Vysotskij Posted March 10, 2006 Report Posted March 10, 2006 aja det där kan stämma jag blev bara lite fundersam på att de börjat mixtra och förstöra utbildning bara för något försvarbeslut men det blir någ bra ändå. Att försvarsbeslut ändrar förutsättningarna för verksamheten och därmed ofta även utformningen på utbildningar ligger i sakens natur. Någon bättre anledning att mixtra med en utbildning än ett nytt försvarsbeslut hittar man sällan. Försvarsbeslut är högsta order, och order följer man. Min uppfattning i frågan är att många utbildningar ändrats för lite och för sent som konsekvens av de senaste försvarsbesluten. Quote
Tackleberry Posted March 11, 2006 Report Posted March 11, 2006 Tänkte bara hoppa in i den här, allt annat än ödmjuka, diskussionen... Om KJ ska ha extramönstring även i mars 07 (inför inrycket jul 07) så innebär det väl att 88:orna också rycker in då?? Jag har bara inte fått det riktigt klart för mig ännu... Quote
epan Posted March 11, 2006 Report Posted March 11, 2006 "Om KJ ska ha extramönstring även i mars 07 (inför inrycket jul 07) så innebär det väl att 88:orna också rycker in då?? " Antar att det inte blir så för om exempelvis 80 st blir antagna vid extramönstringen sommarn-06 och sen blir 80 st antagna vid extramönstringen våren-07 så kommer det bli 160 st kustjägaraspiranter som rycker in sommarn-07 och det låter lite konstigt för mig. Så jag tror inte 88:or och 87:or kommer rycka in tillsammans. /epan Quote
Waldemar Posted March 11, 2006 Report Posted March 11, 2006 Jag tror ingenting utan kan bara konstatera att Bo Thuresson (KJs handläggare på pliktverket) under ett telefonsamtal talat om att man utifrån resultaten på den kommande extramönstringen kommer att ta ställning till om 88orna och 87orna kommer att rycka in tillsammans (detta är anledningen (en av anledningarna?) till att man kanske flyttar utbildningen till augusti -07 och inte april. Hursomhelst, är det någon som vet vad den genomsnittliga skostorleken är för folk på KJ, och vad blir det till lunch på extramönstringen? -_- Quote
Christer Posted March 11, 2006 Report Posted March 11, 2006 Hursomhelst, är det någon som vet vad den genomsnittliga skostorleken är för folk på KJ, och vad blir det till lunch på extramönstringen? Haha, detta grabbar, DET är humor! Quote
epan Posted March 11, 2006 Report Posted March 11, 2006 Jag chansar på storlek 43 och köttbullar med stuvade makaroner. Quote
sgt_filur Posted March 11, 2006 Report Posted March 11, 2006 Hursomhelst, är det någon som vet vad den genomsnittliga skostorleken är för folk på KJ, och vad blir det till lunch på extramönstringen? -_- Haha! Quote
Sgt T Posted March 12, 2006 Report Posted March 12, 2006 Tänkte bara hoppa in i den här, allt annat än ödmjuka, diskussionen... Vem har påstått att militärtjänst är ödmjukt? Quote
69:an Posted March 12, 2006 Report Posted March 12, 2006 Sent o lite på fy**an!!, MEN jag är så glad att jag gjorde min vpl-tj för snart 10år sen och har gjort all skit som ni är så äckligt nyfikna på, jag har gått alla steg, sprungit hela vägen, burit tungt, badat isvak mm. osv. Ni som suktar efter mer än vad de flesta orkar, ni söker efter info ni inte behöver, ni vill veta fast ni inte ens borde fråga!!!! ÅÅÅHHH jag bara hoppas att hälften av er har kött och blod i kroppen så ni kan "stå för de checkar som er mun skriver". Lycka å välgång åt er tappra som går hela vägen och får bära treudden, resten med wannebes...jag lämnar er åt ert öde.... (med glimten i ögat, ta det inte för hårt och bli inte ledsna) /69:an snart 10 år sedan inryck.... "been there, done that, got the t-shirt!!" Quote
resq Posted March 12, 2006 Report Posted March 12, 2006 "been there, done that, got the t-shirt!!" får man fortfarande de där röda "jag ska bli kustjägare"-tröjorna innan inryck? Quote
