robota Posted July 24, 2006 Report Posted July 24, 2006 hehe fick min 1a idag med, lite fjuttigt å betala ut 1 dag :P men jag klagar inte Quote
Kingecho1 Posted July 24, 2006 Report Posted July 24, 2006 Alltså FM har utbetalningsdag den 25 varje månad. Då får man 24 dagar i efterskott, dagens lön samt några dagars förskott. Om ni nu startar eran anställning den 31 så är allt som det ska! Vid problem med detta så hänvisar jag till tidigare inlägg :P Quote
Vesku Posted July 25, 2006 Report Posted July 25, 2006 Någon som vet vilket regemente som sätter upp FS12 och vem som är personalbefäl för FS12? Quote
blomman Posted July 25, 2006 Report Posted July 25, 2006 Någon som vet vilket regemente som sätter upp FS12 och vem som är personalbefäl för FS12? Det är väl I19 som sätter upp FS12... personalbefäl vet jag dock inte men det går ju att ringa till Livgardet och fråga efter IntUtb eller nåt sånt, dom bör veta! Quote
knaZen Posted July 26, 2006 Report Posted July 26, 2006 Det är I19, ja. Personalbefäl är ju bara som sagt att ringa och höra efter. Quote
golffoxtrotfive Posted July 30, 2006 Report Posted July 30, 2006 inryck imorrn glöm nu för bövelen inte att titta in här och delge oss, som får sitta här era vedermödor under utbildningen, gärna mycket bilder. Quote
blomman Posted July 30, 2006 Report Posted July 30, 2006 inryck imorrn Är det bara jag som rycker in den 14:e aug?? Quote
robota Posted July 30, 2006 Report Posted July 30, 2006 inryck imorrn Är det bara jag som rycker in den 14:e aug?? verkar så, allt som är säkert är iaf att imorrn rycker vapentek 2133 in Quote
warhead Posted July 31, 2006 Report Posted July 31, 2006 inryck imorrn Är det bara jag som rycker in den 14:e aug?? Den största delen av förbandet rycker in den 14: e augusti. Quote
blomman Posted July 31, 2006 Report Posted July 31, 2006 inryck imorrn Är det bara jag som rycker in den 14:e aug?? Den största delen av förbandet rycker in den 14: e augusti. Gött! Då slipper man känna sig utmobbad, ensam och eländig! Quote
lilleobelix Posted July 31, 2006 Report Posted July 31, 2006 :( Härt sitter en som är superavis och som håller tummarna hårt nu för FS13...... Quote
Guest Forssman Posted August 4, 2006 Report Posted August 4, 2006 inryck imorrn Är det bara jag som rycker in den 14:e aug?? Den största delen av förbandet rycker in den 14: e augusti. Fel! Större delen ryckte in i måndags. Men det är väl kanske 70(?) som rycker in v33. Quote
blomman Posted August 4, 2006 Report Posted August 4, 2006 inryck imorrn Är det bara jag som rycker in den 14:e aug?? Den största delen av förbandet rycker in den 14: e augusti. Fel! Större delen ryckte in i måndags. Men det är väl kanske 70(?) som rycker in v33. Vissa behöver ju öva på saker och ting lite längre än andra..... hohohohoh! Se u in the dust! Quote
Kockis Posted August 7, 2006 Report Posted August 7, 2006 Ja nu är det klart att jag ska med som kock! Jag plockade platsen på vakans... Quote
sasuke Posted August 8, 2006 Report Posted August 8, 2006 Nån som vet hur det blir med löningen om man rycker in på måndag? Kommer den som vanligt den 25:e eller är det så att man måste tjänstgöra ett visst antal dagar? Quote
blomman Posted August 8, 2006 Report Posted August 8, 2006 Nån som vet hur det blir med löningen om man rycker in på måndag? Kommer den som vanligt den 25:e eller är det så att man måste tjänstgöra ett visst antal dagar? Får väl lön för 14:e till den 31:a aug om du rycker in på måndag, denna betalas ut den 25:e aug... Quote
donSisu Posted August 9, 2006 Report Posted August 9, 2006 Är det någon här som fått vakansen IT-säkerhetschef/stf säkerhetschef? Den har vart vakant sen 060412 men nu är den borta från listan. //donSisu Quote
Guest Plankton Posted September 7, 2006 Report Posted September 7, 2006 It-säkcheftjänsten är tillsatt. Någon 14åring från Lunarstorm som fick den, sägs det.... Quote
Dexter Posted September 7, 2006 Report Posted September 7, 2006 Jag blev intervjuad för tjänsten. Men det är lite svårt att som furir få en nivå 5 tjänst som inte är civil. I alla fall är det den orsaken jag väljer att skylla på. ;) /Dexter Quote
donSisu Posted September 8, 2006 Report Posted September 8, 2006 It-säkcheftjänsten är tillsatt. Någon 14åring från Lunarstorm som fick den, sägs det.... Hahahah! //donSisu Jag blev intervjuad för tjänsten. Men det är lite svårt att som furir få en nivå 5 tjänst som inte är civil. I alla fall är det den orsaken jag väljer att skylla på. ;) /Dexter Blev oxå intervjuad, övlt som ringde lät väldigt intreserad...sen....nada...skumt... Själv Lt så det borde väl duga. //donSisu Quote
