Jump to content

Recommended Posts

Posted

Somsagt så är det vad jag fått höra av en kille som mailade in och frågade då det var lite oklart ang. tiderna...

men somsagt det är lika bra att vara där tidigt och förberedd.

• Replies 310
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Satt och funderade på en sak är det någon som vet om matsalen är färdigombyggd ?

Matsal ni får ju ut både kåsa och snuskburk.

Hoppas att ni inte blir för varma i solen :)

Posted

Angående vad man skall ha med sig. Tränignskläder och oömma kläder är inte samma sak. Man skall ha "komma i oömma kläder" och "ha med sig träningskläder". Vet inte vad man har för sig de första dagarna, men eftersom man då går i civila kläder så skall man nog inte komma i kostym. :=o

Förresten, är det någon som vet om det finns närskydd på stabs- och grk kompaniet? Enligt mina papper (välkomstbrevet från kompaniet) finns det inte det, men enligt ett mail från kompanichefen så skall det finnas. Något konstigt med tanke på att det är samme man som skrivit båda sakerna. 8-/ Är nämligen väldigt nyfiken på vad jag kan hamna på för tjänst! Får ju visserligen veta det om några dagar, men jag vill veta nu! :/

Posted

Var det någon som var skriven som Skyttegruppsbefäl men ville byta till någon annan tjänst?

Jag ska nämnligen ansöka om den tjänsten när jag kommer dit på måndag

eftersom alla Skyttegb platser var tagna. Vore roligt att veta om det är stor chans att bli flyttad.

Posted
Var det någon som var skriven som Skyttegruppsbefäl men ville byta till någon annan tjänst?

eftersom alla Skyttegb platser var tagna. Vore roligt att veta om det är stor chans att bli flyttad.

Är det någon som vet hur man går tillväga för att byta tjänt ? pratar man med sina befäl eller går man till någon speciel person på P7 ?

Posted

Är det någon som vet hur man går tillväga för att byta tjänt ? pratar man med sina befäl eller går man till någon speciel person på P7 ?

Du pratar med din kompanichef så fort du kommer dit.

Jag både ringde och mailade för att fråga om byte till annat kompani och då sa dom att man ska försöka fixa det så fort man kommer in, så det lär vara samma sak för tjänstbyte.

Posted

Jag både ringde och mailade för att fråga om byte till annat kompani och då sa dom att man ska försöka fixa det så fort man kommer in, så det lär vara samma sak för tjänstbyte.

Men har du redan bytat eller kommer också snacka med dom direkt när du rycker in ?

Posted

Men har du redan bytat eller kommer också snacka med dom direkt när du rycker in ?

Näe de går inte att byta innan man har ryckt in. Och nej jag kommer nog inte byta känns de som.

Posted

Resa från Helsingborg blir enligt följande:

Helsingborg -> Lund med tåg. Avgång 07.10.

Lund -> S Sandby med buss 166. Avgång 07.55

S Sandby -> Revingehed/Regementet med buss 157. Avgång 08.27.

Ankomst 08.39.

Någon mer som tar det tåget?

Posted (edited)
Resa från Helsingborg blir enligt följande:

Helsingborg -> Lund med tåg. Avgång 07.10.

Lund -> S Sandby med buss 166. Avgång 07.55

S Sandby -> Revingehed/Regementet med buss 157. Avgång 08.27.

Ankomst 08.39.

Någon mer som tar det tåget?

Haha då kommer vi ta samma buss från lund till södra sanby och sen revinge!

Edited by hagsell
Posted
Finns det någon från Halmstad som ska dit? Jag vet enbart en kille förutom mig...

Ett sätt är att använda www.lumpen.nu och söka upp användare på luckan. Jag hittade dock bara två stycken från Halmstad som rycker in samma datum, vilket tyder på att om det eventuellt finns fler så använder de varken detta forum eller luckan.

Posted (edited)
Finns det någon från Halmstad som ska dit? Jag vet enbart en kille förutom mig...