Blue52 Posted March 12, 2006 Report Posted March 12, 2006 Min tshirt va svart.. och när ja extramönstra käka vi makaroner och korv, rikigt smarrigt. Quote
Tackleberry Posted March 12, 2006 Report Posted March 12, 2006 Ja konkurrensen lär egentligen inte bli så mycket hårdare om två årskullar ska rycka in samtidigt, så har det ju alltid varit innan. (Förutom att ungdomarna verkar bli allt mer latare&vekare) Tänkte bara hoppa in i den här, allt annat än ödmjuka, diskussionen... Vem har påstått att militärtjänst är ödmjukt? Det här är ett forum.... Quote
fillefalle Posted March 12, 2006 Author Report Posted March 12, 2006 @69:an, Jag är säker på att ni för tio år sedan var minst lika nyfikna inför lumpen som vi. Det är tack vare dagens teknik, bland annat internet fourm osv. som ställer till det Detta är vad jag tror: Ju mindre man vet innan destu större utmaning blir det när det väl är dax. Men det är inte onormalt att ha funderingar och vara lite nervös inför inryck t ex. Så man försöker plocka på sig så mycket information som möjligt så man kan göra bra ifrån sig. Sent o lite på fy**an!!, MEN jag är så glad att jag gjorde min vpl-tj för snart 10år sen och har gjort all skit som ni är så äckligt nyfikna på, jag har gått alla steg, sprungit hela vägen, burit tungt, badat isvak mm. osv. Ni som suktar efter mer än vad de flesta orkar, ni söker efter info ni inte behöver, ni vill veta fast ni inte ens borde fråga!!!! ÅÅÅHHH jag bara hoppas att hälften av er har kött och blod i kroppen så ni kan "stå för de checkar som er mun skriver". Lycka å välgång åt er tappra som går hela vägen och får bära treudden, resten med wannebes...jag lämnar er åt ert öde.... (med glimten i ögat, ta det inte för hårt och bli inte ledsna) Quote
oxa Posted March 13, 2006 Report Posted March 13, 2006 (edited) Hej på er alla. Ska själv extramönstra för KJ nu till sommaren. Och jag kommer definitivt inte vara en av de som avbryter extramönstringen!! Vill bara dela med mig av mitt träningschema. Löpning varannan dag, 8 km kuperad terräng. Marschträning varje dag, snabbmarch med 20 kg och försvarets kängor. Gymar ungefär 3-4 ggr i veckan och där kör jag uthållighet, eftersom uppumpade muskler inte kommer att hjälpa vid extramönstringen. kör vattenfys 2 ggr i veckan. Tränar simning, volter i vattnet, hopp osv.(detta tills det att jag inte orkar simma mer) Kör även hemmafys 2-3 ggr veckan. Under ett pass kör jag 150 armböj, 15 armhävningar, 250 situps och tränar samt armar, biceps för att kunna hålla upp ak5an under skarpskjutningen! Frågan om hur lång nya kullens utbildningstid kom upp. I pappret står det 14 mån, men i tråden kom ni fram till 10. I alla fall så är nya kullens utbildningstid kortare, så det är ju bara ta och svälja det, upp i skitan. Det betyder då mindre sova och mer slit för vår del!( Då de gamla kustjägarna spenderade mer tid till att sova och slappa- skoj- Vi kommer att bli de bättre kustjägarna!!! (förresten, är gärna på och tar ett marschpass med de som bor i sthlm området, bor själv norr om sthlm) // EDIT - herr oxa tar och blir lite mer bättre på att hantera skrivandet av inlägg så slipper vi andra läsa samma text 3 gånger (!) i ett inlägg. Nu har jag städat upp alla dubbletter. // Kimster BlåGul Edited March 13, 2006 by Kimster Quote
Waldemar Posted March 13, 2006 Report Posted March 13, 2006 Ser ut att vara en bra träningsdos oxa. Jag känner att jag vet tillräckligt mkt om e-mönstringen för att inte behöva besvära ytterligare på forumet, lycka till alla som ska dit! Quote
bartil Posted March 14, 2006 Report Posted March 14, 2006 oxa, hård träning som fan, men du tror inte du spänner dina muskler lite väl mycket i förskott? ;) Quote
