Jump to content

Gymmet @ P7 (Revingehed)?


Recommended Posts

Hur är gymmet borta på P7?

 

Planerat (i alla fall) att fortsätta med träningen, blir förmodligen inte lika ofta, men något i alla fall.

Finns det möjlighet att köra marklyft, knäböj och bänk? Finns där magnesium att tillgå? Är där i regel mycket folk som tränar där?

 

Vanligt med att folk tar kostillskott? Tänkte plocka med lite proteinpulver för att hålla proteinintaget lite högre, så kanske man kan bevara lite av sin styrka =)

 

 

/Björn

Link to comment
Share on other sites

  • BlåGul -1
Ska du rycka in där så skit i allt knarkskit/linande. Blir du svagare av lumpen så ajaj. Annars så finns det både hela forum och trådar om detta. Sök.
Vad pratar du om?
Link to comment
Share on other sites

Sorry Ing :Malaj: Inte meningen. Tänkte lite för mkt på personliga åsikter om olika kostintag. Men det finns väl dock trådar om detta?
Skulle det anses som något negativt att inta extra mänger av näring när man ligger i lumpen?

 

Skulle säga att det snarare är något positivt än tvärtom.

Link to comment
Share on other sites

Njää inte så. Liksom, då förtjänar man det inte på riktigt samma sätt som om man faktiskt jobbat sig till det med mkt mat och träning. Visst träna mkt får man ju ändå, dte nekar jag inte till!

 

Men jag anser det vara hokuspokus och det finns en fin liten ramsa som säger ngt bra:

 

"Mycket fys och mycket mat

Gör mig till en stark soldat" :P

 

ta det med en klackspark bara min åsikt

Link to comment
Share on other sites

Njää inte så. Liksom, då förtjänar man det inte på riktigt samma sätt som om man faktiskt jobbat sig till det med mkt mat och träning. Visst träna mkt får man ju ändå, dte nekar jag inte till!

 

Men jag anser det vara hokuspokus och det finns en fin liten ramsa som säger ngt bra:

 

"Mycket fys och mycket mat

Gör mig till en stark soldat" :P

 

ta det med en klackspark bara min åsikt

 

I lumpen gör man saker som ger en uthållig styrka/muskler som inte syns. Bjorned försöker biffa till sig och få synliga muskler.

 

En köttbit på 100g innehåller ca 20g protein. 100gr proteinpulver innehåller ca 80g protein. Vill man bygga muskler så ska man ligga på 2g (eller mer) protein per kilo och dag. You do the math...

Link to comment
Share on other sites

Njää inte så. Liksom, då förtjänar man det inte på riktigt samma sätt som om man faktiskt jobbat sig till det med mkt mat och träning. Visst träna mkt får man ju ändå, dte nekar jag inte till!

 

Men jag anser det vara hokuspokus och det finns en fin liten ramsa som säger ngt bra:

 

"Mycket fys och mycket mat

Gör mig till en stark soldat" :P

 

ta det med en klackspark bara min åsikt

 

I lumpen gör man saker som ger en uthållig styrka/muskler som inte syns. Bjorned försöker biffa till sig och få synliga muskler.

 

En köttbit på 100g innehåller ca 20g protein. 100gr proteinpulver innehåller ca 80g protein. Vill man bygga muskler så ska man ligga på 2g (eller mer) protein per kilo och dag. You do the math...

Inte ute efter volym utan styrka. Visst kan man äta sig till tillräckligt med protein också, men då gäller det att man har källor som är magra, tror inte man erbjuds sådana i lumpen. Känns väldigt dumt att kasta i sig nästan lika mycket fett som protein (om man ex. kollar på många köttbullar, så är andelarna nästan lika stora där). Skulle gärna käka biffar istället, men det är inte lika händigt.
Link to comment
Share on other sites

Hoppsan, det här halkade off topic.. Hjälpande hand:

 

Gymmet på P7 är imo väldigt bra, där finns betydligt mycket mer att göra än bara bänkpress.. Gott om maskiner för alla muskelgrupper jag kan komma på, och lite motionscyklar, roddmaskiner mm.

