Jump to content

Tantslem, finns de??

armywoman

Recommended Posts

Posted

Hejsan hoppsan! Idag startar aftonbladet en liten lustig undersökning där de efterlyser män som blivit antastade av tantslem, dvs "mogna" kvinnor som tafsar på yngre män... (Där grabbar har ni chansen att maila in eventuella egna skrämmande :banana upplevelser!) Berätta gärna i denna tråden om ni råkat ut för ett äkta tantslem!

http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story...,656677,00.html

// Armywoman

Posted

Haha - det är ju bara att gå ut på ditt lokala "Jurassic Park"-hak och konstatera att 40+ tanterna/damerna har ett mer handfast och framåt sätt än oss mellan 20 och 25 :banana

Hänt ett antal gånger, men det brukar inte vara så svårt att ta sig ur - "Nähä du tanten, ikväll får du nog leta på annat håll!"

Posted

Jobbat en hel del "ute" exempelvis i kassa och garderob...

Ett tag stod jag i garderoben på ett 40+ ställe.. vad som var intressant var att man varje gång man jobbat insåg att de äldre herrarna dricksade bra, medan de äldre damerna aldrig dricksade men ofta undrar när man slutade, vad man skulle göra senare osv...

Tog upp detta med tjejerna som jobbade i samma garderob, de fick inte heller vidare mycket dricks från damerna, men var också betydligt mer skonade av "när slutar du" kommentarerna från de äldre herrarn.. detta förvånade mig något..

Det var således inte vice versa...

Slutligen såg jag också en ganska otrevlig tendens att damerna stötte på en för att göra den äkta hälften avundsjuk.. vilket kunde resultera i..

Äkta hälft: "stöter du på min fru :banana ??"

Rokare: "nej jag stöter defintitivt inte på din fru, tro mig..."

Äkta hälft: "va fan, tycker du min fru är ful....? :-(:angry: " Gruff.. gruff..

Rokare: "ohhhhhhhhhh my fucking god....!!!"

Kan inte tänka mig något inledande svar från min sida som gjort situationen bättre..

Ergo: Tantslem.. jo fan.. precis överallt.... Lite som sänkt BMW med vinge och kn*llfilm på rutorna.. fast där är ju slemmet inuti..

GMY

Posted
Hejsan hoppsan! Idag startar aftonbladet en liten lustig undersökning där de efterlyser män som blivit antastade av tantslem, dvs "mogna" kvinnor som tafsar på yngre män... (Där grabbar har ni chansen att maila in eventuella egna skrämmande  :banana upplevelser!) Berätta gärna i denna tråden om ni råkat ut för ett äkta tantslem!

http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story...,656677,00.html

// Armywoman

Men hallå där lilla gumman. Har du tråkigt på jobbet eftersom du måste botanisera i dessa funderingar? *ASG*

Ha det gott. TORSK PÅ TALLIN :D:banana

Synes och höres

TC

/ Redaktörn :blink:

Posted

Many times...

Senast förra torsdagen.

En kvinna som är förtjust i min hund. Hon brukar alltid säga "heeej gullet" när hon ser oss. menat till hunden då.

Kan väl bara säga som så att hon kom fram till att det tydligen va jag helt plöstligt.

Dock är hon inte så gammal. Ca 35... Och hon duger helt klart. Så jag tänkte väl att det kan ju va bra å ha reserven om man inte hittar nåt i sina egna ålder! B)

Näe, men hon är väldigt sådär på och hon vet nog att jag bara är 25.

Sen ska vi inte glömma damen i växeln som bokstavligt talat tafsade på mig och nån till. Hon va närmare 60.

Posted

Kan vara en av anledningarna till att jag undviker firmafesterna in i det längsta, för när Komodovaranerna är hungriga och på jaktstigen så gäller det att fly fort...... :baskerPa:

Posted

uhh..

varför varför..nu får jag ju hemska flashbacks ju...

en sen kväll på hotellet så kom en 40+ fram å började tafsa å ha sig :baskerPa::unsure:8-/ då var rök bakåt fort som fan som gällde. Man mår ju dåligt bara man tänker på'et

Posted

Tjaa...blev inte "illusionisten" Carl-Einar Häckner vald till Sveriges sexigaste man vid 17 års ålder? Vad hade hänt om en 17-årig tjej blivit vald till Sveriges sexigaste kvinna?

Posted

Appropå slemmande, skulle en del av problemet, den del som inte är trakasserande efterhängsamhet, kunna vara samma som för en del homofober som flippar ur och blir fanatiska?

De som stöter och har fel kön eller ålder skall inte vara attraktiva men ändå kittlar det någonstans i reptilhjärnan vilket gör att reaktionen blir opropotionerligt stark och den uppmärksammade känner sig slemmad.

Guest J-Star
Posted

Solklar bieffekt av att lära män att sexuella trakasserier inte är ok. Vi snappar upp snabbare än vad vissa tror och fastställer de rättigheter vi inte har tänkt på att vi har. Upplyftande! :dong:

/J

Posted
Undrar hur mycket research hon gjort på utbreddheten :uuh:

Och vilken roill spelar utbreddheten?

Skall misshandel på öppen gata av kvinnor ignoreras som problem då misshandel av män är så mycket vanligare?

Posted
Undrar hur mycket research hon gjort på utbreddheten  :uuh:

Och vilken roll spelar utbreddheten?

Skall misshandel på öppen gata av kvinnor ignoreras som problem då misshandel av män är så mycket vanligare?

Nej, men utbreddheten visar på vilket problem som är störst och ger kanske en liten hint om vilket man borde prioritera.

hur vanligt förekommande är det egentligen att äldre kvinnor tafsar på unga killar jämfört med tvärtom?

Jag skulle säga att, ja det är vanligare att äldre kvinnor tafsar på unga killar än tvärt om.

Enligt mina erfarenheter så är det unga och omogna killar som står för den större delen av tafsandet på den kvinliga delen av befolkningen.

Posted
hur vanligt förekommande är det egentligen att äldre kvinnor tafsar på unga killar jämfört med tvärtom?

Ska man vara en smula elak med Mattsonhäxan så får man väl säga att problemet med unga killar som tafsar på äldre kvinnor nog är väldigt försumbart...

/rila

Posted

Ska man vara en smula elak med Mattsonhäxan så får man väl säga att problemet med unga killar som tafsar på äldre kvinnor nog är väldigt försumbart...

/rila

HÄXA?

Trollkarl är det rätta ordet.:rockon:

;)

Posted

Varför klagar ni så mycket. Det är väl trevligt om man blir uppmärksammad av en kvinna, om hon sen är lite äldre eller inte spelar väl ingen roll.

Posted
Varför klagar ni så mycket. Det är väl trevligt om man blir uppmärksammad av en kvinna, om hon sen är lite äldre eller inte spelar väl ingen roll.

Nej, SÅ desperat är jag inte.

Än.

Posted

Tja, jag vet inte. När jag var 15 var jag och en polare ute och så kom ett par tankade 45-åringar fram och stötte på oss(alla som är under 18, håll er borta från östermalms tunnelbanestation vid midnatt :banghead:). Det var inte speciellt kul. ;)

Guest J-Star
Posted

Säger du till tjejer "Varför klagar ni så mycket. Det är väl trevligt om man blir uppmärksammad av en man, om han sen är lite äldre eller inte spelar väl ingen roll."?

/J

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...