oxa Posted March 15, 2006 Report Posted March 15, 2006 oxa, hård träning som fan, men du tror inte du spänner dina muskler lite väl mycket i förskott? ;) njea, känner att musklerna måste vänja sig vid den typ av träning, ju förr desto bättre, men visst förekommer det avbrott ibland pga skola osv, men jag försöker träna så mycket som möjligt, när musklerna väl vant sig ska jag väl öka träningsdosen och det är väl i tid till mönstringen. Quote
Guest 241 Magnusson Posted March 16, 2006 Report Posted March 16, 2006 (edited) till OXA Ha Ha Ha Nu far du allt tagga ner lite va. Rom byggdes inte pa en dag och plus att kroppen bygger upp sig pa vila efter traning. Borja med att trana med matta och minst 2 vilo dagar i veckan. ett litet tips bara sa att du inte forliter dig till extramonstringen. Och du borja inte kalla dig for KJ foren du kommer in och defenetivt inte innan du tar udden. Det finns inga battre eller samre KJ gubbar utan alla e bra pa sitt sett da utbildningen har varit lite annurlunda genom tiden. Lycka till Hej på er alla. Ska själv extramönstra för KJ nu till sommaren. Och jag kommer definitivt inte vara en av de som avbryter extramönstringen!! Vill bara dela med mig av mitt träningschema. Löpning varannan dag, 8 km kuperad terräng. Marschträning varje dag, snabbmarch med 20 kg och försvarets kängor. Gymar ungefär 3-4 ggr i veckan och där kör jag uthållighet, eftersom uppumpade muskler inte kommer att hjälpa vid extramönstringen. kör vattenfys 2 ggr i veckan. Tränar simning, volter i vattnet, hopp osv.(detta tills det att jag inte orkar simma mer) Kör även hemmafys 2-3 ggr veckan. Under ett pass kör jag 150 armböj, 15 armhävningar, 250 situps och tränar samt armar, biceps för att kunna hålla upp ak5an under skarpskjutningen! Frågan om hur lång nya kullens utbildningstid kom upp. I pappret står det 14 mån, men i tråden kom ni fram till 10. I alla fall så är nya kullens utbildningstid kortare, så det är ju bara ta och svälja det, upp i skitan. Det betyder då mindre sova och mer slit för vår del!( Då de gamla kustjägarna spenderade mer tid till att sova och slappa- skoj- Vi kommer att bli de bättre kustjägarna!!! (förresten, är gärna på och tar ett marschpass med de som bor i sthlm området, bor själv norr om sthlm) // EDIT - herr oxa tar och blir lite mer bättre på att hantera skrivandet av inlägg så slipper vi andra läsa samma text 3 gånger (!) i ett inlägg. Nu har jag städat upp alla dubbletter. // Kimster BlåGul till OXA Ha Ha Ha Nu far du allt tagga ner lite va. Rom byggdes inte pa en dag och plus att kroppen bygger upp sig pa vila efter traning. Borja med att trana med matta och minst 2 vilo dagar i veckan. ett litet tips bara sa att du inte forliter dig till extramonstringen. Och du borja inte kalla dig for KJ foren du kommer in och defenetivt inte innan du tar udden. Det finns inga battre eller samre KJ gubbar utan alla e bra pa sitt sett da utbildningen har varit lite annurlunda genom tiden. Lycka till Edited March 16, 2006 by 241 Magnusson Quote
Guest joxxe Posted March 16, 2006 Report Posted March 16, 2006 (edited) Hej på er alla. Ska själv extramönstra för KJ nu till sommaren. Och jag kommer definitivt inte vara en av de som avbryter extramönstringen!! Vill bara dela med mig av mitt träningschema. Löpning varannan dag, 8 km kuperad terräng. Marschträning varje dag, snabbmarch med 20 kg och försvarets kängor. Gymar ungefär 3-4 ggr i veckan och där kör jag uthållighet, eftersom uppumpade muskler inte kommer att hjälpa vid extramönstringen. kör vattenfys 2 ggr i veckan. Tränar simning, volter i vattnet, hopp osv.(detta tills det att jag inte orkar simma mer) Kör även hemmafys 2-3 ggr veckan. Under ett pass kör jag 150 armböj, 15 armhävningar, 250 situps och tränar samt armar, biceps för att kunna hålla upp ak5an under skarpskjutningen! Frågan om hur lång nya kullens utbildningstid kom upp. I pappret står det 14 mån, men i tråden kom ni fram till 10. I alla fall så är nya kullens utbildningstid kortare, så det är ju bara ta och svälja det, upp i skitan. Det betyder då mindre sova och mer slit för vår del!