Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nu äntligen kom det ett brev. Vitt, men det sätter på nåt sätt punkt för det lilla hopp som ändå funnits där. Tydligen gemensamt utskick till alla som sökt och ej blivit antagna till FS12, EB05 eller KS14B.

• Replies 302
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Forssman
Posted
Hur är klimaten där nere? Ing skrev 25-30 men vad jag läste på Nationalency... var att i januari låg medleltemp. på 5 till -5.

/

Har min älskling hittat hit! =)

jag läste också nåt sånt (en annan källa). sen så är vi väl uppe på höglandet, så risken är väl att det blir ännu kallare!

men det finns en lösning: Solbärstoddy!

Posted
Nu äntligen kom det ett brev. Vitt, men det sätter på nåt sätt punkt för det lilla hopp som ändå funnits där. Tydligen gemensamt utskick till alla som sökt och ej blivit antagna till FS12, EB05 eller KS14B.

Jag fick som vanligt också detta brev. Kan det utantill snart. :Malaj:

Bara att söka vidare!

Posted
Hur är klimaten där nere? Ing skrev 25-30 men vad jag läste på Nationalency... var att i januari låg medleltemp. på 5 till -5.

/

Kallt och ruggit på vintern och varmt och soligt på sommaren.

idag har det varit 42 i skuggan.

Guest Forssman
Posted

nu när det är folk i tråden som är nere:

är det några prylar som ni saknar och inte kan få tag på där nere som man bör köpa med sig innan man drar?

Posted

hur e det med uniformerna? får vi ökenuniformen eller blir det grönt(är skönt)?

Man får ut både grönsaksuniformen och ökenuniformen.

Där ser man... då tar jag tillbaka mitt tidigare uttalande och bestraffar mig själv med 10 böjstreck!

Posted (edited)

hur e det med uniformerna? får vi ökenuniformen eller blir det grönt(är skönt)?

Man får ut både grönsaksuniformen och ökenuniformen.

Hmm... Jag har både M90, M90L, M90Ö (eller vad tusan den heter) och A-dyk.

Av M90L och M90Ö fick vi ut två av varje. Så nu sitter jag här nere med 6 uniformer.

Det dom är lite snåla på är att ge ut strumpor.

Edited by ugly
Guest Forssman
Posted

någon som vet hur det är med kommunikationen där nere? alltså tillgång till telefon internet motsv.?

Posted
någon som vet hur det är med kommunikationen där nere? alltså tillgång till telefon internet motsv.?

Det finns 6 telefonen och tre internetdatorer och uppkopplingen är helt ok.

Guest Forssman
Posted

och det är bara att belägra dessa efter eget behag såvida de inte är upptagna?

Posted

Självklart. Är det kö vid internet så gäller max 15 min vid datorn.

Guest Forssman
Posted

Självklart. Är det kö vid internet så gäller max 15 min vid datorn.

låter ju kalas. hur e det annars då? försäljaning och träning etc.? saker man bör ha i åtanke, eller prylar man bör ha med?

/forssman

Posted
låter ju kalas. hur e det annars då? försäljaning och träning etc.? saker man bör ha i åtanke, eller prylar man bör ha med?

/forssman

Det där är ju så olika beroende på vem du frågar.

Det finns bra träningsmöjligheter, dock finns gymmet för tillfället i ett dragit tält och hantlarna börjar på 20 kg och uppåt.

Vårt PX är dyrt och det finns inte så mycket coola prylar att köpa. Men det finns hygienart och godis i mängder.

Vi har en biograf med projektor och snart öppnar dom den andra. Där finns det en liten mediadator för att spela upp filmer från bärbar hårddisk mm.

Ta med en dator och ett usbminne för att föra över kort och mail med. Annars tycker jag vår utrustning vi fått ut är helt ok.

Posted

En lite "nicke nyfiken" fråga kanske, men vad är det för frågor som ställs under ringveckan? Har själv sökt till FS 13 så jag är bara lite....ja, nyfiken.

/Mattias

Posted
En lite "nicke nyfiken" fråga kanske, men vad är det för frågor som ställs under ringveckan? Har själv sökt till FS 13 så jag är bara lite....ja, nyfiken.

/Mattias

Jag har bara blivit uppringd en gång på det sättet du menar, under en traditionell ringvecka alltså, så jag har inget att referera till egentligen. Mitt samtal tog nog över en timme men vet att det kan ta både längre och kortare tid än så.

Det samtalet vi hade var ungefär som en anställningsintervju där väldigt lite tid lades på att prata om militära/polisiära saker faktiskt, utan det rörde mer mina personliga uppfattningar/inställningar/attityder/framtidsplaner mm. samtidigt som fick jag reda på mycket om den som ringde upp.

Om du inte är bra på att prata oförberett så kanske det kan vara bra att ha identifierat frågor du tror kan komma, men upptäcker att du inte har något svar på direkt, och tänka ut vad du ska svara på dem. Är drygt med långa tysta pauser där man desperat försöker komma på något att säga.

((Tänk även på att om någon frågar efter ditt civilstånd så vill de med största säkerhet inte ha ett svar som innehåller något med: X antal centimeter.))

Posted

/forssman

Det där är ju så olika beroende på vem du frågar.

Det finns bra träningsmöjligheter, dock finns gymmet för tillfället i ett dragit tält och hantlarna börjar på 20 kg och uppåt.