 

Kosttillskott var vanligt på mitt kompani (pansarskytte), var nog minst någon som åt det regelbundet i varje grupp. De som åt detta tränade givetvis mycket, och det var även många andra som tränade regelbundet på gymmet. Detta var förra året, men jag kan inte tänka mig att det skulle vara mindre nu, särskilt som där kommer vara mer folk på P7 iom IA06. Där finns även simbassäng, sandsäck och bastu:)

Edited by Psk-jevel
Link to comment
Share on other sites

Hoppsan, det här halkade off topic.. Hjälpande hand:

 

Gymmet på P7 är imo väldigt bra, där finns betydligt mycket mer att göra än bara bänkpress.. Gott om maskiner för alla muskelgrupper jag kan komma på, och lite motionscyklar, roddmaskiner mm.

 

Kosttillskott var vanligt på mitt kompani (pansarskytte), var nog minst någon som åt det regelbundet i varje grupp. De som åt detta tränade givetvis mycket, och det var även många andra som tränade regelbundet på gymmet. Detta var förra året, men jag kan inte tänka mig att det skulle vara mindre nu, särskilt som där kommer vara mer folk på P7 iom IA06. Där finns även simbassäng, sandsäck och bastu:)

Låter utmärkt!

 

Brukar man få trängas där inne, eller är det rymligt gym?

 

Basängen, längder då eller? Kan man alltid komma in där (förutsatt att man får tid över då)?

Link to comment
Share on other sites

Det kan bli ganska trångt med tanke på att det med IA06 finns över 800 pers som mest på P7.

Och simbassängen, jadu. Den är inte hel. Har inte varit på länge (Bor granne med P7 öppen för alla den bassängen). Synd att den inte är det :(

Link to comment
Share on other sites

Det kan bli ganska trångt med tanke på att det med IA06 finns över 800 pers som mest på P7.

Och simbassängen, jadu. Den är inte hel. Har inte varit på länge (Bor granne med P7 öppen för alla den bassängen). Synd att den inte är det :(

Menar du att simbasängen är trasig och att den har varit trasig länge. När simbasängen är hel så är den även öppen för allmänheten. Det är synd att simbasängen är trasig.???

Link to comment
Share on other sites

Guest Dolly
Hur är gymmet borta på P7?

 

Planerat (i alla fall) att fortsätta med träningen, blir förmodligen inte lika ofta, men något i alla fall.

Finns det möjlighet att köra marklyft, knäböj och bänk? Finns där magnesium att tillgå? Är där i regel mycket folk som tränar där?

 

Vanligt med att folk tar kostillskott? Tänkte plocka med lite proteinpulver för att hålla proteinintaget lite högre, så kanske man kan bevara lite av sin styrka =)

 

 

/Björn

 

 

Hej,

 

hade min utryckning i fredags den 14:e från P7 och jag vill bara säga dig..

Jag har aldrig varit med om så mycket mat vi fick där hela tiden. Visst är "kött" eller "fisk" begränsad mängd som man får men du lär aldrig gå hungrig. :lol:

 

Kosttillskott kanske vitaminer/mineraler etc men nej personligen tycker jag du får de muskler du behöver ute i det fria än i gym. Jag tänkte faktiskt gå till gym o träna men nu när jag kom hem tänker jag använda mig av naturliga medel att bygga min styrkan på än maskiner.

 

/Dolly

Link to comment
Share on other sites

Det där beror ju helt på vad man tycker om. Själv är jag en gymkille. Att bära en ryggsäck eller släpa en sten kan vara ett komplement. Brak i all ära, men en skivstång är det som bygger muskler!

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

hade min utryckning i fredags den 14:e från P7 och jag vill bara säga dig..