( Då de gamla kustjägarna spenderade mer tid till att sova och slappa- skoj- Vi kommer att bli de bättre kustjägarna!!! (förresten, är gärna på och tar ett marschpass med de som bor i sthlm området, bor själv norr om sthlm) // EDIT - herr oxa tar och blir lite mer bättre på att hantera skrivandet av inlägg så slipper vi andra läsa samma text 3 gånger (!) i ett inlägg. Nu har jag städat upp alla dubbletter. // Kimster BlåGul Du gör inget annat än träna va? Du lär ju inte hinna med mycket annat iaf. Och dina marschpass du har varje dag, hur långa är dem egentligen? Minst 2 mil va? Med din träningsdos så har du vell klarat milen på under 30 min? Hur lång snabbmarsch kör du egentligen? Även fast du tränar på 15 armhävningar (pullups) så måste du klara mer än 25 st, det vet du vell? Om du lärde dig att skriva så kanske man kunde ha ditt inlägg till någon nytta........ Och till Waldemar: Jag tror att skostorleken är 43 och att vi kommer få äta ärtsoppa. Over and out! Edited March 16, 2006 by joxxe Quote
oxa Posted March 16, 2006 Report Posted March 16, 2006 Du gör inget annat än träna va? Du lär ju inte hinna med mycket annat iaf. Och dina marschpass du har varje dag, hur långa är dem egentligen? Minst 2 mil va? Med din träningsdos så har du vell klarat milen på under 30 min? Hur lång snabbmarsch kör du egentligen? Även fast du tränar på 15 armhävningar (pullups) så måste du klara mer än 25 st, det vet du vell? Om du lärde dig att skriva så kanske man kunde ha ditt inlägg till någon nytta........ Och till Waldemar: Jag tror att skostorleken är 43 och att vi kommer få äta ärtsoppa. Over and out! Jag gör mycket mer än bara tränar, som sagt jag har skola flickvän osv, men det är det schema jag försöker hålla mig till. Jag trodde inte att reaktionen skulle bli så stark från vissa, så jag ber om ursäkt om mitt inlägg var för stötande. Jag har precis börjat träna efter att ha vilat i ungefär 1,5-2 mån efter en skada jag fick i foten, men det känns bra hittills. Så klart tar jag det lugnt med tränandet och jag slutar så fort det börjar värka till att vila ett tag. Just det. det va lite oklart kanske ,men simningspassen tar över vissa gympass, eller marchpass. Jag brukar marscha ungeäfr 1 mil då jag marchar, men några ggr i månaden(3-4) tar jag några mil till. Quote
Wannabe Kustis Posted March 16, 2006 Report Posted March 16, 2006 Om du tränar så här mycket redan nu så hur blir det månaderna innan en potentiell inryck hehe Du verkar ha tränat väldigt länge om du inte känner dig slö efter alla de träningspassen du kör för jag hade nog inte orkat stiga upp till skolan om jag hade kört så där mycket som du verkar köra, men du kör kanske inte max på allt utan du kör lite mindre pass oftare än stora hårda pass inte så ofta i så fall tycker jag att det inte låter för orealistiskt till och med för någon som inte har tränat så mycket. PS. Hur mycket tar du i bänk :P haha Sorry är lite trött en lång dag... /Fixa körkortet idag Quote
oxa Posted March 16, 2006 Report Posted March 16, 2006 Om du tränar så här mycket redan nu så hur blir det månaderna innan en potentiell inryck hehe Du verkar ha tränat väldigt länge om du inte känner dig slö efter alla de träningspassen du kör för jag hade nog inte orkat stiga upp till skolan om jag hade kört så där mycket som du verkar köra, men du kör kanske inte max på allt utan du kör lite mindre pass oftare än stora hårda pass inte så ofta i så fall tycker jag att det inte låter för orealistiskt till och med för någon som inte har tränat så mycket. PS. Hur mycket tar du i bänk :P haha Sorry är lite trött en lång dag... /Fixa körkortet idag Grattis till körkortet. Ja , jag har tränat i några år men jag brukar nästan aldrig satsa stenhårt på gymet. Jag tränar många reps /set. Jag tränar på 60 kg. då tar jag 10 reps/set. kör 5 set varje gågn jag gymar. ska du extramönstra för KJ? Quote
