Jump to content

Extramönstring för kustjägare


Recommended Posts

Frågan man borde ställa sig är om befälen på KJ-komp. sållar ut folk tills de kommit ner till en viss numerär, eller om de har ett regelrätt schema som de följer och om det visar sig att endast 15 klarar testerna, så blir det bara 15 som genomför GU.

Om fallet är som i exempel ett, så torde det vara ett dåligt beslut att leka allan ballan,eftersom befälen kanske antagit att man skall köra på att bli KJ, och vid psykologen dag2 så börjar folk helt plötsligt dra sig ur och säga att de bara "ville testa sig själva."

Jag antar att befälen på kompaniet förväntar sig ta in ett visst antal av aspiranter, eftersom det annars skulle bli arbetsbrist om det visade sig att plutonen blir för liten. (för många officerare på antalet vpl.)

 

KJ-komp vill ha ett fullt kompani nästa år med a-dyk och hela köret. Som jag uppfattar det hela så tar man ut alla som klarar samtliga krav på extramönstringen, alltså ditt andra exempel. Om de inte fyller upp ett kompani så too bad. I år är vi inte särskilt många iaf, bättre det än att ha folk som inte klarar grundkraven.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 481
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Snabbfråga: Får man någon veckas betänketid om man blir antagen på extramönstringen eller? Så att man inte är helt fast om man klarar alla tester och Kustjägarna visar sig vara något helt annat än man trott.

 

Vi fick en veckas betänketid efter avklarad extramönstring om man skulle ändra sig.

Link to comment
Share on other sites

Det börjar närma sig extramönstring och själv har man förlorat 3 veckors träningstid pga sjukdom och ännu är man inte frisk :blink:

 

Otur. Men kom ihåg att kraven som ställs på extramönstringen inte är speciellt höga. Gör man sitt bästa och har en god grundfysik så bör det gå bra.

 

Ses på extramönstringen =)

Link to comment
Share on other sites

Hur går det med förberedelserna? Vad har ni för tid på milen? resultat i push-ups, chins, sit-ups, rygglyft?

 

lycka till förresten!

Kan ju säga redan nu att jag inte kommer komma med KJ. Jag hade tänkt vila ett tag tills efter studenten, vilket jag gjorde också. Sen skulle jag börja köra hårt den kvarstående tiden. Men imorse vaknade jag upp med världens förkylning. Influensa, huvudvärk, halsont och hela kittet. Nu är det ... en vecka kvar eller så? Av erfarenhet vet jag att det inte kommer gå att komma tillbaka i tid i vilket fall. Vad har man gjort för att förtjäna detta efter vad, hela mitt liv av förberedelse? :-(

Link to comment
Share on other sites

Guest 241 Magnusson

Ge dig inte så lätt nu grabben. Bättra på inställningen, åk upp och ge max så får kroppen ta stryk när du är klar i stället och det kan ju bara gå bra!!! Eller va tror du?? Kör hårt

Link to comment
Share on other sites

Hur går det med förberedelserna? Vad har ni för tid på milen? resultat i push-ups, chins, sit-ups, rygglyft?

 

lycka till förresten!

Kan ju säga redan nu att jag inte kommer komma med KJ. Jag hade tänkt vila ett tag tills efter studenten, vilket jag gjorde också. Sen skulle jag börja köra hårt den kvarstående tiden. Men imorse vaknade jag upp med världens förkylning. Influensa, huvudvärk, halsont och hela kittet. Nu är det ... en vecka kvar eller så? Av erfarenhet vet jag att det inte kommer gå att komma tillbaka i tid i vilket fall. Vad har man gjort för att förtjäna detta efter vad, hela mitt liv av förberedelse? :-(

 

Tsss... det är bara verkningarna av studentfirandet som kommer nu. Du var ju helborta när jag träffa dig på studenten ;)

Link to comment
Share on other sites

Hur går det med förberedelserna? Vad har ni för tid på milen? resultat i push-ups, chins, sit-ups, rygglyft?

 

lycka till förresten!

 

Min bästa tid hittills på milen är runt 43 min, förhoppningsvis putsar jag till det lite imorgon då jag kör sista tempo-passet innan mönstringen. Det jag dock oroar mig lite för inför testerna är armhävningarna eftersom jag inte är riktigt säkert på hur de ska utföras för att anses vara strikta. Det är bara att pressa på med träningen några dagar till nu och sedan vila sig i form de sista dagarna antar jag. :P

Link to comment
Share on other sites

Om du inte tror att du kan vinna, då har du redan förlorat!

 

Med inställningen att du förmodligen inte kommer klara dig.. då har du inget där att göra.

 

Så snäpp upp dig lite kamrat! Det är aldrig bra att komma på andra-plats i krig...

Link to comment
Share on other sites

Tsss... det är bara verkningarna av studentfirandet som kommer nu. Du var ju helborta när jag träffa dig på studenten ;)
Ähh inte då! Jag hade full koll :D

 

Oj jag svarade lite knasigt förut. Det jag menade var att jag kommer ge absolut max bara jag blir frisk innan. Man vill ju inte löpa och göra fystester med feber.

Link to comment
Share on other sites

Guest joxxe

Tsss... det är bara verkningarna av studentfirandet som kommer nu. Du var ju helborta när jag träffa dig på studenten ;)

Ähh inte då! Jag hade full koll :D

 

Oj jag svarade lite knasigt förut. Det jag menade var att jag kommer ge absolut max bara jag blir frisk innan. Man vill ju inte löpa och göra fystester med feber.

Man kanske inte vill, men vill man bli kustjägare kanske man måste ;) Eftersom testet är såpass kort så kommer du inte hinna bli rejält sjuk förs efteråt och då har du fan ett år på dig att bli frisk. Kör hårt och mesa inte nu!

Link to comment
Share on other sites

Som de flesta sagt är du antagligen inte antagen till extramönstringen än. Du har bara fått en bekräftelse att din ansökan mottagits. (Lär vara så eftersom du fått det så tidigt).

Edited by twintip
Link to comment
Share on other sites

Bara några dagar kvar nu grabbar. Hoppas träningen ändå gått bra trots diverse sjukdomar och problem!

För mig själv har träning gått helt OK. Enda bekymret har varit lite krånglande benhinnor vid för mycket löpning, men inget som hindrar mig nu.

Nervositeten börjar stiga som smått, men det är skönt att man kan "slappna av" lite med fotbolls-VM.

 

Ladda med kolhydrater och förbered er på att jobba hårt!

Kämpa väl och lycka till allihopa!

Link to comment
Share on other sites

Jo snart smäller det! Hoppas bara att min hosta försvinner tillsammans med allt skit i halsen snart... Vissa ska ju ner på måndag och vissa på onsdag så jag säger lycka till i era förberedelser och om ni verkligen vill det här, kämpa!

 

Så det är två mönstringtillfällen för KJ också?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...