HvPrsk Posted July 22, 2002 Report Posted July 22, 2002 Kolla in den här: http://www.gunblast.com/50Beowulf.htm Quote
dysse Posted July 22, 2002 Report Posted July 22, 2002 Kolla in den här: http://www.gunblast.com/50Beowulf.htm Sir, can i please have one? Quote
Ing Posted July 22, 2002 Report Posted July 22, 2002 Oj. (Mag. i mod AK5.) Det där med allt snack om kalibrar.. hehe. Den här var fräck. Men ett 30-skottsmag rymmer bara 12 sådana där bulor. =) Quote
roninn Posted July 22, 2002 Report Posted July 22, 2002 Genomslag i en 25 cm tjock stolpe SATAN !!!!!. Kaliber .50 med semiauto och träffsäker upp till några hundra meter, inte illa. Trots mitt ogillande för "stopping power" måste jag nog erkänna att det där geväret har nog med anslagsenergi för att få de flesta att svaja vid träff. Och om inte är det ju bara att skjuta igen och igen och igen. Quote
Guest Posted July 22, 2002 Report Posted July 22, 2002 Wow...that's pretty cool, eh..!! Fan, nu börjar vi komma nån vart! Kicka ut de mesiga 5,56'orna och floffa in de här istället!! Yeah! =) Quote
Guest Posted July 22, 2002 Report Posted July 22, 2002 Håller med Ing... Oj Skulle vara intressant att få prova bössan Quote
SADDO Posted July 23, 2002 Report Posted July 23, 2002 Ja vad ska man säga, 20-25 grams kula i 600 m/s. ca 4500 joule. Vill inte få en sån på mig ens med dubbla skyddsvästar och trauma-plattor.....Kanske om jag satt i en strv......Nä det vete fan....... Danne Quote
Mojo Posted July 24, 2002 Report Posted July 24, 2002 blir lite tungt att bära med sig, om man skall ha motsvarande mängd am som till 5.56. eller vad tror ni? Fast det är klart, när en grupp börjar spela med 50 cal i karbinerna så blir nog fi på andra sidan lite spak. Jag skulle vilja borra om min ak till det. Om inte annat är det en schysst k*kförlängare Quote
Guest Posted July 26, 2002 Report Posted July 26, 2002 Äh! Fjoll! FM borde ta och byta ut AKn och glocken mot de häringa! Nu behövs det bara att någon uppfinner dem också... Men å jaga val duger den nog till. (Att använda knapparna funkar fan inte för mig, så det blir en klipp-och-klistra. Håll till godo, bilderna är längdt ner på sidan) http://www.geocities.com/landofsnipers/wea...arrett82ENG.htm Quote
Guest Posted July 31, 2002 Report Posted July 31, 2002 Ehhh Bäste Herr "kommer få tönt tjänst". jag vet inte hur mycket du har skjutit i dit liv? Men om du står på skjutvallen i ja t.e.x Kungsängen och brukar ett sådant "as" till bössa, får du p.g.a det lilla fenomen som vi kallar rekyl, hämta ditt axelparti i Årjäng "Värmland". Nej vafn det räcker med en hederlig gammal Ak4 för min del. :cool: Quote
Guest Lord Good Posted August 1, 2002 Report Posted August 1, 2002 http://www.geocities.com/landofsnipers/wea...arrett82ENG.htm Kolla in pickan längst ner till höger! Quote
The Swede Posted August 1, 2002 Report Posted August 1, 2002 Tror jag ska flytta till norge och gå med i hemvärnet där istället. :( Bilden kommer från samma sida som Lord Good länkade till. The Swede Quote
Guest MC_J Posted August 1, 2002 Report Posted August 1, 2002 Heh, man lär ju ha en handled som är lika grov som låret för att kunna skjuta en pistol i .50BMG "En fältjägare fryser inte, han skakar av glädje." Quote
Guest Posted August 1, 2002 Report Posted August 1, 2002 Det motverkar liksom syftet om man är tvungen att medföra Tripod till pistol. Då jag är ny till detta forum, så därför tänker jag trampa i klaveret/dragspelet/brevlådan... och skylla på mindre vetande. Vem var/är denna "Braveheart" och värför är han så kontroversiell? Iochmed att jag inte vet detta får jag inte riktigt koll på dom underliggande toner som förs här ibland. Hoppas att jag inte trampade ngn på tårna nu, i så fall sorry. Quote
Guest Posted August 8, 2002 Report Posted August 8, 2002 Bilden kommer från samma sida som Lord Good länkade till. Å nä! Äras den som äras bör!!! ;) Quote
Guest Posted August 8, 2002 Report Posted August 8, 2002 ...om du står på skjutvallen i ja t.e.x Kungsängenoch brukar ett sådant "as" till bössa, får du p.g.a det lilla fenomen som vi kallar rekyl, hämta ditt axelparti i Årjäng "Värmland". Ja, då kan du ju tänka dig hur den andra killen kommer se ut! Att du inte förstod att det var ett skämt talar för sig själv. Quote
Guest Posted August 15, 2002 Report Posted August 15, 2002 :0 Ojdå "känsligt visst". Eld och rörelse?? Visst poäng för eld.. Men tror att rörelse inte är vad denna kaliber står för.. Men det är klart att det är onödigt att" dubbeltappa" med dylikt vapen.... Quote
Recommended Posts