Jag har aldrig varit med om så mycket mat vi fick där hela tiden. Visst är "kött" eller "fisk" begränsad mängd som man får men du lär aldrig gå hungrig. :)

 

Kosttillskott kanske vitaminer/mineraler etc men nej personligen tycker jag du får de muskler du behöver ute i det fria än i gym. Jag tänkte faktiskt gå till gym o träna men nu när jag kom hem tänker jag använda mig av naturliga medel att bygga min styrkan på än maskiner.

 

/Dolly

Jag är ute efter explosiv styrka och råstyrka, det är dyrt att skaffa sig, gäller att träna mycket och länge och tillsammans med det äter ordentligt, ett större proteinintag har underlättat det något enormt för mig att utveckla sådana styrka. Att sedan behålla styrkan då man långt ifrån kan träna så ofta och heller inte äta så ofta (än om man kan äta mycket i det stora) så underlättar det också med större proteinintag för att hålla proteinbalansen åt det positiva vid varje tillfälle man får, därför proteintillskott. Samt, även då man vill hålla sig relativt lätt också och inte bli allt för tjock =)

 

 

Sedan, angånde gymmet, marklyft/knäböj? Det funkar att köra där (tänkte så att ställningen går att få tillräckligt hög för knäböj och att golvet pallar marklyft)? Sedan angånde basäng, så hade det varit super att kunna simma lite då och då, mer allsidig och skonsam träning kan jag inte komma på.

Link to comment
Share on other sites

Sedan, angånde gymmet, marklyft/knäböj? Det funkar att köra där (tänkte så att ställningen går att få tillräckligt hög för knäböj och att golvet pallar marklyft)?
Den frågan bumpar jag gärna upp. bump.gif
Link to comment
Share on other sites

Jo det ska inte vara några problem.. Lyckas du knäcka golvet blir jag imponerad, och ställningarna/maskinerna är av standardmodell som finns på vilket "riktigt" gym som helst.

 

Pumpa på bara!

PSK :banana

Låter bra. Golvet kanske inte förstörs direkt, men kör man med stålskivor mot stenhårt golv, så är det varken bra för utrustningen eller en själv =)

 

Men det ska nog bli bra, så länge man åtminstonde kan köra böj, bänk, chins och militärpress, så lär inte inte kroppen klaga =)

Link to comment
Share on other sites

Det är inga problem med marklyft, bänk mm.

golvet där du kör marklyft är förstarkt en hel del så det är ingenting som varken går i sönder eller skadar.

 

Dock så är tipset ifrån mig som också gymmade mycket innan lumpen och var om jag får säga själv ganska vältränad när jag ryckte in men i fält så får du inte den kosten i dig för att behålla musklerna så enligt min mening så är det tråkigt men sant onödig tid du lägger ner för att få styrka utan om du ska gymma så kör då hellre uthållighet så mycket som möjligt eller få upp en ordentlig kondition.

Det kommer du ha mycket mer nytta av än styrka.

Link to comment
Share on other sites

Det är inga problem med marklyft, bänk mm.

golvet där du kör marklyft är förstarkt en hel del så det är ingenting som varken går i sönder eller skadar.

 

Dock så är tipset ifrån mig som också gymmade mycket innan lumpen och var om jag får säga själv ganska vältränad när jag ryckte in men i fält så får du inte den kosten i dig för att behålla musklerna så enligt min mening så är det tråkigt men sant onödig tid du lägger ner för att få styrka utan om du ska gymma så kör då hellre uthållighet så mycket som möjligt eller få upp en ordentlig kondition.

Det kommer du ha mycket mer nytta av än styrka.

Knappast så att jag skippat konditionen tills nu. Finns bassängen tillgänglig i sammanband med att jag har tid, så kommer jag simma en del, kanske springa lite också ifall man känner att träningen man får under övningar inte är tillräcklig. Tränar man tungt och progressivt, kombinerat med kronas mat och proteinshakes, så ska det nog gå att hålla i styrkan. Även funderat på att ta med nötter för att få upp fettintaget också, samt bars som man kan käka då man är ute i fält.