Filuren Posted March 16, 2006 Report Posted March 16, 2006 När jag låg i topptrim och hade mycket motivation så åkte jag 1 mil längdskidor med 15 kg packning varje kväll. Hade 3 pass skolidrott i veckan. Körde mycket styrketräning hemma. På sommarn så drog jag på mig Berghausen fylld med cirka 20 kg å gick 1 mil varje kväll. 1 gång i veckan (lördag eller söndag) så gick jag upp emot 3-4 mil. Hade jag för mycket blåsor under fötterna så fick det bli en cykeltur istället, och var det vardagkväll så blev det 2-3 mil å var det helg så cyklade jag upp emot 6-8 mil (hade stålskinkor då :P ) En hel del simning under sommarlovet och en hel del löpning med. Men detta tärde på både kropp å psyke och efter cirka 1 år så minskade jag träningsdosen till vad den är idag. Å nu funkar det rätt bra faktiskt. Fast fysiken blir nog inte densamma, inte än på ett tag. Quote
EES Posted March 16, 2006 Report Posted March 16, 2006 Hej på er alla. Ska själv extramönstra för KJ nu till sommaren. Och jag kommer definitivt inte vara en av de som avbryter extramönstringen!! Vill bara dela med mig av mitt träningschema. Löpning varannan dag, 8 km kuperad terräng. Marschträning varje dag, snabbmarch med 20 kg och försvarets kängor. Gymar ungefär 3-4 ggr i veckan och där kör jag uthållighet, eftersom uppumpade muskler inte kommer att hjälpa vid extramönstringen. kör vattenfys 2 ggr i veckan. Tränar simning, volter i vattnet, hopp osv.(detta tills det att jag inte orkar simma mer) Kör även hemmafys 2-3 ggr veckan. Under ett pass kör jag 150 armböj, 15 armhävningar, 250 situps och tränar samt armar, biceps för att kunna hålla upp ak5an under skarpskjutningen! Frågan om hur lång nya kullens utbildningstid kom upp. I pappret står det 14 mån, men i tråden kom ni fram till 10. I alla fall så är nya kullens utbildningstid kortare, så det är ju bara ta och svälja det, upp i skitan. Det betyder då mindre sova och mer slit för vår del!( Då de gamla kustjägarna spenderade mer tid till att sova och slappa- skoj- Vi kommer att bli de bättre kustjägarna!!! (förresten, är gärna på och tar ett marschpass med de som bor i sthlm området, bor själv norr om sthlm) // EDIT - herr oxa tar och blir lite mer bättre på att hantera skrivandet av inlägg så slipper vi andra läsa samma text 3 gånger (!) i ett inlägg. Nu har jag städat upp alla dubbletter. // Kimster BlåGul Du gör inget annat än träna va? Du lär ju inte hinna med mycket annat iaf. Och dina marschpass du har varje dag, hur långa är dem egentligen? Minst 2 mil va? Med din träningsdos så har du vell klarat milen på under 30 min? Hur lång snabbmarsch kör du egentligen? Även fast du tränar på 15 armhävningar (pullups) så måste du klara mer än 25 st, det vet du vell? Om du lärde dig att skriva så kanske man kunde ha ditt inlägg till någon nytta........ Och till Waldemar: Jag tror att skostorleken är 43 och att vi kommer få äta ärtsoppa. Over and out! OT Apropå att kritisera människors skrivkunskaper: Hur är det med svenskkunskaperna på forumet egentligen... Väl stavas inte som ovan... (Inte bara riktat till Joxxe) Quote
Guest joxxe Posted March 16, 2006 Report Posted March 16, 2006 Hej på er alla. Ska själv extramönstra för KJ nu till sommaren. Och jag kommer definitivt inte vara en av de som avbryter extramönstringen!! Vill bara dela med mig av mitt träningschema. Löpning varannan dag, 8 km kuperad terräng. Marschträning varje dag, snabbmarch med 20 kg och försvarets kängor. Gymar ungefär 3-4 ggr i veckan och där kör jag uthållighet, eftersom uppumpade muskler inte kommer att hjälpa vid extramönstringen. kör vattenfys 2 ggr i veckan. Tränar simning, volter i vattnet, hopp osv.