ollevarm Posted August 9, 2006 Report Share Posted August 9, 2006 Vad vill ni då att de skall spela på din begravning? Jag hittade min låt idag Allison Crowe Rufus Wainwright Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slöbevakarn Posted August 9, 2006 Report Share Posted August 9, 2006 Monty Python - Always look on the bright side of life Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kanna Posted August 9, 2006 Report Share Posted August 9, 2006 Moby - When it's cold I'd like to die Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Wilhelm Posted August 9, 2006 Report Share Posted August 9, 2006 "Hells bells" eller "Highway to hell"- ACDC Skämt åsido, på min fars begravning spelade vi "I´m sailing" och "Öpna landskap". De var mycket passande. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr. T-68 Posted August 9, 2006 Report Share Posted August 9, 2006 Jag har en kompis som beställt "bury me deep" med sisters of mercy. Detta gjorde för 15 år sedan och han håller fortfarande fast vid det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
109 Eken Posted August 9, 2006 Report Share Posted August 9, 2006 "Hells bells" eller "Highway to hell"- ACDC Du kanske ska helgardera med "Stairway to heaven" för att hålla båda dörrarna öppna :P "Another one bites the dust" ska de få spela på min begravning om jag nån gång gifter mig ska jag spela "Ung & kåt" - Ebba Grön Link to comment Share on other sites More sharing options...
Faers Posted August 9, 2006 Report Share Posted August 9, 2006 Get out of my way - Seether :P lätt EDIT: Rättade felstavning... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lockwed Posted August 9, 2006 Report Share Posted August 9, 2006 Sabaton - Burn your crosses. Endast för att min närdetpassarsigreligösa faster och kusiner inte ska tala om mig som om dom kände eller tyckte om mig när jag är borta och inte kan bevisa motsattsen längre Annars så skulle jag kunna tänka mig den där "thank you for the fish" som är med i liftarens guide till galaxen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schmutte Posted August 9, 2006 Report Share Posted August 9, 2006 Jag hittade min låt idag Allison Crowe Jag skulle bjuda in denna killen http://www.youtube.com/watch?v=5WeDGsORAsc Annars är låten fin med Ben nått ;) letar efter namn :P Min skulle nog vara Thirteen senses - Into the fire tror jag.. Media PLayer Real player Notera att detta bara e 30sekuders exemplar EDIT: Insåg att länken inte funka, kopiera länken och öpnna URL i spelaren Link to comment Share on other sites More sharing options...
709 Posted August 9, 2006 Report Share Posted August 9, 2006 Vad vill ni då att de skall spela på din begravning? Jag hade tänkt starta en sån här tråd, men ville inte verka konstig. Men nu finns den ju... Jag har faktiskt också Halleluja, men med Jeff Buckley (fast det ska vara den som spelas i The OC) Jeff Buckley - Hallelujah Johnny Cash - Hurt - säckpipa givetvis Motörhead - Ace of Spades sen för att folk inte ska deppa ihop: Katrina and the Waves - Walking on sunshine..... Vem f-n som ska komma och lyssna på det är ju en annan femma.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schmutte Posted August 9, 2006 Report Share Posted August 9, 2006 ;) Vad vill ni då att de skall spela på din begravning? Jag har faktiskt också Halleluja, men med Jeff Buckley Det var den jag menade fast det vart lite fel, har ändå en bättre verision Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted August 9, 2006 Report Share Posted August 9, 2006 "Highway to hell"- ACDC Bör man inte spela den när man gifter sig istället? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubba Posted August 9, 2006 Report Share Posted August 9, 2006 Vad vill ni då att de skall spela på din begravning? Jag vill (traditionellt och kasnke tråkigt nog) ha psalmen "härlig är jorden", då den betyder gasnka mycket för mig. Jag hade den på min konfirmation, jag spelade den i kyrkan på blockflöjt när min favoritlärare dog i cancer och det är en fin psalm. Den psalmen betyder som sagt allså väldigt mycket för mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Wilhelm Posted August 9, 2006 Report Share Posted August 9, 2006 "Highway to hell"- ACDC Bör man inte spela den när man gifter sig istället? Körde postbil i min ungdom, kom insladdande på ålderdomshemmets grusgård med "Highway to hell" på högsta. Gamlingarna insåg nog inte ironin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted August 10, 2006 Report Share Posted August 10, 2006 Lillebror Söderlund -Kavaljersvisan Lars Demian - På den andra sidan /martinator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Private Haze Posted August 10, 2006 Report Share Posted August 10, 2006 Carry me home - The Hellacopters Men om mina föräldrar fortfarande är i livet lär de väl sätta stop för det hela med hänvisning att man inte spelar populärmusik i kyrkan och ännu mindre på begravningar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaRaven Posted August 10, 2006 Report Share Posted August 10, 2006 Scooter - Weekend... Varför inte avsluta det hela på samma sätt som man levt, med en fet fest ;) Bara en mindre som super på begravningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted August 10, 2006 Forumsledning Report Share Posted August 10, 2006 Metallica - To live is to die http://www.youtube.com/watch?v=0MqjGC4Yi4M Men det kanske blir för dyrt när Metallica skall ha in hiskeliga summor i STIM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paperboy Posted August 10, 2006 Report Share Posted August 10, 2006 Jean Michel Jarré: "The Emigrant" Link to comment Share on other sites More sharing options...
sleget Posted August 10, 2006 Report Share Posted August 10, 2006 Imperiet - Fredmans epistel 81 "Märk hur vår skugga". Meat Loaf - Bat Out of Hell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bushi LG Posted August 11, 2006 Report Share Posted August 11, 2006 Lite undrande bara över titeln på tråden "Om ni dör?" Vem skall INTE dö? Det borde väl rimligtvis heta "NÄR ni dör?" ... messerschmitt... Och Näe... jag har inte funderat så långt än. Det har funnits ett antal passande låtar genom livets gång men att bestämma det nu... det har inte gått... Tears in heaven med Clapton kanske...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinceres Posted August 11, 2006 Report Share Posted August 11, 2006 möpar, mipar dör väl inte? de åker väl bara ner till helvetet och omgrupperar Link to comment Share on other sites More sharing options...
pappa6116 Posted August 11, 2006 Report Share Posted August 11, 2006 Emmylou Harris - Here There And Everywhere Rosie Thomas - Farewell Albinoni - Adagio (för orgel och stråkar) Air - Bach Leaving on a jetplane, yxa som man är Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spett och slägga Posted August 14, 2006 Report Share Posted August 14, 2006 När vi begravde morsan blev det mormor som valde "Bridge over truble waters", den passade kanon på orgel. Själv har jag inte tänkt på vilken låt jag skulle valt, jag kanske är en dålig Dj.. When the saints goes marchin´ on? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kölsvinet Posted August 14, 2006 Report Share Posted August 14, 2006 BKO - Dansa på min grav /M Link to comment Share on other sites More sharing options...
DennisMan Posted August 14, 2006 Report Share Posted August 14, 2006 alt Johnny Cash & Dave matthews - For You Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lekhunden Posted August 14, 2006 Report Share Posted August 14, 2006 Top Gun Theme .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
falken_ Posted August 14, 2006 Report Share Posted August 14, 2006 Monty Python - Always look on the bright side of life .. och! Johnny Cash - I wont back down Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gator Posted August 14, 2006 Report Share Posted August 14, 2006 Peter Gabriel - "Mercy Street" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bappelsinmannen Posted August 15, 2006 Report Share Posted August 15, 2006 Häng Gud med Ebba Grön Whiter shade of Pale, och sen skulle jag nog vilja ha Over the hills med Gary Moore. //Nisse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.