Vårt PX är dyrt och det finns inte så mycket coola prylar att köpa. Men det finns hygienart och godis i mängder.

Vi har en biograf med projektor och snart öppnar dom den andra. Där finns det en liten mediadator för att spela upp filmer från bärbar hårddisk mm.

Ta med en dator och ett usbminne för att föra över kort och mail med. Annars tycker jag vår utrustning vi fått ut är helt ok.

Hur är möjligheterna till löpträning? Finns det mer träningsutrustning utöver gym, tex en säck eller andra kampsportsprylar?

Finns det kosttillskott på PX?

Posted
Hur är möjligheterna till löpträning? Finns det mer träningsutrustning utöver gym, tex en säck eller andra kampsportsprylar?

Det går att löpa och gå runt campen. Dock kan det vara lite knöligt på vissa ställen.

Det finns kosttillskott på Px men jag rekomenderar att du köper det du ska hemma. Sist jag kollade var det lite dyrt. Men dom har sänkt priserna på vissa saker så jag är osäker på priset för tillfället.

Posted

Det går att löpa och gå runt campen. Dock kan det vara lite knöligt på vissa ställen.

Det finns kosttillskott på Px men jag rekomenderar att du köper det du ska hemma. Sist jag kollade var det lite dyrt. Men dom har sänkt priserna på vissa saker så jag är osäker på priset för tillfället.

Skulle du kunna vara en hygglig vapenbroder och kolla priset på "rent" proteinpulver, fabrikat samt övrigt utbud? Hur lång är löpslingan?

Tack på förhand och i efterhand!

Posted
Skulle du kunna vara en hygglig vapenbroder och kolla priset på "rent" proteinpulver, fabrikat samt övrigt utbud? Hur lång är löpslingan?

Jag tror mig ha identifierat dagens I-landsproblem.
Posted

Tja, hade inte väntat mig ngt annat än att någon skulle ta sin dyrbara tid i anspråk för att kommentera mina frågor. :bash:

Emellertid så erhåller vi information av mer vesentlig karaktär, läs: läge och verksamhet, genom andra källor över tiden. Därför fann jag att frågor som rörde mina privata intressen var mer lämpade för aktuellt forum.

Frågan kvarstår... :blink:

MVH Nimrod

Posted

Tja, hade inte väntat mig ngt annat än att någon skulle ta sin dyrbara tid i anspråk för att kommentera mina frågor. :worthy:

Emellertid så erhåller vi information av mer vesentlig karaktär, läs: läge och verksamhet, genom andra källor över tiden. Därför fann jag att frågor som rörde mina privata intressen var mer lämpade för aktuellt forum.

Frågan kvarstår... :Malaj:

MVH Nimrod

Efter att planerat min tid noga :P kunde jag idag smita in en minut på px:et och se att myoplex kostar 65 dollar för 18 portioner.

Posted
Tusen tack! och löpslingan bedömmer du vara hur lång..?

det har han ingen anning om.... har aldrig sett han i löp spåret :baskerPa:

800-900m är min gissning om man springer vägen,

har mätt med gps då var det strax under 1000 dock så är campen ombyggd nu.

och vart du än springer är det dammigt!!

Posted

Tusen tack! och löpslingan bedömmer du vara hur lång..?

det har han ingen anning om.... har aldrig sett han i löp spåret :D

800-900m är min gissning om man springer vägen,

har mätt med gps då var det strax under 1000 dock så är campen ombyggd nu.

och vart du än springer är det dammigt!!

Du får väl krypa ut från barren och öppna ögonen dårå... :D

fast det är sant ... så många varv har det inte blivit :baskerPa:

Posted

Hej

Detta är mitt första inlägg.

Hittade detta forum efter att ha sökt information ang. FS12 där jag själv blivit antagen.

Verkar vara ett ganska vettigt forum där det verkar att få svar på de flesta frågor som dyker upp. Antar att det kommer att komma upp en massa frågor ju närmare man kommer det där magiska datumet.

Posted
Hej

Detta är mitt första inlägg.

Hittade detta forum efter att ha sökt information ang. FS12 där jag själv blivit antagen.

Verkar vara ett ganska vettigt forum där det verkar att få svar på de flesta frågor som dyker upp. Antar att det kommer att komma upp en massa frågor ju närmare man kommer det där magiska datumet.

Vad har du blivit antagen som och i vilken grupp?

Posted

kanske är ute i fel, forum, igen :lala: så jag gör 20 snabba direkt, bra uppvärming innan gymmet. Vill inte moralisera för mycket men när nu uppgifterna där nere i viss mån börjar konkretiseras ( ialla fall för vissa som ska ner) bör man tänka på vilken information man delar med sig av här på forumet, den egna och operationssäkerheten går alltid i första hand.

Posted
kanske är ute i fel, forum, igen :) så jag gör 20 snabba direkt, bra uppvärming innan gymmet. Vill inte moralisera för mycket men när nu uppgifterna där nere i viss mån börjar konkretiseras ( ialla fall för vissa som ska ner) bör man tänka på vilken information man delar med sig av här på forumet, den egna och operationssäkerheten går alltid i första hand.

Håller helt med Warhead. Det är nog både det ena och tredje som rör sig på dessa forum. Man ska vara mer försiktig än man tror :) .

Men albinhalldin vi kanske syns under utbildningen/missionen så kanske vi kan ta oss en öl eller två :lala: (var det inte max 2 per dag, tyckte jag mig läsa någonstans?).