Jag känner många från Halmstad (och KG) som skall göra lumpen, men så gott som alla skall till Skövde och P4/T2. Så här på rak arm har jag kommit upp i 13 namn. Bara från KG. Du valde helt enkelt fel "Halmstad-regemente" ;)

Edited by simon
Posted
Förresten, är det någon som vet om det finns närskydd på stabs- och grk kompaniet? Enligt mina papper (välkomstbrevet från kompaniet) finns det inte det, men enligt ett mail från kompanichefen så skall det finnas. Något konstigt med tanke på att det är samme man som skrivit båda sakerna. :baskerKav: Är nämligen väldigt nyfiken på vad jag kan hamna på för tjänst! Får ju visserligen veta det om några dagar, men jag vill veta nu! ,O

På P7s hemsida finns en beskrivning av alla kompanier. Så här står det om Wemmenhögs:

Stabs- och trosspluton är förstärkt med en närskyddstropp bestående av två grupper utrustade med Pbv302 och lätta vapen.

Posted

Skulle va kul och veta vilka som ska in i vilka kompanier här ifrån, alla kan väl säga sitt kompani som dom har blivit tilldelade.

Jag hamnade i Wemmenhögs.

Posted

Jag känner många från Halmstad (och KG) som skall göra lumpen, men så gott som alla skall till Skövde och P4/T2. Så här på rak arm har jag kommit upp i 13 namn. Bara från KG. Du valde helt enkelt fel "Halmstad-regemente" ;)

well, jag var aldrig ute efter att hamna i ngt "halmstad regemente" :)

Men det skulle vara skönt att veta att det finns ngn annan människa från halmstad som ska till revinge, just for the hell of it :D

Posted
På P7s hemsida finns en beskrivning av alla kompanier. Så här står det om Wemmenhögs:

Stabs- och trosspluton är förstärkt med en närskyddstropp bestående av två grupper utrustade med Pbv302 och lätta vapen.

Hittade också det, men tack för svaret!

Angående vilket kompani: Även jag hamnade på Wemmenhögs.

Angående Halmstad:

Halmstad --> Lund 06:00-07:37

Lund --> S.Sandby (LINJE 166) 07:55-08:17

S.Sandby --> P7 (Linje 157) 08:27-08:39

Så åker jag!

Posted
Skulle va kul och veta vilka som ska in i vilka kompanier här ifrån, alla kan väl säga sitt kompani som dom har blivit tilldelade.

Jag hamnar på FÄRS.

Hade en riktigt keffdröm om inryckningen i natt. Drömde att polare som legat inne snackat gamla minne, så hade de dragit bravader jag gjort, så överhörde befäl detta, så när jag ryckte in så kom de fortfarande ihåg det - fick höra att jag skulle tidelas minimalt ansvar och redan var körd för att få bra betyg :)

Skönt att vakna =p

Förresten grabbar, kolla vädert, man kan se prognoser fram till och med onsdag, guess what, vi har regn varje dag, börjat på måndag.

Posted

Jag hamnar på FÄRS.

Hade en riktigt keffdröm om inryckningen i natt. Drömde att polare som legat inne snackat gamla minne, så hade de dragit bravader jag gjort, så överhörde befäl detta, så när jag ryckte in så kom de fortfarande ihåg det - fick höra att jag skulle tidelas minimalt ansvar och redan var körd för att få bra betyg :)

Skönt att vakna =p

Förresten grabbar, kolla vädert, man kan se prognoser fram till och med onsdag, guess what, vi har regn varje dag, börjat på måndag.

Finns inget dåligt väder bara dåliga kläder :camo:

Själv ska man ligga på skytts kompani

Posted

INGELSTA för min del.

åker såhär :

0543 (tåg) Nybro -> Eslöv

0847 (buss) Eslöv -> S Sandby (tror bussen går bort till regementet också, alltså framme kl 0929)

Posted

Äntligen, jag har tröttnat på den här eviga värmen

Posted

Regn innebär inte att det inte är varmt, regn + värme = kvavt

Handlat mig massor av godis som jag ska ha med nu i alla fall =)

Posted

Regn innebär inte att det inte är varmt, regn + värme = kvavt

Handlat mig massor av godis som jag ska ha med nu i alla fall =)

Godis det var en bra ide det har jag glömt i min packningslista får ta och fixa det nu :blink:

Posted

med tanke på att man var tvungen att stanna på regementet under första helgen, är det någon som tar med sig lite stuff typ spelkonsol etc?