Jump to content

Flottan på SoldF.com


Recommended Posts

Normalt brukar jag hänga på en del andra forum men nyligen upptäckte jag detta och blev intresserad. Som nybliven medlem börjar jag genast leta efter det jag håller kärast i försvarsmakten, dvs ytstridsfartyg. Efter idogt sökande hittar jag bara en Landsortsvepare, knappast ett stridsfartyg, även jag delar flottilj med dem.

 

Min fråga är nu, var är korvetterna?

 

Behöver ni nån hjälp kan jag det mesta om Göteborgsystemet.

Edited by henke
Link to comment
Share on other sites

...Behöver ni nån hjälp kan jag det mesta om Göteborgsystemet.

 

Sedärja... bara att sätta igång att skriva då.

Problemet har varit just det att det inte har funnits så mycket båtintresserat folk här.

Bara en massa pansarsluskar och flygnördar.

 

Så skriv!

Pwetty pwetty pwease?

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Givetvis är vi intresserade av att bredda oss.

Alla som kan får gärna bidraga. Det är bara att skriva ner i ett Worddokument motsvarande på samma vis om andra fordon med faktaruta och indelat i ett antal underrubriker.

 

Det är även bra om du har egna bilder vi får använda.

 

/Henrik Svensk

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Guest taylors
Normalt brukar jag hänga på en del andra forum men nyligen upptäckte jag detta och blev intresserad. Som nybliven medlem börjar jag genast leta efter det jag håller kärast i försvarsmakten, dvs ytstridsfartyg. Efter idogt sökande hittar jag bara en Landsortsvepare, knappast ett stridsfartyg, även jag delar flottilj med dem.

 

Min fråga är nu, var är korvetterna?

 

Behöver ni nån hjälp kan jag det mesta om Göteborgsystemet.

:Malaj:8-/ du letar efter korvetterna?! de finns på bild i kaninlistan,mil.2.se,eller via dockstsa varvet i stockholm. jag har ritningar på motortorpedbåtarna som blev byggda på kockums i malmö.ritningar på spicabåtarna,minröjare och ritningar på strisbåtarna!

jag är medlem i flottans män i malmö, MTB- veteraner i STHLM och T38-s vänner i Karlskrona.

om du går med i din hemtrakts förening inom Flottans Män så kan de hjälpa dig på traven.

skall få ritningar på HMS BELOS av chefen! :/:Malaj::lol:

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Ska du dela med dig ritningar så hoppas jag du fixar tillstånd från upphovsrättsägaren så man "får" publicera dom, annars blir det svårt att visa upp dem t.ex på SoldF.com

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...