Jump to content

Recommended Posts

Posted
Fart fasen bor du?

Kommer P7 inte att ha egna bussar in till Lund inför helgerna?

Nä linje 157 går från södra sandby

• Replies 310
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Tycker ni att det är trångt på bussen kan ni ju trösta er med att ni inte kommer behöva betala nån kollektivtrafik själva de närmsta 11 månaderna. :P

Gäller detta även (Helsingborgs) stadsbussar? Gäller det även kollektivtrafik som inte rör resa till/från regementet. Typ åka ner till malmö från Helsingborg på en lördag? :dribble:

Posted

Tycker ni att det är trångt på bussen kan ni ju trösta er med att ni inte kommer behöva betala nån kollektivtrafik själva de närmsta 11 månaderna. :P

Gäller detta även (Helsingborgs) stadsbussar? Gäller det även kollektivtrafik som inte rör resa till/från regementet. Typ åka ner till malmö från Helsingborg på en lördag? :dribble:

Du kan åka gratis runt hela Sverige om du vill, när du vill, så länge du inte flyger eller åker med SJ. VPL -leg funkar även på Swebus.

(Frågetanten reserverar sig självklart till att hans påståenden baseras på vad som gällde förra utbildningsåret).

Posted (edited)

Ska alla kompani var där kl 10 den 31e eller är det bara tredje komp som ska vara där vid den tiden ?

Edited by hagsell
Posted
Ska alla kompani var där kl 10 den 31e eller är det bara tredje komp som ska vara där vid den tiden ?

Det kan nog vara lite olika tider då. 4:e kompaniet skall nämligen vara där senast 0930. Det skiljer kanske en halvtimme mellan kompanierna för att det inte skall bli för trångt.

Posted

Tiderna för de olika kompanierna, vart har man fått reda på dem? Stod inget i brevet från kompanichefen. Eller är det tiden i inryckningsordern som gäller?

Posted
Tiderna för de olika kompanierna, vart har man fått reda på dem? Stod inget i brevet från kompanichefen. Eller är det tiden i inryckningsordern som gäller?

Ja, det är tiden från inryckningsordern som gäller.

Posted

Ja, det är tiden från inryckningsordern som gäller.

Konstigt det står senast 09.30 på inkallelseordern och senast 10.00 på brevet från kompaniet. Men det är väl bäst att vara där 09.30 så att man inte börjar med att komma för sent :clap:

Posted (edited)

[quote name='hagsell' date='Jul 5 2006, 20:14 ' post='471980'

Konstigt det står senast 09.30 på inkallelseordern och senast 10.00 på brevet från kompaniet. Men det är väl bäst att vara där 09.30 så att man inte börjar med att komma för sent :D

Ja, det är ju alltid bättre att vara för tidig än för sen. Men den faktiska tiden lär faktiskt vara 10.00 eftersom det stod i brevet från kompaniet att om informationen var annorlunda så skulle man följa det som står i brevet från kompaniet snarare än det i inryckningsordern. Men som sagt, bättre tidig än sen. "Bättre sent än aldrig" lär inte uppskattas i försvaret. :P

Edit: Blev lite fel med citatet från hagsell, men det får duga.

Edited by Stolpen
Posted
För Öresundstågen, kunde man åka med sin inryckningsorder eller var man tvungen att hämta ut biljetter?

Vad jag vet så kan man åka öresundstågen med skånetrafikenbiljett så det ska funka utan att man behöver klydda med biljett

Posted

Öresundstågen inom Skåne lyder under Skånetrafiken, precis som bussarna. När det är dags att resa visar man bara upp sin kallelse, som fungerar som biljett. (Notera att detta inte gäller om man reser med SJ, då man måste beställa biljett i förväg).

Posted
Öresundstågen inom Skåne lyder under Skånetrafiken, precis som bussarna. När det är dags att resa visar man bara upp sin kallelse, som fungerar som biljett. (Notera att detta inte gäller om man reser med SJ, då man måste beställa biljett i förväg).

precis det var det jag menade fast jag formulerade det lite konstigt :lala:

Posted (edited)

det är lite tighta tider för min del den 31:a

tåg från hemorten kl 05.59 framme vid lund kl 08.31

buss från lund kl 08.40 framme vid revingehed regementet kl 09.29

det är det tidigaste möjliga om jag inte vill sitta i lund kl 22 den 30:e :P

någon mer som har så tighta tider till inryckningen?

förresten, hur gjorde ni som inte fick något papper där man skulle fylla i körkortsinformation och sedan skicka in?

