Jump to content

Inför Star Wars III


jed

Recommended Posts

Själv var man ju som den SW-nörd jag är på premiären :Malaj:

 

Tyckte att filmen var bra precis som alla sw filmer, jag vart dock lite besviken över hur fort slutet gick.

Instämmer, man kunde gjort slutet lite längre. Något som kändes konstigt var att Anakin blev ond väldigt snabbt. Jag tänker på scenen där Windu har besegrat Palpatine.

Link to comment
Share on other sites

Filmen levde upp till förväntningarna som sattes av episod I och II anser jag..

 

-Dåliga repliker, dåligt skådespeleri, bitvis allmänt dålig

 

+coola effekter :P , att den band samman allt, samt: Det är Star Wars!!!

 

Tycker också att anakin blev snabbt omvänd, särskilt när Lucas har sagt att filmen

handlar om hur en människa går från god till ond :Malaj:

 

edit: Ett stooort plus är ju iofs hela politikhistorien, dock tror jag att majoriteten inte

reflekterar över den biten så mycket..

Link to comment
Share on other sites

:Malaj: Fy på er! Vilka spoilers! Avslöja att det både är dåligt skådespeleri och att Anakin blir elak.

Tack så mycket, då behöver jag ju inte se filmen. :wub:

 

EDIT: skämt åsido - hur graderar ni filmen i jämförelse med dom andra fem? Jag tillhör dom som tycker att "Empire strikes back" var klart bäst hittills, och att del 1 var skräp (borträknat dom otroligt snygga laserpinneslagsmålen). :rockon:

Link to comment
Share on other sites

8-/ Fy på er! Vilka spoilers! Avslöja att det både är dåligt skådespeleri och att Anakin blir elak.

Tack så mycket, då behöver jag ju inte se filmen. :banghead:

 

EDIT: skämt åsido - hur graderar ni filmen i jämförelse med dom andra fem? Jag tillhör dom som tycker att "Empire strikes back" var klart bäst hittills, och att del 1 var skräp (borträknat dom otroligt snygga laserpinneslagsmålen). :banghead:

Jag tyckte filmen var riktigt bra, den innehåller allt en bra film kan göra. Stora strider, explosioner, ljussablar, Natalie Portman, fräcka miljöer. Helt klart sevärd. Bättre än föregående filmer dock ej i klass med filmerna från den första trilogin.

Link to comment
Share on other sites

Såg den igår kväll. Är nöjd. Lucas har återupprättat lite av sin heder efter del 1-fiaskot.

Visst, replikerna var emellanåt "lite" träiga (när Yoda och Grievous låter trovärdigare än människoskådisar är det Star Wars), och visst åkte dom över halva galaxen förvånansvärt fort jämfört med del 4-6, och personligen tycker jag det känns lite oengagerande att det är kloner som slåss mot robotar (del 4-6 människa-människa är lite intressantare.

 

Men på det stora hela: bra tempo, den kändes aldrig seg, dom långsammare partierna funkar bra. Snyggt rymdslag (lustigt att lasertornen spottade ut hylsor). Härliga laserpinnedueller. Anakins övergång till den mörka sidan kändes trovärdig, och var bra gjord. Palpatine var bra. Bra förklaringar till varför Yoda och Kenobi var var dom var, och varför, i del 4-6.

 

Den får 4/5 av mig, med stjärna i kanten för antalet avhuggna armar och ben.

Link to comment
Share on other sites

Nej, faktiskt inte. :baskerFN:

Men logiskt sett - om Sterling-pickorna i del 4-6 spottar ut mässingshylsor, varför skulle inte kanonerna göra det i del 3? :baskerHKP:

 

En annan detalj med del 2 och 3. I stället för att laserkanonerna bara skjuter "skott", så har dom även... "slicer-beam"-vapen, som man inte ser i del 4-6.

 

Man skulle behöva se filmen en gång till för att hinna med att se allt ögongodis. :baskerHV:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...