nårra från FVRF-U här? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beafer Posted September 25, 2006 Report Share Posted September 25, 2006 Japp, är LK eller IK eller något i Bergslagen. Vi tillhör F7. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest koenigsegg88 Posted September 26, 2006 Report Share Posted September 26, 2006 Jasså skoog, vem är du ? Jag tillhör också F7 såtenäs ses i helgen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beafer Posted September 26, 2006 Report Share Posted September 26, 2006 Tyvärr inte, jag ska på en annan övning med HV. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arvid_eriksson Posted September 30, 2006 Report Share Posted September 30, 2006 vad är FVRF för nån ungdomsorganisation egentligen har inte hört talas om det förr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KD803 Posted September 30, 2006 Report Share Posted September 30, 2006 vad är FVRF för nån ungdomsorganisation egentligen har inte hört talas om det förr FVRF... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danielsson Posted October 8, 2006 Author Report Share Posted October 8, 2006 Ingen som tillhör F-17? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
coolhand Posted October 8, 2006 Report Share Posted October 8, 2006 Ingen som tillhör F-17? Gjorde det for 10+ ar sedan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted October 11, 2006 Report Share Posted October 11, 2006 Jag vill ha tillbaks gamla goa F-15 och AttackViggen.. Guu va mysigt. Men nu bor jag för långt bort från någon flottilj så jag kan inte vara medlem.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viper_FE Posted November 19, 2006 Report Share Posted November 19, 2006 (edited) Ingen som tillhör F-17? Jo jag är där.. ska börja nu den 24 ska bli kul Edited November 20, 2006 by Viper_FE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viper_FE Posted November 28, 2006 Report Share Posted November 28, 2006 mm var där nu under helgen och är GK på F17 jättekul är det Nästa gång (V.4) är det Isvak och Förläggning under bar himmel som gäller Någon annan här som är med på F17? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
J.Nilsson Posted January 14, 2007 Report Share Posted January 14, 2007 (edited) Jag är med på F17. Lk elev. Vi ska dock ligga innomhus pga vårat arbete... Bara GK och FK som röjer i skogen för att få fältvana IK är med er för att deras kurs går ut på att utbilda er. Vi sitter lektionssalen och snackar psykologi Edited January 14, 2007 by J.Nilsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viper_FE Posted January 17, 2007 Report Share Posted January 17, 2007 Jag är med på F17. Lk elev.Vi ska dock ligga innomhus pga vårat arbete... Bara GK och FK som röjer i skogen för att få fältvana IK är med er för att deras kurs går ut på att utbilda er. Vi sitter lektionssalen och snackar psykologi haha jo eller är det för att ni är rädda för lite kyla? Nej skämt åsido. Jag är GK funderar på SK.. då när man är i SK så kör man ju FK utbildningen och sen när man är tillbaks i Årsutbildningen så är man LK Vilken buss ska du åka? kanske träffas? (även om du är LK) LK: Vapenträning Ak4-5 (4an för HVu 5an för FVRF väL?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beafer Posted January 17, 2007 Report Share Posted January 17, 2007 @ Viper Vad är SK för kurs? Det låter slugt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinceres Posted January 18, 2007 Report Share Posted January 18, 2007 sommar kurs? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viper_FE Posted January 19, 2007 Report Share Posted January 19, 2007 Ja det är Sommarkurs och VK är Vinterkurs osv osv osv Förlåt om inte ni visste det men bland dom jag känner använder vi dessa förkortningar då blir det att man skriver dom med även om vissa som aldrig hört talas om sommarkurs blir lite sådär paffa när man står o snackar *kod* enligt dom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beafer Posted January 19, 2007 Report Share Posted January 19, 2007 Hmm, tja, jag hade nog kunnat komma på det om jag hade tänkt till lite mer. Din mening där är för övrigt närmast kod med sin totala brist på interpunktion. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viper_FE Posted January 19, 2007 Report Share Posted January 19, 2007 Hmm, tja, jag hade nog kunnat komma på det om jag hade tänkt till lite mer. Din mening där är för övrigt närmast kod med sin totala brist på interpunktion. ;) .... Vadå kan du inte hålla andan så länge ?!!? haha nej men jag var jädrit trött. Hade precis kört 3 mil och sen duschat sen satte jag mig o kolla igenom SoldF och såg att någon skrivit nått, då är man lite vårdslös efter ett litet pass. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