 

Tunga böjar och bänkar, varvat med chins och militärpressar, ska nog gå!

Edited by Bjorned
Link to comment
Share on other sites

Det är inga problem med marklyft, bänk mm.

golvet där du kör marklyft är förstarkt en hel del så det är ingenting som varken går i sönder eller skadar.

 

Dock så är tipset ifrån mig som också gymmade mycket innan lumpen och var om jag får säga själv ganska vältränad när jag ryckte in men i fält så får du inte den kosten i dig för att behålla musklerna så enligt min mening så är det tråkigt men sant onödig tid du lägger ner för att få styrka utan om du ska gymma så kör då hellre uthållighet så mycket som möjligt eller få upp en ordentlig kondition.

Det kommer du ha mycket mer nytta av än styrka.

Knappast så att jag skippat konditionen tills nu. Finns bassängen tillgänglig i sammanband med att jag har tid, så kommer jag simma en del, kanske springa lite också ifall man känner att träningen man får under övningar inte är tillräcklig. Tränar man tungt och progressivt, kombinerat med kronas mat och proteinshakes, så ska det nog gå att hålla i styrkan. Även funderat på att ta med nötter för att få upp fettintaget också, samt bars som man kan käka då man är ute i fält.

 

Tunga böjar och bänkar, varvat med chins och militärpressar, ska nog gå!

 

 

Du kommer dock inte ha den tid/energi du kanske tror att du kommer att ha till träning av den typen du tänker dig.

Om du hamnar på skyttekompaniet så kommer du att vara i fält huvuddelen av din värnplikt, och du kommer att äta mycket Rations, alltså frystorkad mat.

 

Du kanske kommer att fixa att behålla din muskelmassa, men större killar än du har gjort lumpen på samma kompani genom tiderna och inte en enda i princip har behållit sin muskelmassa.

 

Det är lika bra att du ställer in dig mentalt på att det kan bli så även för dig.

Link to comment
Share on other sites

Det är inga problem med marklyft, bänk mm.

golvet där du kör marklyft är förstarkt en hel del så det är ingenting som varken går i sönder eller skadar.

 

Dock så är tipset ifrån mig som också gymmade mycket innan lumpen och var om jag får säga själv ganska vältränad när jag ryckte in men i fält så får du inte den kosten i dig för att behålla musklerna så enligt min mening så är det tråkigt men sant onödig tid du lägger ner för att få styrka utan om du ska gymma så kör då hellre uthållighet så mycket som möjligt eller få upp en ordentlig kondition.

Det kommer du ha mycket mer nytta av än styrka.

Knappast så att jag skippat konditionen tills nu. Finns bassängen tillgänglig i sammanband med att jag har tid, så kommer jag simma en del, kanske springa lite också ifall man känner att träningen man får under övningar inte är tillräcklig. Tränar man tungt och progressivt, kombinerat med kronas mat och proteinshakes, så ska det nog gå att hålla i styrkan. Även funderat på att ta med nötter för att få upp fettintaget också, samt bars som man kan käka då man är ute i fält.

 

Tunga böjar och bänkar, varvat med chins och militärpressar, ska nog gå!

 

 

Du kommer dock inte ha den tid/energi du kanske tror att du kommer att ha till träning av den typen du tänker dig.

Om du hamnar på skyttekompaniet så kommer du att vara i fält huvuddelen av din värnplikt, och du kommer att äta mycket Rations, alltså frystorkad mat.

 

Du kanske kommer att fixa att behålla din muskelmassa, men större killar än du har gjort lumpen på samma kompani genom tiderna och inte en enda i princip har behållit sin muskelmassa.

 

Det är lika bra att du ställer in dig mentalt på att det kan bli så även för dig.

Man får ta sig tid, träna trött går också, känns bara nästa pass super. Gainers hjälper en dessutom att hålla uppe energin.