Edited by Frosz
Posted
förresten, hur gjorde ni som inte fick något papper där man skulle fylla i körkortsinformation och sedan skicka in?

Jag ringde dem och frågade. Svaret jag fick var att jag skulle skriva en egen lapp med körkortsklass, giltighetsdatum m.m. och posta till dem.

Posted

17 dagar kvar nu, det närmar sig!

Någon som vet hur man bor? Bor PB tillsammans, GB tillsammans osv? Eller bor man tillsammans med de i samma pluton?

Posted

Någon som vet hur man bor? Bor PB tillsammans, GB tillsammans osv? Eller bor man tillsammans med de i samma pluton?

Har jag också undrat lite över.

Hur ser eran packningslista ut?

Posted

Det är nog rätt bra att bara ta med det som står i brevet att man ska ha med och bara dom saker. Det blir ju bara jobbigt att ta med saker som man inte har andvändning för.

Posted

Det är nog rätt bra att bara ta med det som står i brevet att man ska ha med och bara dom saker. Det blir ju bara jobbigt att ta med saker som man inte har andvändning för.

Sant, funderat på att ta med min laptop så man kan kolla på lite Reno 911 och dylikt ifall man får tid över någon gång. Fast kanske man ska vänta med =)
Posted

Sant, funderat på att ta med min laptop så man kan kolla på lite Reno 911 och dylikt ifall man får tid över någon gång. Fast kanske man ska vänta med =)

Jag tror inte du ska ta med dig den dom här två första veckorna för vi kommer nog inte få tid över till sådant

Posted (edited)

Tror jag fått för få lappar, fått;

Ett häfte på tre sidor med rubrik "67:e kompaniet"

Fått ett papper (skrivet på fram och baksida) "Allmän information"

Samt fått två papper på "Beslut om inskrivning" (där det då bland annat stod vad jag placeras som).

Några biljetter.

Samt fått pappert där man fyller i kontaktuppgifter till ett par anhöriga.

Då min tjänst inte kräver körkort, så antar jag att det är lugnt att jag inte har några uppgifter om körkortet (inte fått några sådana papper).

Vad fattas jag? :baskerHV:

:happy:

Edited by Bjorned
Posted (edited)
Tror jag fått för få lappar, fått;

Ett häfte på tre sidor med rubrik "67:e kompaniet"

Fått ett papper (skrivet på fram och baksida) "Allmän information"

Samt fått två papper på "Beslut om inskrivning" (där det då bland annat stod vad jag placeras som).

Några biljetter.

Samt fått pappert där man fyller i kontaktuppgifter till ett par anhöriga.

Då min tjänst inte kräver körkort, så antar jag att det är lugnt att jag inte har några uppgifter om körkortet (inte fått några sådana papper).

Vad fattas jag? :navy:

:navy:

Tycker det låter som om du har med allt man behöver. :navy:

Edited by Mercai
Posted

Ingen som vet?

Posted (edited)

Ingen som vet?

Frågat två polare som legat inne, de sa ungefär som att i början så är det lite slumpartat, men sedan så bor man med sin grupp.

Hoppas att det är så, så hinner man umgås med folket utanför ens grupp, även då man inte ger dem order hela tiden, kan vara skönt =)

Edited by Bjorned
Posted

Ingen som vet?

Frågat två polare som legat inne, de sa ungefär som att i början så är det lite slumpartat, men sedan så bor man med sin grupp.

Hoppas att det är så, så hinner man umgås med folket utanför ens grupp, även då man inte ger dem order hela tiden, kan vara skönt =)

Det där är så gott som omöjligt att svara på. Ni får se det som en utmaning att ha en total OVISSHET framför er fram till första natten (trots att ni häckat på SoldF-forum). :P Det där med ovissheter är för övrigt något ni kommer få vänja er vid.

Posted

Hittar inte min enbjudan med datum etc, 31e vet jag ju att det är, men vilka tider är det som gäller?

Några som ska åka kollektivt från Malmö eller via Malmö, som kan berätta om sin planerade? Vilka bussar/tåg ni tar, vilken tid?