Jump to content

Recommended Posts

• Replies 302
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Alltså FM har utbetalningsdag den 25 varje månad. Då får man 24 dagar i efterskott, dagens lön samt några dagars förskott. Om ni nu startar eran anställning den 31 så är allt som det ska! Vid problem med detta så hänvisar jag till tidigare inlägg :P

:)

Posted
Någon som vet vilket regemente som sätter upp FS12 och vem som är personalbefäl för FS12?

Det är väl I19 som sätter upp FS12... personalbefäl vet jag dock inte men det går ju att ringa till Livgardet och fråga efter IntUtb eller nåt sånt, dom bör veta!

Posted

inryck imorrn :uuh:

Är det bara jag som rycker in den 14:e aug??

verkar så, allt som är säkert är iaf att imorrn rycker vapentek 2133 in

Posted

inryck imorrn :sniper:

Den största delen av förbandet rycker in den 14: e augusti.

Gött! Då slipper man känna sig utmobbad, ensam och eländig!

Guest Forssman
Posted

inryck imorrn 8-/

Fel! Större delen ryckte in i måndags. Men det är väl kanske 70(?) som rycker in v33.

Posted

inryck imorrn 8-/

Fel! Större delen ryckte in i måndags. Men det är väl kanske 70(?) som rycker in v33.

Vissa behöver ju öva på saker och ting lite längre än andra..... hohohohoh! Se u in the dust!

Posted

Nån som vet hur det blir med löningen om man rycker in på måndag? Kommer den som vanligt den 25:e eller är det så att man måste tjänstgöra ett visst antal dagar? :uzi

Posted
Nån som vet hur det blir med löningen om man rycker in på måndag? Kommer den som vanligt den 25:e eller är det så att man måste tjänstgöra ett visst antal dagar? :uzi

Får väl lön för 14:e till den 31:a aug om du rycker in på måndag, denna betalas ut den 25:e aug...

Posted

Är det någon här som fått vakansen IT-säkerhetschef/stf säkerhetschef?

Den har vart vakant sen 060412 men nu är den borta från listan.

//donSisu

• 5 weeks later...
Guest Plankton
Posted

It-säkcheftjänsten är tillsatt. Någon 14åring från Lunarstorm som fick den, sägs det....

Posted

Jag blev intervjuad för tjänsten. Men det är lite svårt att som furir få en nivå 5 tjänst som inte är civil. I alla fall är det den orsaken jag väljer att skylla på. ;)

/Dexter

Posted
It-säkcheftjänsten är tillsatt. Någon 14åring från Lunarstorm som fick den, sägs det....

Hahahah! ,O

//donSisu

Jag blev intervjuad för tjänsten. Men det är lite svårt att som furir få en nivå 5 tjänst som inte är civil. I alla fall är det den orsaken jag väljer att skylla på. ;)

/Dexter

Blev oxå intervjuad, övlt som ringde lät väldigt intreserad...sen....nada...skumt...

Själv Lt så det borde väl duga.

//donSisu

Posted

Hahahah! :D

//donSisu

/Dexter

Blev oxå intervjuad, övlt som ringde lät väldigt intreserad...sen....nada...skumt...

//donSisu

Tjänsten som IT-säkchef är tillsatt, det har den varit i flera veckor. Jag vill inte lägga ut namn på vem som fick tjänsten, men jag sitter själv på en annan sektion i staben och har samverkat med individen i fråga... :D

Posted

Hahahah! :)

//donSisu

/Dexter

//donSisu

Tjänsten som IT-säkchef är tillsatt, det har den varit i flera veckor. Jag vill inte lägga ut namn på vem som fick tjänsten, men jag sitter själv på en annan sektion i staben och har samverkat med individen i fråga... :)

Av 14 åring från Lunarstorm??? :)

//donSisu

Posted

Hahahah! :banana

//donSisu

/Dexter

//donSisu

Tjänsten som IT-säkchef är tillsatt, det har den varit i flera veckor. Jag vill inte lägga ut namn på vem som fick tjänsten, men jag sitter själv på en annan sektion i staben och har samverkat med individen i fråga... :)

Av 14 åring från Lunarstorm??? :camo:

//donSisu

Well, för att vara fjorton så ser han ganska gammal ut!! Livet har varit hårt mot honom! :D

• 2 weeks later...
Posted

Är det nån som har koll på ev "fältadress" ner till Northen Lights i Mazar-i-Sharif?

Dit civila kan skicka materiel till personalen.

Har provat att kontakta I19 angående frågan men utan resultat, så om någon vet mer säg gärna till.

• 2 weeks later...
Posted

Denna fråga gäller nog fördmodligen alla ISAF-styrkor, men väljer att lägga den under FS12 eftersom att dom tagit över där nere nu.

När jag såg en bild från "cermonin" så blev jag lite förvånad. Har man valt att "slopa" att tilltalas med efternamnet??

Här är bilden

Som ni ser så står det Bengt, överstens förnamn och inte dennes efternamn. Varför?

Posted (edited)
Har väll med att göra att man vill försvåra identifiering av soldaterna.

Dom kanske tycker att ett förnamn är svårare att spåra än ett efternamn.

stämmer bra och som flera säkert har sett så är det numera mer eller mindre kutym att göra så...

dock så ser jag CO's efternamn i både bildtext och tillhörande inlägg på mil.se

Större delen av personalen är ju inte hemlig på något sätt men det har ju under åren framkommit hot mot personal i US och deras anhöriga, vi lever i ett offentligt land men jag håller helt med i att man inte ska göra det enklare än nödvändigt för någon som vill en eller ens familj illa pgr av att man ställt upp i US.

/b

Edited by Blackadder