 

Kanske inte behåller styrkan helt, men försöka hålla skadorna så små som möjligt, styrketräning hjälper en definitivt med detta, då proteinsyntesen uppregleras kraftigt av träningen, även ifall man inte äter speciellt bra, slutar man träna styrka så kommer det så klart gå helt åt skogen.

Link to comment
Share on other sites

Man får ta sig tid, träna trött går också, känns bara nästa pass super. Gainers hjälper en dessutom att hålla uppe energin.

 

Lumpen är inte som att gå i skolan, där man har en massa fritid att träna på.

Du är inte chef över dig själv när du gör lumpen. Det är inte du som avgör om du kan ta dig tid.

Du kommer att förstå vad jag menar när du har ryckt in.

 

Som sagt, gör dig själv en tjänst och ställ in dig mentalt på att du inte kommer att kunna behålla din muskelmassa under lumpen.

Link to comment
Share on other sites

Man får ta sig tid, träna trött går också, känns bara nästa pass super. Gainers hjälper en dessutom att hålla uppe energin.

 

Lumpen är inte som att gå i skolan, där man har en massa fritid att träna på.

Du är inte chef över dig själv när du gör lumpen. Det är inte du som avgör om du kan ta dig tid.

Du kommer att förstå vad jag menar när du har ryckt in.

 

Som sagt, gör dig själv en tjänst och ställ in dig mentalt på att du inte kommer att kunna behålla din muskelmassa under lumpen.

Du får fria timmar eller hur, folk säger att då gör man hellre andra saker, då menar jag, att man får ta sig tid.

 

Jag älskar att träna och gör det även då jag är trött och sliten. I vardagliga livet säger folk desamma, de har svårt att ta sig tid till träning, de är trötta efter en arbetsdag etc. Man kan alltid ta sig tid ifall man verkligen vill det. Kommer inte att släppa en massor av styrka, möjligen tappa vikt och därför förlora lite styka, men det är ytterst lite vi pratar om då.

Link to comment
Share on other sites

Man får ta sig tid, träna trött går också, känns bara nästa pass super. Gainers hjälper en dessutom att hålla uppe energin.

 

Lumpen är inte som att gå i skolan, där man har en massa fritid att träna på.

Du är inte chef över dig själv när du gör lumpen. Det är inte du som avgör om du kan ta dig tid.

Du kommer att förstå vad jag menar när du har ryckt in.

 

Som sagt, gör dig själv en tjänst och ställ in dig mentalt på att du inte kommer att kunna behålla din muskelmassa under lumpen.

Du får fria timmar eller hur, folk säger att då gör man hellre andra saker, då menar jag, att man får ta sig tid.

 

Jag älskar att träna och gör det även då jag är trött och sliten. I vardagliga livet säger folk desamma, de har svårt att ta sig tid till träning, de är trötta efter en arbetsdag etc. Man kan alltid ta sig tid ifall man verkligen vill det. Kommer inte att släppa en massor av styrka, möjligen tappa vikt och därför förlora lite styka, men det är ytterst lite vi pratar om då.

 

suberb att du har viljan för det är viktigt men jag ser att du gämför med en arbetsdag. Du kan omöjligt gämföra en arbetsdag, skoldag med mycket plugg med lumpen.

Alla har en gräns och tro mig det har du också. Fänrikarna och officerarna kommer och vill träna upp sina soldater så mycket som möjligt för det är trotts allt ett krig nu ska ut i om det smäller. Så tyvärr så måste det sägs att dina utbildare skiter fullständigt i vad deras soldater har planerat inför kvällen utan dem gör slut på er under tiden dem har er istället för att få ut det maximala.