J.Nilsson Posted January 19, 2007 Report Share Posted January 19, 2007 Går du SK1 som är för 15-16åringar så hamnar du i FK. Om du går SK2 för 17-uppåt så hamnar du i LK. Enligt schema skall vi inte ha skytte nästa helg men inom samarbetet FU-Blekinge tror jag att all skytte med automatvapen bedrivs med AK5. Jag tar inte buss. Jag åker med Kadett A, (PS) Jaq och de andra LK eleverna har frusit våran tid. Det är hela syftet med GK och FK att jaga granris. Vi har andra prioriteringa i våran kursplan. Men vi ska iaf ta oss ett dopp i havet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viper_FE Posted January 19, 2007 Report Share Posted January 19, 2007 Går du SK1 som är för 15-16åringar så hamnar du i FK. Om du går SK2 för 17-uppåt så hamnar du i LK.Enligt schema skall vi inte ha skytte nästa helg men inom samarbetet FU-Blekinge tror jag att all skytte med automatvapen bedrivs med AK5. Jag tar inte buss. Jag åker med Kadett Ahlqvist. (PS) Jaq och de andra LK eleverna har frusit våran tid. Det är hela syftet med GK och FK att jaga granris. Vi har andra prioriteringa i våran kursplan. Men vi ska iaf ta oss ett dopp i havet. Kdt.AHL!?! Hur känner du han? Eller är han bara snäll nog? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
J.Nilsson Posted January 20, 2007 Report Share Posted January 20, 2007 Jag känner honom inte privat. Men jag och han har tex varit i stockholm på ungdomsstämman tilsammans. Eftersom vi fick lite närkontakt där så erbjöd han att jag kunde hoppa på i Halmstad eftersom han själv kör därifrån. Nu har det blivit ett par till som åker med. Vi är 3-4 stk som åker med Ahl. (PS) Innerst inne är han en mjukis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viper_FE Posted January 21, 2007 Report Share Posted January 21, 2007 Jag känner honom inte privat. Men jag och han har tex varit i stockholm på ungdomsstämman tilsammans.Eftersom vi fick lite närkontakt där så erbjöd han att jag kunde hoppa på i Halmstad eftersom han själv kör därifrån. Nu har det blivit ett par till som åker med. Vi är 3-4 stk som åker med Ahl. (PS) Innerst inne är han en mjukis hahaha Jag har tyckt att han alltid har varit en Mjukis... No offense dock. Man har ju inte lika hög respekt för han som man har för vår Sgt.Ph och E. Dom 2 är skräckinjagande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
J.Nilsson Posted January 21, 2007 Report Share Posted January 21, 2007 Har ingen dirrekt upfattning om de 2. har dock alltid tyckt att Sgt. E. är lite märklig. Men som jag tycker att jag har märkt så är det smånissarna som helatiden skal höras och synas medan hårdingarna med jägartjänst och härdat skinn är lite coolare. Lite chiwawa effekt. (Eller hur man nu stavar det) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danielsson Posted January 21, 2007 Author Report Share Posted January 21, 2007 (edited) Har ingen dirrekt upfattning om de 2. har dock alltid tyckt att Sgt. Ekblom är lite märklig.Men som jag tycker att jag har märkt så är det smånissarna som helatiden skal höras och synas medan hårdingarna med jägartjänst och härdat skinn är lite coolare. Lite chiwawa effekt. (Eller hur man nu stavar det) Sgt. E. är märklig och förvirrad. Lite synd att det inte är någon is än så länge så det blir isvaks bad. Men jag ser fram emot v.4, och sen så ska jag på VK v.8 Edit* VIPER_FE va heter du? Edited January 28, 2007 by Kimster Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viper_FE Posted January 26, 2007 Report Share Posted January 26, 2007 (edited) Har ingen dirrekt upfattning om de 2. har dock alltid tyckt att Sgt. Ekblom är lite märklig.Men som jag tycker att jag har märkt så är det smånissarna som helatiden skal höras och synas medan hårdingarna med jägartjänst och härdat skinn är lite coolare. Lite chiwawa effekt. (Eller hur man nu stavar det) Sgt. Ekblom är märklig och förvirrad. Lite synd att det inte är någon is än så länge så det blir isvaks bad. Men jag ser fram emot v.4, och sen så ska jag på VK v.8 Edit* VIPER_FE va heter du? Jag heter Fredrik Engberg //GK. Du då? Danielsson? förnamn? För har ej koll på allas efternamn än. E. är en liten konstig prick ja. Men ändå. Tvivlar inte på att han kan sitt jobb och att han i strid skulle hålla sig lugn och vara en bra ledare. Men han kan ju va lite snällare han spelar över rollen som Sgt för oss Ungdomar. Vi är inga jädra Jägare än som han verkar tro. Edited January 28, 2007 by Kimster Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danielsson Posted January 26, 2007 Author Report Share Posted January 26, 2007 Iof så går jag Fk, Krisftoffer Daielsson. Känner du Löfgren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viper_FE Posted January 26, 2007 Report Share Posted January 26, 2007 Iof så går jag Fk, Krisftoffer Daielsson. Känner du Löfgren? Känner igen namnet... Men kan inte direkt placera det med ett ansikte. Men ja jag känner till denne. Vi möts ikväll kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted January 28, 2007 Forumsledning Report Share Posted January 28, 2007 Då skippar vi namngiveriet på folk som inte godkänt det, alltså Inga namn utan tillstånd från personen ni nämner. / BlåGul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danielsson Posted January 28, 2007 Author Report Share Posted January 28, 2007 (edited) Ursäkta. Viper_FE, vilket tält låg du i? Edited January 28, 2007 by Danielsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viper_FE Posted January 29, 2007 Report Share Posted January 29, 2007 Sorry kimster... Jag var i Tältlag 4. Du låg i ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts