Vildmannen Posted December 25, 2005 Report Share Posted December 25, 2005 Imorgon är det dags att inta UFA för reorna. Ska ni köpa något? Jag funderar på att införskaffa en DVD med hårddisk och därmed göra min videobandspelare arbetslös. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BA02 Posted December 25, 2005 Report Share Posted December 25, 2005 Vaddå imorgon?! vissa har ju tjuvstartat idag...skönt att man ska jobba imorgon så man slipper trängas (ja jag hade nog hamnat på REA om jag inte skulle arbetat). Link to comment Share on other sites More sharing options...
dynamit Posted December 25, 2005 Report Share Posted December 25, 2005 Har tänkt hitta en ny TV, frågan är om man ska satsa på en platt modell som verkar hyffsat prisvärda eller hålla sig till den gamla vanliga "tungklumpen". Link to comment Share on other sites More sharing options...
JBP Posted December 26, 2005 Report Share Posted December 26, 2005 Imorgon är det dags att inta UFA för reorna. Ska ni köpa något? Jag funderar på att införskaffa en DVD med hårddisk och därmed göra min videobandspelare arbetslös. Hehe har precis samma sak i tankarna, är dock lite sugen på en blixtenhet och ny optik till min D50 också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pal Posted December 26, 2005 Report Share Posted December 26, 2005 Har tänkt hitta en ny TV, frågan är om man ska satsa på en platt modell som verkar hyffsat prisvärda eller hålla sig till den gamla vanliga "tungklumpen". Om du är som jag, jag låter min TV stå på i princip jämt när jag är hemma trots att jag inte tittar på den. Så bör du veta att alla platta TV som finns klarar detta dåligt och passar inte den som vill ha bra bild trots ett högt uttag av gångtimmar. Till skillnad från vanliga tv så försämras bilden kraftigt med antalet gångtimmar på platta TV. Det är verkligen påtagligt sämre bild efter bara 2000 timmar och efter 6000 timmar är bilden helt kass. En vanlig tv puttrar oftast glatt på utan att man kan se någon som helst försämring efter 6000-8000 timmar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yman Posted December 26, 2005 Report Share Posted December 26, 2005 Har tänkt hitta en ny TV, frågan är om man ska satsa på en platt modell som verkar hyffsat prisvärda eller hålla sig till den gamla vanliga "tungklumpen". Om du är som jag, jag låter min TV stå på i princip jämt när jag är hemma trots att jag inte tittar på den. Så bör du veta att alla platta TV som finns klarar detta dåligt och passar inte den som vill ha bra bild trots ett högt uttag av gångtimmar. Till skillnad från vanliga tv så försämras bilden kraftigt med antalet gångtimmar på platta TV. Det är verkligen påtagligt sämre bild efter bara 2000 timmar och efter 6000 timmar är bilden helt kass. En vanlig tv puttrar oftast glatt på utan att man kan se någon som helst försämring efter 6000-8000 timmar. Detdär går rakt emot allt jag hört om LCD/Plasma vs. bildrörs-TV. Från http://www.expert.se/ --> Expertsvar --> Platta TV. Angående brinntid Plasma kontra LCD: i dagsläget ligger båda på ca 60 000 timmar. Angående vilken som har bäst brinntid: Helt klart den platta tv:n. Bildrörs-tv:n har en livslängd på 15- till 20 000 timmar. Jag hör gärna vad du har för referenser, men av det jag läst och hört från försäljare så är brinntiden absolut inte sämre på en LCD/Plasma än på en bildrörs-TV. Har själv bestämt mig för en 32" LCD när ekonomin tillåter, det faktum att de är så oerhört mycket smidigare och går att möblera in oerhört mycket bättre i ett rum väger tungt. För att återkomma till ämnet så har jag traskat runt i en mängd affärer med mellandags rea under dagen, resultatet blev en microvågsugn... //Y Link to comment Share on other sites More sharing options...
wigurt Posted December 26, 2005 Report Share Posted December 26, 2005 blev en bärbar dator på rean idag Link to comment Share on other sites More sharing options...
H0lK Posted December 26, 2005 Report Share Posted December 26, 2005 Usch nej mellandagsrean lämnar jag i fred. Jag kan tänka mig att betala lite extra bara för att slippa ALLT FOLK! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beafer Posted December 26, 2005 Report Share Posted December 26, 2005 Jag köpte ett par skjortor, vilket alltid är trevligt. @ H0lK Jag förstår vad du menar, jag var av en händelse i Stockholm i fredags och gjorde kardinalmisstaget att gå på stan en stund. Mycket dålig idé sådär dan innan julafton... EDIT: Nöff, nöff, grisfingarnas återkomst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.