Och snacka inte om fält. Du snackar lite i nattmössan om att du bara kan ta en proteinshake innan du går o lägger dig men som Jake the Snake sa så kommer du ibland om du är på skyttekompaniet iallafall att komma tillbaka riktigt riktigt sent på kvällarna/nätterna och du, trotts ditt stora intresse till styrketräning kommer inte ha en tanke eller vilja att göra en proteindrink som du ha i dig då du mer än allt, tjurig som du är vill lägga dig för att du ska upp på en dryg nattpost och vill vara så utvilad som det iallafall går innan morgondagen kommer.

 

Men behåll din vilja för gud skull och det mesta kommer gå bra!

Link to comment
Share on other sites

Man får ta sig tid, träna trött går också, känns bara nästa pass super. Gainers hjälper en dessutom att hålla uppe energin.

 

Lumpen är inte som att gå i skolan, där man har en massa fritid att träna på.

Du är inte chef över dig själv när du gör lumpen. Det är inte du som avgör om du kan ta dig tid.

Du kommer att förstå vad jag menar när du har ryckt in.

 

Som sagt, gör dig själv en tjänst och ställ in dig mentalt på att du inte kommer att kunna behålla din muskelmassa under lumpen.

Du får fria timmar eller hur, folk säger att då gör man hellre andra saker, då menar jag, att man får ta sig tid.

 

Jag älskar att träna och gör det även då jag är trött och sliten. I vardagliga livet säger folk desamma, de har svårt att ta sig tid till träning, de är trötta efter en arbetsdag etc. Man kan alltid ta sig tid ifall man verkligen vill det. Kommer inte att släppa en massor av styrka, möjligen tappa vikt och därför förlora lite styka, men det är ytterst lite vi pratar om då.

 

suberb att du har viljan för det är viktigt men jag ser att du gämför med en arbetsdag. Du kan omöjligt gämföra en arbetsdag, skoldag med mycket plugg med lumpen.

Alla har en gräns och tro mig det har du också. Fänrikarna och officerarna kommer och vill träna upp sina soldater så mycket som möjligt för det är trotts allt ett krig nu ska ut i om det smäller. Så tyvärr så måste det sägs att dina utbildare skiter fullständigt i vad deras soldater har planerat inför kvällen utan dem gör slut på er under tiden dem har er istället för att få ut det maximala.

Och snacka inte om fält. Du snackar lite i nattmössan om att du bara kan ta en proteinshake innan du går o lägger dig men som Jake the Snake sa så kommer du ibland om du är på skyttekompaniet iallafall att komma tillbaka riktigt riktigt sent på kvällarna/nätterna och du, trotts ditt stora intresse till styrketräning kommer inte ha en tanke eller vilja att göra en proteindrink som du ha i dig då du mer än allt, tjurig som du är vill lägga dig för att du ska upp på en dryg nattpost och vill vara så utvilad som det iallafall går innan morgondagen kommer.

 

Men behåll din vilja för gud skull och det mesta kommer gå bra!

Jag gjorde en jämförelse, för vissa så räcker det med en arbetsdag eller lite sömn för att de ska säga att de inte orkar träna, alla har inte samma gräns, vilja har mycket med det hela att göra. För vissa kanske en lätt dag i fältet är för mycket, för andra kanske det krävs ett baskerprov för att sätta stopp. Som sagt, man kan alltid ta sig tid, sedan ifall man gör det handlar om vilja.
Link to comment
Share on other sites

Du kan inte alltid ta dig tid. Du kan ha tjänst fram tills det att gymmet är stängt och då är det ju inte lika kul. Visst finns ett utegym också, men att gympa där på vintern... huh rälit.

Sen så finns det en kul sak som heter Tapto. Då SKA du ligga i sängen.

Link to comment
Share on other sites

Du kan inte alltid ta dig tid. Du kan ha tjänst fram tills det att gymmet är stängt och då är det ju inte lika kul. Visst finns ett utegym också, men att gympa där på vintern... huh rälit.

Sen så finns det en kul sak som heter Tapto. Då SKA du ligga i sängen.

Som jag skrev ovan, så förstår jag att man inte alltid har möjlighet, men när man har det, så kan man ta sig tid eller inte.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...