MiniHD Posted September 8, 2006 Report Posted September 8, 2006 It-säkcheftjänsten är tillsatt. Någon 14åring från Lunarstorm som fick den, sägs det.... Hahahah! //donSisu Jag blev intervjuad för tjänsten. Men det är lite svårt att som furir få en nivå 5 tjänst som inte är civil. I alla fall är det den orsaken jag väljer att skylla på. ;) /Dexter Blev oxå intervjuad, övlt som ringde lät väldigt intreserad...sen....nada...skumt... Själv Lt så det borde väl duga. //donSisu Tjänsten som IT-säkchef är tillsatt, det har den varit i flera veckor. Jag vill inte lägga ut namn på vem som fick tjänsten, men jag sitter själv på en annan sektion i staben och har samverkat med individen i fråga... Quote
donSisu Posted September 9, 2006 Report Posted September 9, 2006 It-säkcheftjänsten är tillsatt. Någon 14åring från Lunarstorm som fick den, sägs det.... Hahahah! //donSisu Jag blev intervjuad för tjänsten. Men det är lite svårt att som furir få en nivå 5 tjänst som inte är civil. I alla fall är det den orsaken jag väljer att skylla på. ;) /Dexter Blev oxå intervjuad, övlt som ringde lät väldigt intreserad...sen....nada...skumt... Själv Lt så det borde väl duga. //donSisu Tjänsten som IT-säkchef är tillsatt, det har den varit i flera veckor. Jag vill inte lägga ut namn på vem som fick tjänsten, men jag sitter själv på en annan sektion i staben och har samverkat med individen i fråga... Av 14 åring från Lunarstorm??? //donSisu Quote
MiniHD Posted September 9, 2006 Report Posted September 9, 2006 It-säkcheftjänsten är tillsatt. Någon 14åring från Lunarstorm som fick den, sägs det.... Hahahah! //donSisu Jag blev intervjuad för tjänsten. Men det är lite svårt att som furir få en nivå 5 tjänst som inte är civil. I alla fall är det den orsaken jag väljer att skylla på. ;) /Dexter Blev oxå intervjuad, övlt som ringde lät väldigt intreserad...sen....nada...skumt... Själv Lt så det borde väl duga. //donSisu Tjänsten som IT-säkchef är tillsatt, det har den varit i flera veckor. Jag vill inte lägga ut namn på vem som fick tjänsten, men jag sitter själv på en annan sektion i staben och har samverkat med individen i fråga... Av 14 åring från Lunarstorm??? //donSisu Well, för att vara fjorton så ser han ganska gammal ut!! Livet har varit hårt mot honom! Quote
Kockis Posted September 23, 2006 Report Posted September 23, 2006 Ja nu bär det av, 9h 2min kvar tills flyget går... GMY soldatbröder Quote
lilleobelix Posted September 24, 2006 Report Posted September 24, 2006 Ja nu bär det av, 9h 2min kvar tills flyget går...GMY soldatbröder MYT! Quote
FloatR Posted September 27, 2006 Report Posted September 27, 2006 Är det nån som har koll på ev "fältadress" ner till Northen Lights i Mazar-i-Sharif? Dit civila kan skicka materiel till personalen. Har provat att kontakta I19 angående frågan men utan resultat, så om någon vet mer säg gärna till. Quote
Richie Posted October 10, 2006 Report Posted October 10, 2006 Denna fråga gäller nog fördmodligen alla ISAF-styrkor, men väljer att lägga den under FS12 eftersom att dom tagit över där nere nu. När jag såg en bild från "cermonin" så blev jag lite förvånad. Har man valt att "slopa" att tilltalas med efternamnet?? Här är bilden Som ni ser så står det Bengt, överstens förnamn och inte dennes efternamn. Varför? Quote
Slöbevakarn Posted October 10, 2006 Report Posted October 10, 2006 Har väll med att göra att man vill försvåra identifiering av soldaterna. Dom kanske tycker att ett förnamn är svårare att spåra än ett efternamn. Quote
Blackadder Posted October 10, 2006 Report Posted October 10, 2006 (edited) Har väll med att göra att man vill försvåra identifiering av soldaterna. Dom kanske tycker att ett förnamn är svårare att spåra än ett efternamn. stämmer bra och som flera säkert har sett så är det numera mer eller mindre kutym att göra så... dock så ser jag CO's efternamn i både bildtext och tillhörande inlägg på mil.se Större delen av personalen är ju inte hemlig på något sätt men det har ju under åren framkommit hot mot personal i US och deras anhöriga, vi lever i ett offentligt land men jag håller helt med i att man inte ska göra det enklare än nödvändigt för någon som vill en eller ens familj illa pgr av att man ställt upp i US. /b Edited October 10, 2006 by Blackadder Quote
Recommended Posts