(detta tills det att jag inte orkar simma mer) Kör även hemmafys 2-3 ggr veckan. Under ett pass kör jag 150 armböj, 15 armhävningar, 250 situps och tränar samt armar, biceps för att kunna hålla upp ak5an under skarpskjutningen! Frågan om hur lång nya kullens utbildningstid kom upp. I pappret står det 14 mån, men i tråden kom ni fram till 10. I alla fall så är nya kullens utbildningstid kortare, så det är ju bara ta och svälja det, upp i skitan. Det betyder då mindre sova och mer slit för vår del!( Då de gamla kustjägarna spenderade mer tid till att sova och slappa- skoj- Vi kommer att bli de bättre kustjägarna!!! (förresten, är gärna på och tar ett marschpass med de som bor i sthlm området, bor själv norr om sthlm) // EDIT - herr oxa tar och blir lite mer bättre på att hantera skrivandet av inlägg så slipper vi andra läsa samma text 3 gånger (!) i ett inlägg. Nu har jag städat upp alla dubbletter. // Kimster BlåGul Du gör inget annat än träna va? Du lär ju inte hinna med mycket annat iaf. Och dina marschpass du har varje dag, hur långa är dem egentligen? Minst 2 mil va? Med din träningsdos så har du vell klarat milen på under 30 min? Hur lång snabbmarsch kör du egentligen? Även fast du tränar på 15 armhävningar (pullups) så måste du klara mer än 25 st, det vet du vell? Om du lärde dig att skriva så kanske man kunde ha ditt inlägg till någon nytta........ Och till Waldemar: Jag tror att skostorleken är 43 och att vi kommer få äta ärtsoppa. Over and out! OT Apropå att kritisera människors skrivkunskaper: Hur är det med svenskkunskaperna på forumet egentligen... Väl stavas inte som ovan... (Inte bara riktat till Joxxe) Så länge man förstår vad personen menar bryr jag mig inte, och förstår inte heller varför andra ska bry sig om hur man skriver. Men hyffsad korrekt meningsuppbyggnad kan man ju iaf ha. Quote
oxa Posted March 16, 2006 Report Posted March 16, 2006 När jag låg i topptrim och hade mycket motivation så åkte jag 1 mil längdskidor med 15 kg packning varje kväll. Hade 3 pass skolidrott i veckan. Körde mycket styrketräning hemma. På sommarn så drog jag på mig Berghausen fylld med cirka 20 kg å gick 1 mil varje kväll. 1 gång i veckan (lördag eller söndag) så gick jag upp emot 3-4 mil. Hade jag för mycket blåsor under fötterna så fick det bli en cykeltur istället, och var det vardagkväll så blev det 2-3 mil å var det helg så cyklade jag upp emot 6-8 mil (hade stålskinkor då :P ) En hel del simning under sommarlovet och en hel del löpning med. Men detta tärde på både kropp å psyke och efter cirka 1 år så minskade jag träningsdosen till vad den är idag. Å nu funkar det rätt bra faktiskt. Fast fysiken blir nog inte densamma, inte än på ett tag. Det låter som en mycket bra träningsteknik, marscha är ju mycket bra för kroppen relativt sett. Själv kommer jag nog inte att få i mig så mycket motivation som du, men jag är på väg =) Hade du många svårighter när du ryckte in, och några månader in i tjänsten?(när det gällde marschera osv) Quote
Andreas Posted March 16, 2006 Report Posted March 16, 2006 Hade du många svårighter när du ryckte in, och några månader in i tjänsten?(när det gällde marschera osv)Filuren har (åtminstone om man får tro inläggen på forumet) inte ryckt in än eller ens mönstrat. Quote
Filuren Posted March 17, 2006 Report Posted March 17, 2006 Nja alltså jag har gått om 1 år i gymnasiet så det blir ingen mönstringen för min del i år. Utan jag får mönstra nästa år med 89: orna. Men det ser jag bara som att jag får ett extraår på mig att spettsa till fysiken. Quote
twintip Posted March 17, 2006 Report Posted March 17, 2006 Nja alltså jag har gått om 1 år i gymnasiet så det blir ingen mönstringen för min del i år. Utan jag får mönstra nästa år med 89: orna. Men det ser jag bara som att jag får ett extraår på mig att spettsa till fysiken. Du får ett extraår med träning + ännu högre konkurrens om platserna. Quote
Guest Friman Posted March 17, 2006 Report Posted March 17, 2006 vet någon om det blir a-dyk 2007? Quote
Recommended Posts